Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi myydään itse ilmaiseksi saatua...?

22.03.2007 |

Enpä tiedä tuleeko edes oikeaan paikkaan tämä viesti, mutta pakko purkaa ärtymys johonkin. Itse tässä aktiivisesti erilaisia vauvantarvikkeita osto-myynti sivustoilta etsiskelleenä ihmetyttää, miten kehdataan MYYDÄ tavaraa, joka on itse saatu ilmaiseksi?? Erityisesti ihmetyttää äitiyspakkauksen tavaroiden myynti: sehän on sosiaaliturvamme piiriin kuuluva etuus, joka ei maksa saajalleen mitään (siis suoraan, välillisesti kyllä, mutta silloinkin meille kaikille, myös niille, jotka eivät koskaan tuota pakkausta saa).

Ymmärrän täysin tavaroiden kierrätyksen- äitiyspakkauksen tavarathan ovat hyvälaatuisia ja varmasti kestävät useammalla vauvalla- mutta voiton tekeminen on mielestäni härskiä. Posti-, ym.kulujen kattaminen on asia erikseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät kirpparilta ostaessasi että onko joku saanut ilmaiseksi myymänsä vaatteen?

Vierailija
2/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo äp-pakkauksen tavaroiden myynti.

Ensinnä muistuttaisin että vaihtoehtona on 140 eur rahaa!!!!, eli tavallaan tuon verran pakkaus " maksaa" ottajalle.

Kaikilla ei ole välttämättä ketään kelle antaa tavaroita ja ehkei UFF-laatikkoakaan lähellä.

Miksei niitä voisi kohtuuhintaan myydä??

Itsekin olen jotain myynyt äp-pakkauksen tuotteista, mutta HUOMATTAVASTI halvemmalla kuin muuten.

Esim. bodeja 10 c / kpl postitellessa totesin, että johan se kirjekuori maksaa mulle enemmän...

Onneksi kuulin että tutun tutun tuttu tarvitsee vauvanvaatteita, joten löytyi mutkan kautta joku jolle antaa.

Siitä olen siis yhtämieltä, että jos äp-pakkauksen vaatteita myy, niin ne voisi myydä selkeästi halvemmalla, eli tyyliin " puoli-ilmaiseksi" . Ja tutuille siis voisi ihan antaa.

- -

Myöskin olen myynyt joitain vaatteita ja muutakin, jotka olen saanut joko käytettynä tai uutena lahjaksi. Jos ei lahjoittaja halua eikä ota niitä takaisin, eikä toista tuttavapiirissä tarvitsevaa ole, niin kai ne voi sitten PIENTÄ korvausta vastaan myydä eteenpäin.

Ja etenkin uudet vauvalahjana tulleet vaatteet saa kyllä mielestäni myydä.

Harva kai varsinaista bisnestä tekee noilla vanhoilla tavaroilla, ja kyllä niiden myymisestäkin on jotain vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. äp:n tarvikkeita. Rahanarvoista tavaraahan se on. Ajattelepa ap asiaa, vaikka siltä kantilta, että joku on päättänyt ottaa äitiysavustuksen rahana, ja hankkia esim. makuupussin, peitot, liinavaatteet ym äp tavaraa käytettynä. Miksi tämän kyseisen hlön pitäisi saada rahan lisäksi tarvitsemansa tarvikkeet jostakin/joltakin ilmaiseksi ? Yleensä äp tavarat ovat kuin uusia, varsinkin yhden lapsen jäljiltä. En minäkään niitä ihan ilmaiseksi antaisi, mutta en myöskään hirveitä viitsisi pyytää. Tämä oli mun mielipide !

Vierailija
4/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja vielä kääntäen, eli jos otat äitiysavustuksen rahana ja hankit sillä vaikka sitterin ja sängyn, pitäisikö ne myös lahjoittaa ilmaiseksi eteenpäin? Samalla logiikalla " lahjavaroinhan" nuo hankinnat on tehty.

