Miksi jotkut ajattelevat, että keskiluokkaisen pitäisi sairastuessaan tai työttömänä menettää omaisuutensa?
Ennen kuin saa yhteiskunnan tukia. Että perheeltä koti myyntiin, kun isä oli autokolarissa ja vammautui?
Kommentit (27)
Empatian puute vaivaa pahasti, kun ei itse ole koskaan tuohon tilanteeseen joutunut.
Niin ja se koskee vain muita. Jos omaan nilkkaan napsahtaa niin se onkin sitten eri asia. Esim. Suski Koski. Sopettamisraha kelpasi kupata muilta veronmaksajilta kun kyllä HÄNELLÄ on oikeus! Tavis työtön olikin sitten laiska luuseri lokki. Mutta HÄN parempi ihminen...
Follow the money.
Kuka hyötyy, miten. Jokuhan sen omaisuuden epätoivoiselta ihmiseltä ostaa, ehkä halvallakin. Tai jos mennään siihen, että ihmisillä ei ole mahdollisuutta omistaa mitään, kukas siitä hyötyy ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Follow the money.
Kuka hyötyy, miten. Jokuhan sen omaisuuden epätoivoiselta ihmiseltä ostaa, ehkä halvallakin. Tai jos mennään siihen, että ihmisillä ei ole mahdollisuutta omistaa mitään, kukas siitä hyötyy ja miten.
Kommari on iloinen, ettei kenelläkään ole mitään.
Toivo-puolueko siellä vallassa oli? Voit kaiken toivon heittää.
Vierailija kirjoitti:
Empatian puute vaivaa pahasti, kun ei itse ole koskaan tuohon tilanteeseen joutunut.
Todellisuudentajun puute vaivaa pahasti kun kuvittelee yhteiskunnan rahojen tulevan taikaseinästä jokaisen halujen ja toiveiden mukaan
Miksi sä ajattelet että jonkun muun pitää menettää omaisuutensa ettei toisen tarvitse?
Eihän tarvi siihen asti odottaa, että menettää omaisuutensa, vaan voi myös tappaa itsensä heti kun napsahtaa joku pahempi tilanne.
Ei ole yhteiskunnan vastuulla. Voi aina tehdä itsensä terveeksi tai mennä takaisin töihin. Valintoja.
Tässä tehtiin kyllä iso harha-askel, kun lopetettiin asumistuen maksaminen oman asunnon asumiskuluihin. Eihän sitä ennenkään lainan lyhennyksiin saanut, eikä kuulukaan. Mutta kyllä ne käyttövastikkeet ja vesimaksut menee omassakin, ja halvemmaksi ne tulee kuin vuokra. Noh, toimeentulotuessa sentään ei ainakaan vielä ole esteenä, jos on oma asunto.
Saat kyllä työttömänä ja sairastuessa tukia. Eri asia riittävätkö vai pitäisikö niiden riittää sinun elämäntapasi toteuttamiseen
Noh. Minä jäin tosiaan työttömäksi aikana kun ansiosidonnaista sai 500 päivää. Se oli hyvä puskuri arjen menojen säätämiseen alaspäin. Kun ansiosidonnainen loppui, käyttelin säästöjäni kunnes minulla ei ollut enää säästöjä ja rupesin hakemaan toimeentulotukea. Isot säästöt kestävät vuosia ellei elä kuin töissä olisi. Aika on työttömän arvokkain asia, tiedän sen nyt. Olen onnellinen pitkäaikaistyöttömänä. Saan myös asumistukea vuokrayksiööni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Follow the money.
Kommari on iloinen, ettei kenelläkään ole mitään.
Nytkö se meneekin mielestäsi noin! =D Kyllä sinä oikeistolainen perskokkare täällä huudat aamusta iltaa sitä, miten kaikilta pitäisi ottaa tuet pois! Sinä ja kaltaisesi oikeistolaiset sitä tahdotte, ettei kellään ole mitään! Paitsi tietenkin valtion pitäisi teitä rikkaita syöttöporsaita tukea entistä enemmän! Te niitä "kommareita" olette kun tahdotte yritystoimintanne rahoittaa verovaroin, työntekijöistä lähtien! Ymmärtäisit edes mistä kirjoitat, mutta se on kaltaiseltasi äo 0- tyypiltä liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhteiskunnan vastuulla. Voi aina tehdä itsensä terveeksi tai mennä takaisin töihin. Valintoja.
Valitse ensin itse
Siinähän juuri on kannustetta mennä töihin, jotta perheen ei tarvitse muuttaa vuokramurjuun. Noin sen pitää ollakin.
Koska meillä Suomessa on systeemi, jossa ihmisen oletetaan ensisijaisesti itse huolehtivan itsestään eikä ole reilua, että miljonääri joutuu itse maksamaan oman ja työttömien sairaanhoidon. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa perheen kulut, jot pääomatult ovat 40 000 e/v, on talo, kesämökki ja pari autoa?
Yhteiskunnan perustehtäviin ei kuulu turvata ihmisten vaurastumista. Keskiluokkainen voi hankkia pahan päivän varalle vakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse ensin itse
Valitsin jäädä elämäntapatyöttömäksi oravana juoksemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudentajun puute vaivaa pahasti kun kuvittelee yhteiskunnan rahojen tulevan taikaseinästä jokaisen halujen ja toiveiden mukaan
Tuo on aika paksua perskokkare työkyvyttömyyseläkeläiseltä joka saa erillistä verorahoin maksettua liksaa vauvan terorisoimisesta.
:' D
Niinpä. On erilaisia elämäntilanteita ja ihmisiä. Kaikki ei ole sama.