Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen apua yksiön sisustamisessa

Vierailija
28.05.2025 |

Asun yksiössä joka on todella pieni jotain 26 neliötä. Täällä on nyt 120cm sänky ja TV ja tv taso ja yksi hyllykkö. Tarvitsin jonkinlaisen pöydän. Olen taiteilija ja piirtelen paljon digitaalisesti ja mulla ei oo nyt mitään "tasoa" mihin laittaa kannettava ja käyttää piirtoalustaa tai tehdä muutenkin taidetta. Sitten taas tarvisitin myös ruokapöydän mutta kumpikaan ei mahdu tähän tilaan. Eli mitä vaihtoehtoa suosittelisitte, vain työpöytä jonka ääressä syödä vai sitten vain ruokapöytä ?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin netiltä apua .

Vierailija
2/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin sosiaalihuoltoa ja seurakuntaa. Jos ne eivät auta, niin kiertele kirpputoreja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis sellainen pieni ruokapöytä, jossa on taittuva lisätaso? Ikeassa on useampikin

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/2-hengen-ruokapoeydaet-57297/

Vierailija
4/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ensin sosiaalihuoltoa ja seurakuntaa. Jos ne eivät auta, niin kiertele kirpputoreja!

Mistä sait sen käsityksen, että sisustaminen olisi rahasta kiinni? Sain käsityksen, että ongelmana on ennemminkin asunnon pienet neliöt.

Vierailija
5/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet taiteilija etkä osaa sisustaa yksiötä?

Vierailija
6/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv seinälle ja syömiselle, piirtelylle yms yksi yhtenäinen seinää vasten oleva kaluste, josta saa swkä hyllytilaa että pöytätason. 

Tai sitten esim Lundia hylyykkö ja sitä vasten klahvipöytä josta saa erikokoisen helposti.

Minulla on jälkimmäinen kodinhoitotilassa. Normaalisti se on ihan pienenä, mutta kun ompelen tai caikka lajittelen kirpparimyytäviä, saan sen kolminkertaiseksi. Istuimina on jakkarat jotka saan kokonaan sen alle.

Vierailija
7/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vapaa seinäpinta, esim. ikkunaseinä, voisi laittaa pari-kolme leveää lankkua (tai levyä) tasoksi koko seinän pituudelta, nurkasta nurkkaan. Mahtuu syömään ja työskentelemään.

Vierailija
8/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen syönyt tuolilla viimeiset 5 vuotta. Pöytää tarvitaan pöytätapojen opetteluun, ei se siinä itse syömisessä kovin merkittävää roolia näyttele. 

Eli sijoita siihen, mihin käytät enemmän aikaasi: työpöytään.

Vierailija
9/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet taiteilija etkä osaa sisustaa yksiötä?

Olet arkkitehti etkä osaa tehdä putkitöitä?

Vierailija
10/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko rakentaa taittopöytä? Sellainen iso, joka on toisesta päästä saranoilla kiinni seinässä ja toisessa päässä saranoilla olevat jalat, jotka taittuu kun nostaa seinää vasten? Sen saisi pois edestä, kun et taiteile. Syödä voi vaikka sängyllä tai jakkaralla keittiössäkin. Meillä on syöty sohvalla viimeiset 15 vuotta🤣

Vierailija
11/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko rakentaa taittopöytä? Sellainen iso, joka on toisesta päästä saranoilla kiinni seinässä ja toisessa päässä saranoilla olevat jalat, jotka taittuu kun nostaa seinää vasten? Sen saisi pois edestä, kun et taiteile. Syödä voi vaikka sängyllä tai jakkaralla keittiössäkin. Meillä on syöty sohvalla viimeiset 15 vuotta🤣

vaatinee luvat vuokranantajalta, jos haluaa seinään kiinnittää, jos on vuokra-asunto, mutta tällaisiakin löytyy valmiina Ikeasta

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/seinaeaen-kiinnitettaevaet-poeydaet-2520…

Vierailija
12/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänky ja sen alle työ/ruokapöytä sekä tuolit ja hyllyt 

Vierailija
13/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin pikku yksiössäni ulosvedettävää leikkuulautaa ruokapöytänä ennen kun sain hankittua pienen pöydän. 

Vierailija
14/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv ja tv taso pois, ja tilalle pöytä jossa voit taiteilla. Mullaki pieni yksiö myös 26 neliöö ja mulla ei oo teeveetä. Mulla on pieni ruokapöytä ja sit on tietokonepöytä ja pöytäkone. Ruokapöydän ääressä piirtelen jos tulee inspis. Syön tietokoneen luona koska nörttään koneella paljon. 

Vierailija
15/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaatinee luvat vuokranantajalta, jos haluaa seinään kiinnittää, jos on vuokra-asunto, mutta tällaisiakin löytyy valmiina Ikeasta

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/seinaeaen-kiinnitettaevaet-poeydaet-2520…

Huonekalujen seiniin kiinnittäminen on sallittua, ei tarvitse lupaa.

Vierailija
16/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon kokoiseen asuntoon oikein mahdu kahta pöytää. Itselläni tuosta vielä pari neliötä pienempi asunto "työasuntona" ulkomailla, ja hankin ainoastaan työpöydän, jonka äärellä myös syön. Joskus lasken ruoan myös tv-tasolle katsoessani telkkaria.

Vierailija
17/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku kokoontaitettava tai monikäyttöinen pöytä. Googlaa. 

Vierailija
18/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvisänky ja sen alle työ/ruokapöytä sekä tuolit ja hyllyt 

Jos on normaali huonekorkeus, en suosittele. Valmisparvet ovat sen verran matalia, että seisomaan ei pysty ja tuolilta noustessa kolauttaa päänsä parven pohjaan. Jos rakentaa parven, johon mahtuu alle, se tulee niin ylös, että nukkuessa kylkeä kääntäessä lyö helposti rystysensä kattoon. Petaaminenkin on infernaalista. Lisäksi ne ovat yleensä liian lämpimiä nukkua, lämpö kun nousee yleensä ylöspäin.

Vierailija
19/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olis sellainen pieni ruokapöytä, jossa on taittuva lisätaso? Ikeassa on useampikin

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/2-hengen-ruokapoeydaet-57297/

Tämä on kamala, jos erehtyy vähän nojamaan, niin koko pöytä kippaa!

Vierailija
20/26 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä ootte ihanii ! Ap. Ps. Taidan hommaa sen työpyödän :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme