Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin turistirysä jossa kävit

Vierailija
27.05.2025 |

Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti. 

Kommentit (456)

Vierailija
441/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli, Visulahti, Vahakabinetti.

Asun Mikkelissä, mutta en ikinä, koskaan, milloinkaan suostu menemään Visulahden Vahakabinettiin. Järkyttävä kauhukabinetti, jossa ei tunnista yhtäkään hahmoa ulkonäöstä. Hävettää koko pulju. Arttu Wiskarin hittibiisin myötä harmillisen moni muistaa paikan.

Onhan tuolle naurettu jo vuosikymmeniä. Jo paljon kauemmin kuin tuo köyhän miehen wanna be Gösta Sundqvist siitä mitään ulisi.

Vierailija
442/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin nähdä kasarin alussa ja puoliväliin mennessä ns "must" -kohteet esimerkiksi Taj Mahal, Niagara, Petra, Eiffel, London Eye, Times Square. Ne olivat jo silloin mielestäni turkasen täynnä turisteja. Nyt tilanne on jo paljon pahempi. Kasarilla oli vielä mainitsemisen arvoista matkustaa Thaimaahan, tai Balille. Nyt sinne pääsee melko pienellä budjetilla ja muutenkin ihmiset ovat matkustamiseen tottuneempia. Turisteja on liikaa minun makuuni.

Olen tyytyväinen, että kävi monessa paikassa, nyt en varmaan viihtyisi niissä enää yhtään. Katselen mielelläni vanhoja paperisia valokuvia, niissä paikat ovat useinkin melko tyhjiä, vähän kuin matkatoimistojen sivuilla nykyisin. Ajavatko ne turistit niistä kohteista pois kun napsivat kuvia sivuillensa. Todellisuutta kuvat eivät vastaa.

Nyt olen keskittynyt erääseen pieneen maahan Sahelin eteläpuoleisessa Afrikassa. Se maa alkoi huutaa nimeäni parin käyntikerran jälkeen. Harrastan sinne vuositt

Vai että 80-luvulla näit London eyen, joka rakennettiin millenium-juhlia varten... syvästi epäilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsia, Italia. Niin paljon ihmisiä että raahautui väkijoukon mukana, vaikka olisin halunnut mennä ihan toiseen suuntaan.

Olisit käynyt viimeistään v 2000. 

Vierailija
444/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paitsi itse ovat tietenkin turisteja. Minäminä olen löytöretkeiliä ja kosmopoliitti. Löydän parhaat ja aidot ravintolat ja saan kaiken tingittyä alle tuotantokustannusten ja paikalliset pyytävät kotiinsa vierailulle. Miksi näin? Koska olen vaan niin karismaattinen vesipulloineni ja varustautunut fjellulla ja hyvillä kengillä.

Voisin tunnistaa tuosta itsen, paitsi etten tunnista. Olen tehnyt kohta 20 vuotta paikallisten kanssa yhteistyötä, että olen päässyt siihen pisteeseen, kuin missä olen. Myös paikallisen kielen osaamisen suhteen. Paisi en syö ravintoloissa, vaan maksan paikallisille ja syön heidän kanssaan samasta pesuvadista. Myös paikallisista käsitöistä ja muusta maksan aina käyvän hinnan. Paikallista vettä en juo, paitsi kahvissa, kun se on keitettyä, kengiksi riittävät sandaalit. Karismaattisuuttani olen itse jäävi arvostelemaan.

Ihan oikeesti, on

Voi luoja mikä omien pierujensa haistelija ja sädekehänsä kiillottaja. Kunnon humblebragia.

Vierailija
445/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanya siinä mielessä, että siellä ei oikein ollut paljoa sisältöä lomalle. Juurikin sellainen makaa rannalla ja vedä viinaa all-inclusive lomakohde. 

Eikä se ruokakaan mitään ihmeellistä ole. Sitäapaitsi rantakin on täynnä teräviä kiviä, ei mitään pehmeää hiekkaa.

Vierailija
446/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turre tosiaan on eri asia kuin turisti.

"Turre" slangi-sanaa on kyllä käytetty aikaisemmin, kuin tämä karva-turre ilmiö saapui pohjoiseen.

...ja sitäpaitsi se karva-asuun pukeutuja on turri.

Vierailija
447/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla Plataniaksen pikkukylä. tai oikeastaan se koko Kreetan pohjoisranta Haniasta Kissamokseen. 

Vierailija
448/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firenzen Uffici ja Katedraali, aivan toivotonta jonottaa. Täytyy mennä tammikuussa, samaten Roomassa Colessoum, Pietarin kirkkoon pääsin kun olin lokakuussa aamusta, se museo myös.

Vierailija
449/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittuihin kohteisiin kannattaa mennä sesongin ulkopuolella. Olen kävellyt Venetsiassa suoraan suorituimpiin nähtävyyksiin ilman mitään jonoja, kun olin siellä hiihtolomaviikolla 8 (kannattaa kuitenkin varmistaa, että karnevaali ei osu samalle viikolle). Myös Roomassa ja Firenzessä oli samalla viikolla kohtuullisen väljää.

Vierailija
450/456 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona. Aivan jäätävä sontakasa.

Vierailija
451/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanarialla Puerto Rico. Kahden vuoren väliin rakennettu turistirysä jossa ei ollut mitään aitoon Espanjaan liittyvää.

Sama kokemus. Olen käynyt Kanarialla kymmenisen kertaa eri saarilla, tuo paikka on ollut käymistäni kohteista pohjanoteeraus.

Vierailija
452/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turistit pilaavat matkailun.

Sinun matkailusi ei tietystikään ole turismia.

Ei tietenkään. Oma matkailu on aina seikkailua, itsetutkiskelua, kulttuurin harrastamista, avartumista ja elämyksien hankintaa. Tämän syvän henkistymisen muut ovat sitten tulleet turisteina pilaamaan.

Vierailija
453/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playa De Ingles. Weetee-ihmisten paratiisi. Uimarnnalla satatuhatta ihmistä. 

Vierailija
454/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreetalla Plataniaksen pikkukylä. tai oikeastaan se koko Kreetan pohjoisranta Haniasta Kissamokseen. 

Onko nykyään koko rannikko täynnä hotellikyliä? Oon aikoinaan käynyt ysärillä ja 2000-luvun alussa ja tuollakin välillä kasvoi ihan hurjasti. 

Vierailija
455/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia 

Vierailija
456/456 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratto- Riitan pillu, oli juuri VPK pojat jonossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan