Muuttaisitko yhteen miehen kanssa vaikka teidän käsitys siisteydestä ei kohtaa?
Itselleni on tärkeää että kodissa on siistiä ja kaikki tavarat paikallaan, tiskit tiskataan, pyykit pestään ja viikataan kaappeihin, tasot pidetään puhtaina ja siisteinä, roskat viedään heti kun näyttää siltä että ei mahdu enempää...ja imuroidaan jne tarpeen mukaan, eli kun tulee jotain näkyvää imuroitavaa. Ihan tuollaista perus siisteyttä mun mielestäni. Ja tavarat pitää olla paikoillaan siten, että on helppo siivota ylipäätään.
Miehellä taas kaikki noi asiat lähnä sinne päin, puolipitoisia vaatteita lojuu lattialla ja huonekalujen päällä, pyykit voivat olla kuvumassa loputtomiin ja pyyhkeet yms. vaihdetaan kun näyttää mun makuuni jo joltain koiranpyyhkeeltä. Ei siis varsinaisesti ole likaista tai sottaista, mutta kaukana siististä! Hän siis kyllä siivoaa, mutta ns. miehisellä tyylillä ja kun olen hänen luonaan, en voi olla huomaamatta niitä lukemattomia järjestely/siivouskohteita.
Mitä mieltä olette, kannattaako elätellä toiveita että mies oppisi siistimmäksi ja siten myöskin miettiä yhteen muuttamista
Kommentit (26)
Sun tulee joustaa sun siisteysstandarteista, jotta yhteiselämä onnistuu, eikä olettaa että mies oppisi siistimmäksi. Valitse 1-2 asiaa tuosta sun listalta ja vaadit että ne asiat toimii ja muista sitten joustat ja voit mainita miehelle että joustat näistä. Mä en kestäisi käytettyjä vaatteita ympäri kämppää vaan ne on joko pyykkikorissa, pesukoneessa, kuivumassa tai sitten korissa jossa on näitä kerran vähän käytettyjä vaatteita jotka voi käyttää uudelleen, ennenkuin ne menee pyykkikoriin.
Ei toimi. Tuosta tulee ikuinen riidanaihe. Trust me.
En muuttaisi tuollaisen miehen kanssa yhteen, ei tule muuttumaan ja sinä saat korjata miehen jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Se siivoaa jota häiritsee.
Sanoi ex-mies
Vierailija kirjoitti:
Miten käyttäytyy, kun on luonasi? Tottakai puhutte kotityöasiat kuntoon, jos mietitte yhteen muuttoa.
Ollaan tietty puhuttu ja hän vakuuttelee hoitavansa kyllä osuutensa, mutta kun ollaan hänen luonaan niin mikään ei kyllä oikein hoidu. Mun luona taas korjaa kyllä jälkensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi ex-mies
Meillä tämä toimii. Ei ole ollut ongelmia eikä riitoja tästä aiheesta. Takana kohta kaksikymmentä vuotta yhteiseloa.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi tuollaisen miehen kanssa yhteen, ei tule muuttumaan ja sinä saat korjata miehen jälkiä.
Tän juuri pelkäänkin käyvän. Eli mun viihtyvyys kärsii ja päädyn tekemään enemmän kotitöitä ja siltikin koen ettei ole riittävän siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi ex-mies
Meillä tämä toimii. Ei ole ollut ongelmia eikä riitoja tästä aiheesta. Takana kohta kaksikymmentä vuotta yhteiseloa.
Kukin tyylillään.
Jos miettii parisuhdetta kokonaisuutena ja toteaa, että kaikki muu on hyvin, en pitäisi lopulta siivouskäsitysten eroa syynä lähteä eri teille. Sitähän tässä kuitenkin lopulta joutuu pohtimaan, että onko tuo asia jonka kanssa voi elää vai etsiäkö kumppani, jonka kanssa natsaa näiltäkin osin.
Mies on varmasti omassa kodissaan tottunut tekemään asioita yhdellä tavalla, mutta eihän se suoraan tarkoita, että yhteisessä kodissa hän jatkaisi yhä täysin omaa linjaansa vai oletko muuten huomannut, että mies olisi täysin ehdoton kaikissa tavoissaan?
