Kun perheeltä loppuvat rahat, eniten kärsivät lapset.
Really?! Tähänkin tutkimukseen käytetyt rahat olisi voinut antaa niille köyhille.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että onkahdenlaisia perheitä, toisilla tilanteesta kärsii lapset, toiset vanhemmat pitää väkisin kulissit lasten suuntaan.
Nyt ne jo ennestään huterat korttitalot ovat sortumussa kun on luotu kulissit joihin ei ole koskaan ollutkaan varaa. Ja mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä vaan syyllinen on aina joku muu.
Itse olen vähäosainen, eli saan kuukaudessa noin 600 euroa puhtaana mutta olen kekseliäs ja osaan ruokkia ison perheeni halvalla mutta kukaan ei näe nälkää. Mieheni saa 1200 euroa puhtaana kuukaudessa, emme saa mitään tukia. Lapset ovat tyttärenpoikia mutta hoidamme heitä melkein joka päivä. Eli laitan ruokaa neljälle, pojat ovat jo isoja syövät hyvin. Kalaa pyydämme itse eli lihaa ei paljon osteta. Leivät, pitsat ja makeat leivonnaiset teen itse. Paljon teen kinkkukääröjä joista on tullut meidän kaikkien tykkäämä ns. keiton kanssa syötävä tai välipala maidon kanssa. Usein teen leivonnaisia myös tyttären perheelle, lasangea tai pitsaa menee heille joka viikko ainakin kaksi kertaa myös. Mutta mitä ihmettä, meillä jää säästöönkin joka satanen joka kuukausi, auto on.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähäosainen, eli saan kuukaudessa noin 600 euroa puhtaana mutta olen kekseliäs ja osaan ruokkia ison perheeni halvalla mutta kukaan ei näe nälkää. Mieheni saa 1200 euroa puhtaana kuukaudessa, emme saa mitään tukia. Lapset ovat tyttärenpoikia mutta hoidamme heitä melkein joka päivä. Eli laitan ruokaa neljälle, pojat ovat jo isoja syövät hyvin. Kalaa pyydämme itse eli lihaa ei paljon osteta. Leivät, pitsat ja makeat leivonnaiset teen itse. Paljon teen kinkkukääröjä joista on tullut meidän kaikkien tykkäämä ns. keiton kanssa syötävä tai välipala maidon kanssa. Usein teen leivonnaisia myös tyttären perheelle, lasangea tai pitsaa menee heille joka viikko ainakin kaksi kertaa myös. Mutta mitä ihmettä, meillä jää säästöönkin joka satanen joka kuukausi, auto on.
Itse tekemisen meininki on katoava luonnonvara. Valmiiseen pöytään tullut(kasvatettu) sukupolvi seisoo piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Osamaksut, woltit, jne. kaikki on liian helposti saatavilla ja minkään eteen ei tarvitse ponnistella.
Se oma paska lapsuus hyvitetään niille omille lapsille.
Se on sama tuolla Gazassa.
Ensin kuolee lapset nälkään.
Miksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi.
Yhteisö hyötyy enemmän aikuisista kuin lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi.
Yhteisö hyötyy enemmän aikuisista kuin lapsista.
Sehän Suomen ratkaisu oli alhaiseen syntyvyyteen. Tuodaan ulkomailta jo valmiiksi aikuisia, jotka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.
Toisin sanoen kasvavat opiskelijoiden asumiskustannukset maksetaan henkilökohtaisella lainarahalla, ja kohta kaikilla on valtion velkalaivan lisäksi oma.😂😂😂😂😂😂😂🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Vierailija kirjoitti:
Ikinä äiti ja isä eivät ole sossusta rahaa hakeneet, ei täällä maalla haeta, ne on yksinhuoltajat, mielisairaat ja juopot jotka sossussa juoksevat. Muistan että 1982 oli tiukkaa talvi, molemmat olivat kotona, äiti hoiti lehmiä, isä haki töitä kaupungista. Se oli helmikuun pakkasia kun aamupalaa ei ollutkaan, äiti sanoi että isä tuo kaupungista tullessaan puurojauhot.
Ei tuonut. Otti kuitenkin aseen ja lähti kelkalla metsään. Olivat illan ja sunnuntain "saunaa siivoamassa". Sunnuntaina oli lihakeittoa. Ei siitä puhuttu, mutta ymmärsimme kyllä, että isä oli ampunut hirven, jotta meillä olisi ruokaa. Ei se keväthirven liha mitään herkkua ollut, pikkuveli sanoi lihan maistuvan puulta.
Juttelin tästä vuosi sitten jouluna äidin kanssa ja äiti sanoi että se oli tiukin talvi, hän mietti pitkään isän kanssa että lopetetaanko lehmä vai ammutaanko hirvi. Päätyivät hirveen, koska lehmä antaa kuitenkin jotain takaisin kesän aikana.
Työttömiähän teillä oltiin ja tiedä vaikka juoppojakin, kun noin tiukkaa oli.
Väittäisin että onkahdenlaisia perheitä, toisilla tilanteesta kärsii lapset, toiset vanhemmat pitää väkisin kulissit lasten suuntaan.