Mielestäni äitiyspakkauksen tavaroiden myymisessä niitä tarvitseville ei ole mitään pahaa. Ostaja tietää, mitä kautta varusteet on saatu ja maksanee sen mukaisen hinnan. Olen itse ostanut paljon vanhoja hyväkuntoisia äitiyspakkauksen vaatteita, ottanut aikanaan äitiyspakkauksen ja myös ostanut käyttämättömiä äitiyspakkauksen vaatteita esim. Reiman tehtaanmyymälästä. Jos uusia käyttäjiä ei sukulaisille tai kavereille tule, tuskin noista ilmaiseksi tulen luopumaan ;-)

-Tintti

Vierailija
5/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koe, että äitiyspakkaus olisi ilmainen, koska vaihtoehtona on se 140 euroa. Minä otin esikoiselle pakkauksen ja toisella rahana, kun ikäeroa oli vaan vähän yli vuosi niin ei ollut järkeä ottaa toista pakkausta. Olen myynyt pakkauksen vaatteita kirpparilla siinä missä muitakin, hintataso on ollut sellainen, että olen saanut ne myytyä. Miksi ihmeessä jättäisin ne myymättä vain sen takia, että ne on äitiyspakkauksessa tulleet.

Tietysti jos jollekin se 140 euroa on yhtä kuin ei mitään niin sittenhän se pakkaus varmasti tuntuu ilmaiselta. Tämä nyt on taas tällainen ikuisuusaihe...

Vierailija
6/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo kuudes lapsi tulossa enkä todellakaan jokaiselle ole ottanut pakkausta. Mitä tekisin kuudella lämpömittarilla/kynsisaksilla, tai toppapuvulla.

Kolme kertaa olen ottanut rahana ja ostanut sitten niitä vaatteita mitä olen tarvinnut tai havainnut hyväksi. Ja onneksi on löytynyt ihmisiä, jotka ovat niitä myyneet. Kun itse olen saanut äitiysavustuksen rahana, en todellakaan odota, että pakkauksena avustuksensa ottaneet luopuisivat niistä ilmaiseksi.

Esim. olen maksanut uudesta bodista 2,- tai 1/2-potkareista 1,50, mikä on mielestäni ihan asiallinen hinta. Tuskin kukaan sitä myyntiä tekee bisnesmielessä. Pakkauksessa on varmasti sellaisia vaatteita, jotka toisella jää käyttämättä ja toinen taas tykkää.

Vierailija
7/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista äitiyspakkauksen vaatteista voi pyytää jotain pientä summaa, vaikkaikin ne on ilmaseks saatu. sehän vastaa sitä rahaa jonka ois voinu saada.

ite ekalle lapselle pakkauksen ottanut ja esim. toppahaalari käyttämätön ja aattelin kirpparilla myydä parilla eurolla.

eihän niitä oo pakko ostaa..

Vierailija
8/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näe tuossa mitään moraalista vääryyttä ja summathan noissa äp - laatikon, ymv. vaatteissa on kuitenkin varsin pieniä.

Vierailija
9/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse en ole myynyt ottamastani äp:sta yhtään ainutta vaatetta ja ihan vain sen vuoksi että haluan säilyttää ne ja antaa aikanaan omalle lapselleni vauva-ajoistaan muistoksi tai mahdolliselle/-sille lapsilleen käytettäviksi.

Tästä huolimatta en katso pahalla vaikka kirpparilla vastaan tulisi äp- vaatteita. Jokainen tehköön halujensa mukaan.

Vierailija
10/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viirret:

ihmetyttää, miten kehdataan MYYDÄ tavaraa, joka on itse saatu ilmaiseksi??

Maailmahan on täynnä " ilmaiseksi" saatua tavaraa, jota myydään eteenpäin (metsämarjat, sienet, kykiäiset, perintöhuonekalut jne).

Miksi tämä äitiyspakkaustavaran myyminen saa joidenkin äitien sydämen pamppaamaan ja kämmenet hikoamaan?