Älä muuta yhteen, usko pois. Kyllä se mies korjaa tapansa, jos haluaa sun kanssa asua. Korjaa ensin, älä lähde siitä, että toivot, että hän muuttuu. Olen tehnyt tuon virheen ja nyt eroamassa. On oikeasti sietämätöntä pitemmän päälle katsoa sottapytyn perään. Siinä kuolee koko suhde.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta yhteen, usko pois. Kyllä se mies korjaa tapansa, jos haluaa sun kanssa asua. Korjaa ensin, älä lähde siitä, että toivot, että hän muuttuu. Olen tehnyt tuon virheen ja nyt eroamassa. On oikeasti sietämätöntä pitemmän päälle katsoa sottapytyn perään. Siinä kuolee koko suhde.
P.S. En edes ole itse mitenkään hirveän tarkka.
Tuo mies petaa vain itselleen sitä, että sinä siivoaisit.
Ongelma ratkeaa sillä, että olohuone ja keittiö ovat siistit. Muut huoneet saa olla miten on.
Alkuun jaksoin katsella siivottomuutta mutta ajan kanssa alkoi kyllästyttää, riitoja tuli ja mies muutti omaan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ratkeaa sillä, että olohuone ja keittiö ovat siistit. Muut huoneet saa olla miten on.
Esim. olen yrittänyt hallita elämän kaaosta siivoamalla. Kun on rakas ihminen vierellä, kaaoksen kestää.
En muuttaisi. Nuorena en edes älynnyt tuommoista asiaa, että nyt on lähes kolkyt vuotta "kärsitty" eri tasosta. Tai tällä hetkellä tää on vielä kääntynyt niin, että mä opettelin sietämään miehen tyyliä. En kuitenkaan jätä kamojani ympäriinsä, niille on edelleen paikkansa, mutta en korjaa miehen jälkiä. Sekös sitten häntä veetuttaa ja nalkuttaa mulle. Sitten nätisti sanon, että näinköhän olen jättänyt hänen pyyhkeensä siihen sohvan nojalle märkänä ja hänen sukkiaan hänen työpöytänsä alle...? Mäkö täällä nykyään juon maitokahvia, jota läikyttelen pitkin lattioita? Niin ja terassin tursuava tuhkakuppii vissiin kuuluu mun kotitöihin, vaikken koskaan ole polttanut. Toissapäivänä tuo ilmoitti, että mikron säätönupissa on jotain däddää. Jälkeenpäin vasta tajusin, että sehän oli lähes käsky, että siivoa se NYT.
Aika loppu tätä touhua, kun pitää asua paskasessa kämpässä jälleen. Jonain päivinä vaan lukittaudun omaan huoneeseeni kuulokkeet päässä ja annan ompelukoneen surruttaa. Saatan jopa jäädä sinne nukkumaan, ettei vaan tarvii tulla tänne edustustiloihin katsomaan tätä kaaosta ja myrtsiä miestä.
Miehelle vinkkasin jo, että hankitaan siivooja. Voitais me jo sen verran helliä itseämme, että kerran viikossa joku tekis sen kurjimman homman. Hänestä se oli todella typerä idea, jossa ei ole mitään järkeä. Ok. Mutta en kyllä siivoa mäkään kuin omat jälkeni. No, pyykkiä pesen yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mä jättäisin verisiä kuukautissuojia pitkin poikin veskiä, milloin lavuaarille, milloin lattialle, milloin pöntön juurelle... tai lauteille. Siis sillai miten mies jättää karvojaan, paskoo tai kusee.
Hän sitten noukkinee ne teurastulpat, kun häntä ne varmasti alkaa häiritä jossain vaiheessa.
Hyvä idea.
Heteromiehenä en mutta jos kuvittelen nyt tuon miehen asemaan naisen, niin en sittenkään muuttaisi. Miksi muuttaisin yhteen kumppanin kanssa, jonka siisteys käsitys eroaisi merkittävästi omastani.
Itse sinkkuna elävälle miehelle yksi tapa yrittä pitää oma mieleni kasassa ja ylläåpitää hyvää oloani / terveyttäni on yrittää pitää oma ympäristöni, kuten kotini siistinä ja tavarat järjestyksessä, enkä ajatellut muuttaa tätä käsitystä, jos vielä joskus saan mahdollisuuden elää ja olla parisuhteessa sen ydhen ja eritysien kanssa. - Hänen kanssaan voimme sitten päättää senkin haluammeko edes asua ja elää saman katon alla vai emme.
Miten käyttäytyy, kun on luonasi? Tottakai puhutte kotityöasiat kuntoon, jos mietitte yhteen muuttoa.