Pahin turistirysä jossa kävit
Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti.
Kommentit (456)
Cancun Meksikossa. Koko paikkaa ei olisi ilman turismia. Pankeissa ja kaupoissa oli kultaa ja marmoria, mutta vähän matkan päässä asuttiin peltihökkeleissä kanojen ja lehmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kanarin pääkohteet. Ei mitään aitoa. Ilma talvisin epävakaa, jos ei lämmitettyä uima-allasta ei pysty uimaan. Öykkäröiviä, yleensä brittejä joka nurkalla.
Nyt annan soraäänen. Las Palmasissako ei muka ole aitoutta?? Eläväinen, lähes puolen miljoonan asukkaan kaupunki.
Kairon pyramidit. Juurella oli jos jonkinlaista tavaran ja kamelin tyrkyttäjää.
Grand Bazaar Istanbulissa. Hetkeäkään ei saa olla rauhassa, kun jokaisen putiikin kauppias tulee väkisin tyrkyttämään tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattaya. Satuttiin sellaiseen hotelliin, joka oli täynnä idän ihmisiä. Aamuisin hirvee ryysis aamupalalla ja sitten tapeltiin alastuoleista. Vaikka oli ensimmäisenä odottamassa hissiä, ne työntyivät kainaloiden ali hissiin ja jäit siihen tyhmänä. Tuntu että niitä oli kaikkialla.
Koko maa on niitä täynnä kun eivät voi kovinkaan moneen paikkaan paeta.
-thaimaassa asuva
Ei ole ihan kaikkialla, mutta en mainitse paikkoja jossa heitä ei ole, eikä toivottavasti tulekaan. Olin juuri tammi-helmikuussa ja näin 2 itänaapurin ihmistä koko matkan aikana ja hekin kyllä käyttäytyivät todella hyvin ollaakseen "heikäläisiä".
Kanarialla Gran Canarian ja Teneriffan eteläosien muutama kohde on turistirysä, mutta saaria tosiaan on monta 13 eli aitoja kanarialaisia kyliä ja upeaa luontoa kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Louvre, Pariisi. Pitkinä ihmisinä nähtiin kyllä Mona Lisa japanilaislaumojen takaa.
Ihan kuin siinä jotain näkemistä olisi ollut:)
Kävin marraskuun lopulla. Ihanan väljää kaikkialla.
Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Turistirysiä ovat mun mielestäni sellaiset paikat, jotka on rakennettu vain ja ainoastaan turisteja varten.
Kairossa, pyramideillä oli jos jonkinlaista kaupustelijaa ja tyrkyttäjää. Olen ihan varma, että olisin voinut yhdeltäkin mieheltä hänen kamelinsa ostaa, jos vain olisi hinnasta päästy kovan tinkimisen jälkeen sopuun. En tosin vain tiedä, että mitä sillä kamelilla olisin tehnyt, olisi voinut tulliporukka olla Hki-Vantaalla hämmennyksissään sitä elikkoa maahan kirjaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Turistirysiä ovat mun mielestäni sellaiset paikat, jotka on rakennettu vain ja ainoastaan turisteja varten.
Niin minunkin mielestä. Rooma esim. on vanha, upea kaupunki, missä on upeita vanhoja nähtävyyksiä. Ei tosiaankaan mikään turisteja varten kasattu lomakohde, mitä mielestäni turistirysä tarkoittaa.
Bondi Beach Australia. Ranta oli niin täynnä porukkaa, ettei mereen meinannu päästä. Siis ne ihmiset makasi toisissaan kiinni, eikä kenenkään päältä voinu kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Grand Bazaar Istanbulissa. Hetkeäkään ei saa olla rauhassa, kun jokaisen putiikin kauppias tulee väkisin tyrkyttämään tavaroitaan.
Vaikka he haluavat sinulta vaan rahaa, niin tuleeko siinä edes hieman hyvä mieli, että niin moni on kiinnostunut juuri sinusta? :D
Milano oli aika paha vuonna 2007. Nykyään varmaan pahempi.
Mun mielestä paikka voi muuttua turistirysäksi, vaikkei se ole varsinaisesti turistia varten rakennettu. Vatikaanissa on ollut joskus aivan erityinen aitous. Nyt niitä tavaran kauppiaita oli jopa Sikstuksen kappelin sisäpuolella. Ja turreja vilisemällä ostelemassa niiltä jotain tyhmiä turrekamoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka he haluavat sinulta vaan rahaa, niin tuleeko siinä edes hieman hyvä mieli, että niin moni on kiinnostunut juuri sinusta? :D
Olen eri, mutta minua ainakin ahdisti. Eräässä mattokaupassa oli myyjällä jo elin esillä. Kuvottava paikka.
Rooma, Venetsia, Barcelona ja Levi talvella 😢