Mitä tuli tuttavastasi, jolla peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo alle 7?
Mihin koulutukseen ja ammattiin päätyi ja miten muuten meni?
Kommentit (57)
Ammattikouluun ja siitä suoraan työelämään. Bruttotulot 3500€. Korkeakoulutetuista huomaa että eivät osaa mitään ja muutenkin ote työelämästä aivan mitä sattuu.
No itse olen DI ja tutkija ammatiltani
Keskiarvo oli alle 7 peruskoulussa
Yksi on baarimikko(maija) ja toinen on lähihoitaja.
Lukioon ja sieltä yliopistoon, valmistui maisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen insinööri ja suunnittelija. Tosin nyt jo eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alanuoli? Vastasin rehellisesti kysymykseen
Yhdestä tuli sukellus-hitsaaja joka työskentelee öljynporauslautoilla. Toisesta työtön äidin luona asuva juoppo.
Yrittäjä, insinööri, sähkötekniikko, rakennuspiirtäjä ja poliitikko.
Mun ka oli 5,6 vuonna 76. Pääsin lukioon koulun historian alimmalla ka:lla.
Kirjoitin ylioppilaaksi, menin töihin, perustin perheen
Opiskelin kolmikymppisenä, menin parempiin paikkoihin töihin. Lopulta manageritason tehtävissä ja asiantuntijana. Palikkatesteissä 5% fiksuimman joukossa.
Koulumenestys ei takaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit tutkijaksi ilman väittelyä?
Rajatorpan nesteen kassalla töissä. Alkoholisoitunut. Ei autoa, kävelee töihin. Asuu jonkun muijan kanssa, ja on muksu toisen muijan kanssa.
En tiedä mutta korkeasti koulutetun tiedän, josta tuli äidin ja isin helmoissa asuva, yli 30 vuotias työtön juoppo.
Itsellä heilui rima mutta vähän päälle 7 keskiarvolla on nyt kuutisen kiloa kuukausipalkka. Tuurista tosin kovasti kiinni joten ei kannattaisi sen varaan panostaa. Koulutus kannattaa aina, varsinkin jos valitsee jonkin ihan oikeasti tuottavan alan eikä jotain sukupuolentutkimusta tms kelantukiin verrattavaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä heilui rima mutta vähän päälle 7 keskiarvolla on nyt kuutisen kiloa kuukausipalkka. Tuurista tosin kovasti kiinni joten ei kannattaisi sen varaan panostaa. Koulutus kannattaa aina, varsinkin jos valitsee jonkin ihan oikeasti tuottavan alan eikä jotain sukupuolentutkimusta tms kelantukiin verrattavaa juttua.
Millä tavalla tuurista kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit tutkijaksi ilman väittelyä?
Noh katsos
On
Tutkija
Väitöskirjatutkija
Tutkijatohtori
Selkiskö?
Kaksi ammattitutkintoa, joiden välillä satunnaisia töitä ja työttömyyttä. Toisen ammattitutkinnon jälkeen amkiin ja valmistuminen tradenomiksi. Sen jälkeen määräaikaisuuksia samalla työnantajalla ja muutamassa vuodessa vakiduuni. Omistusasunto ja avioliitto.
En tunne.