Hinnoitteluapua kirpparille kaivataan..
Eli,olen menossa myymään määräällisesi valtavan kasan poikani pieneksi jääneitä vaatteita,ja koska niitä on niin paljon,ajattelin myydä niin,että kympillä saisi joko 3 tai 4 vaatetta,ja nyt kysynkin että mitä mieltä olette?Kyseessä tähän hinnoitteluun on ihan perus sisävaatetta,college/trikoopaitoja -ja housuja,merkkiä h&m,kapp ahl,seppälä,lindex jne.Pesin ja silitin kaikki vaatteet.Itse kun kirpparilta osta,niin en noista hinnoista tiedä,eli olisiko kohuuhinta per vaate 2,50 e vai 3,30 e ,jos tuollaisena "pakettina myyn",vai oliko parempi myydä perinteisesti.Vaatteet ovat kokoa 104 ja 110,ja tietysi puhtaita ja ehjiä.
Kommentit (9)
ruotsalaisketjun vaatteesta on liian kanssa. sillä hintaahan niitä myydään siellä kaupassakin sesongin alun jälkeen. jos laitat ideaksesi, että vaate kuin vaate euron sisävaatteesta, ja juhlavaatteesta tai ulkovaatteesta kunnon mukaan kaksi tai kolme, niin saat nopeasti pöydän tyhjäksi. Oikeasti tuon ikäisen vaatteet on jo useampaan kertaan pestyjä ja polvista kuluneita, joten ei niistä käyttämättömän hintaa saa.
mieti mielessäsi millä hinnalla olet valmis myymään ja jos joku ostaa paljon niin pyöräytä vähän alaspäin.
Jos haluat vaatteistasi päästä eroon, niin 1,2 ja 3 euroa, ja ole valmis tinkimään..Minä ainakaan en mene isojen rahasummien kans kirpparille.
Ja viime viikonloppuna Myyrmäen kirpparilla myyrmäkihallissa ihmettelin, kun eräs myyjä pyysi reimatecin haalarista 50euroa, ku oli vaan pari kertaa käytetty.. Ok, saahan sitä pyytää vaikka mitä, mutta ensnäkin käytetty on aina käytetty, ja mulla ei ainakaan ollut edes niin paljon sielä rahaa mukana, joten myyjä sai haalarinsa pitää..
Olen itse myynyt kirpparilla useaan otteeseen, ja yleensä tosi hyväkuntoisia vaatteita.
Olin pari viikkoa sitten myymässä Valtterissa. Sain lasten sisävaatteista 0,50-1 euron, joistain hyvin harvoista 2e. Uudesta mekosta sain 4e. Lähes käyttämättömästä talvitakista 6e jne.
Omista tänä vuonna ostetuista puseroista n. 4e/kpl.
pakettihinnoittelu ei varmaan toimi, vaikka ostaja ostaisi useammankin vaatteen, hän haluaa mielellään kuulla hinnan kullekin vaatteelle erikseen.
Kunnon mukaan kannattaa hinnoitella, uuden veroisesta voi pyytää enemmän (3e) kuin kulahtaneemmasta.
monta kourallista. omissa hinnoissasi ota huomioon tosiaan se, että kukaan ei tule satasten kanssa kirppareita koluamaan, vaan budjetti on useimmilla kymppi tai kaksi. Jos haluat myydä jotain isompaa ja kalliimpaa, niin ota siitä kuvat ja laita ilmoitus paperille, ja sovi näyttö kiinnostuneiden kanssa.
Ja jos kirppari on la-aamuna, niin suuri osa asiakkaista tulee just sen kympin setelin kanssa, tai kahdenkympin jota pankkiautomaateista saa, joten suuri määrä vaihtorahakolikoita on tarpeen jotta saat kaupat tehtyä. muita vinkkejä: ota pari rullaa läpinäkyviä 20litran roskapusseja mukaan, jotta saat myös vaatteisiin kassin annettua kaupan päälle. tosi kirppariharrastajalla on omat muovipussit mukana, mutta satunnaiset ohikulkijat on huonommin varustautuneita. tarvitset myös henkareita, henkarirekin, pyykkipoikia esillepanoon. mittanauhasta on apua kun ostaja on kahden vaiheilla koon suhteen....
...(Benetton, Esprit) menevät vähän kallimmalla, tyyliin 2-4e muttta perusmerkit ja käytetyn näköiset eivät mene edes 1 eurolla. Pakettivaatteita voisin ostaa TODELLA halvalla, mutta jos paketissa on yhtään vaatteita joita en halua, jätän paketin ostamatta.
Ostin tulevalle vauvalle täysin uuden näköisiä bodeja (valkoisia) 1e kappale ja se oli mielestäni ihan hyvä hinta käytännössä käyttämättömille vaatteille. Yhtään enempää en niistä olisi kyllä maksanut.
Myymäsi vaatekoko on tosin sellainen, että niitä löytyy vähemmän hyväkuntoisina kirpputoreilta (tuossa iässä lapset ovat jo kovia kuluttamaan...) joten voisin kuvitella että kohtuuhintaan ne löytävät ostajansa. Suosittelen kuitenkin hinnoittelemaan vaatteet erikseen, sillä pakettina ne tuskin menevät kaupaksi.
Onnea myyntiin!
varsinkin, jos vaatteet ovat ehjiä, puhtaita ja uudehkoja
sano kysyjälle, että vaate maksaa 2 tai 3 euroa, tai yhden euron, ja sitten jos ostaja ottaa useamman ja kyselee niitten hintoja, päätät sitten paikalla nippuhinnan, ja olet siitäkin valmis vielä euron tai pari tinkimään. kirpparilla on tärkeää olla joustava - myyjä kuulostelee ostajan hinkua saada tavara, ja kuuntelee myös tehdyt tarjoukset. valmis hinnoittelu on perseestä - tietysti sinun itsesi pitää päättää etukäteen, millä hinnalla olet lapsesi lempiteepaidasta luopumassa, mutta nää tälläset "sehän on vaan kuus vuotta vanha lego-hellehattu, kyllä siitä pitää ainakin kymppi saada" saa minut kääntämään selkäni sellaiselle kirpparitiskille.