Jos pitäytyy rationaalisessa ajattelussa, niin äitiyspakkauskin on ihan vaan tavaraa, jolle ei pitäisi antaa (näin minä ajattelen) suurempaa sijaa elämässä kuin se ansaitsee.

Vierailija
11/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas ymmärrä ap:n pointtia. Kuten jo mainittu, niin miten eroaa se, että myy äp:n kamoja siitä että myy niillä 140 eurolla ostettuja kamoja? Itseltäni ostettiin juuri 10 eurolla! äp:n toppasetti. Laitoin kokeiluna noin kalliin hinnan, mutta kun menin parin päivän päästä alentamaan kirppikselle hintoja, niin ei ollut paljon mitään alennettavaa, kun lähes kaikki oli myyty, vein sitten lisää tavaraa, muutam äp:n vaatekin mukana, meillä kun jäivät lähes käyttämättä ulkonäön takia. Ja tuskin kukaan bisnestä äitiyspakkauksen vaatteilla tekee :D Ilmaiseksi antamisessa sen sijaan piilee se vaara, ettei tavara menekään tarpeeseen vaan myydään eteenpäin.

Vierailija
12/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan naurattaa mitä hintoja ihmiset pyytävät ilmatteeksi saadusta. En kyllä ole koskaan ostanut enkä tule ostamaan semmoista.

Mielummin itse annan jollekkin ilmaiseksi mille ei ole itellä käyttöä ( siis jos olen itekkin saanut ilmaiseksi ), kuin myyn.

Vierailija
13/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä nämä äp toppapuvut/ toppasetti.

Paras hinta pyyntö jonka olen huuto.netissä nähnyt on 20¿ !

5¿kin on mielestäni jo aika kova hinta tavarasta joka saadaan ilmaiseksi.

Itse olisin ostanut vanhan ihanan äp toppasetin mutta jäi ostamatta kyllä.. Hintaa myyjä pyysi 15¿.

Samoiten monien muiden tavaroiden hinta on monesti naurettavan suuri. Jos siinä nyt sattuu olemaan nalle puhin, mikkihiiren tai autot elokuvan hahmoja niin heti ollaan hulluna maksamassa hunajaa :)

Vierailija
14/15 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut hyväntekeväisyyteen saamani vauvanvaatteet kuten myös äp:n tavarat. Vein esimerkiksi Kyläsaaren vastaanottokeskukseen, sillä UFFeihin ym. en luota. Muut ostamani vaatteet myyn kirpputorilla tai annan eteenpäin ystäville. Itse en myöskään osta kirppiksiltä äp:n vaatteita, enkä katso hyvällä jos joku pyytää korkeita hintoja niistä.

Jotenkin vain tuntuu hyvältä antaa saamani tavarat eteenpäin niitä oikeasti tarvitseville.

Vierailija
15/15 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pointti tähän keskusteluun vielä, että kaikki eivät suinkaan ole saaneet niitä äp-vaatteita ilmaiseksi. Itse ainakin ostin niitä ja myin sitten eteenpäin. Onneksi kiva toppasetti löysi uuden käyttäjän Englannissa asuvasta suomalaisäidistä kuudella eurolla.

Itsekin kannatan ajatusta, että antaa tarvitseville. Annoin juuri rattaat pois ilmaiseksi ja sain siitä hyvän mielen. Olisin antanut myös nuo äp:n toppavaatteet pois esim. Karjalaan, mutta kun ei sattunut olemaan antaa sekä hattua, tumppuja jnejne samalla niin eipä kelvanneet keräykseen. Lisäksi kassiin olisi pitänyt pakata pesuaineita ja muita tuotteita, jotka olisi pitänyt erikseen mennä ostamaan kaupasta. Mielelläni antaisin tarvitseville, jos minun ei tarvitse sitä varten mennä kaupasta ostamaan uusia tuotteita.