Seura: Miksi ikääntyvän naisen pitää hävetä ulkonäköään mutta Anssi Kelan näköinen mies on "karismaattinen kypsä herramies"?
Anssi Kela kertoo saaneensa haukkuja ulkonäöstään mutta sanoo, että "ei siinä mitään vikaa ole". Hän jopa kehuu käsiään. Miehet saavat vanheta, harmaantua ja muuttua oudoiksi ja kaikki hyväksyy sen.
Mutta jos nainen sanoisi olevansa tyytyväinen itseensä 50+ -iässä, niin paskamyrsky olisi valmis. "Ruma, leuhka, säälittävä."
Mammat, rehellisesti: miksi miesten ulkonäköä saa kommentoida rennommin ja miksi naisten ulkonäkö on jatkuva julkinen projekti? Kuka on asettanut tämän kaksoisstandardin ja miksi me hyväksytään se?
Seura: Anssi Kelan ulkonäköä on haukuttu, mutta yhteen asiaan hän on erityisen tyytyväinen Eikä ulkonäössäkään ole mitään vikaa
https://seura.fi/viihde/julkkikset/anssi-kela-viihtyy-kotona/
Kommentit (46)
Ei naisten tarvitse hävetä mitään.
Tässä 45-vuotiaana ei tarvitse onneksi enää yrittää miellyttää ketään.
Jos jotain haittaa se että en värjää harmaita hiuksiani tai laitata täytettä ryppyyntyviin huuliini, niin voi kyynel. Joudun siis olemaan ilman sitä kommentointia, vähättelyä ja lääppimistä mitä en halunnut alun perinkään. Miten selviänkään.
Ps. Go Pamela Anderson!
Itse olen jo vanhempi nainen ja olen aina ollut tyytyväinen ulkonäkööni, vaikka se ei todellakaan ole täydellinen. En tiedä miksi, mutta minulla ei ole koskaan ollut omaan itseen kohdistuvaa arvostelua, enkä ole viettänyt aikaani peilin edessä etsimässä itsestäni vikoja. Kukaan toinen ei ole myöskään tullut päin naamaa arvostelemaan olemustani negatiivisesti. En myöskään arvostele muiden ulkonäköä negatiivisesti, koska tähän maailman ihmismassaan mahtuu monenlaista ihmistä. Naiset erityisesti, olkaa armollisia itsellenne, niin miehetkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Anssin ei tarvitse myydä musiikkiaan ulkonäöllä, kuten naismuusikoiden.
Tästähän juuri on kyse. Mies saa aikuisena näyttää Anssilta, naismuusikko tarvitsee musiikistaan riippumatta lisähiuksia ja täyteaineita, hermomyrkkyä ja kilokaupalla meikkiä ja irtoripsiä naamaansa ollakseen kelvollinen esiintymään julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä naisten ulkonäön arvostelu oli suosittua jo antiikin Rooman aikoina, roomalaisia näytelmiäkin kirjoitettiin jossa pääaiheena oli vanhenevien naisten ulkonäön rapistuminen (ja kuinka naurettavia ja kanamaisia naiset ovat kun yrittävät säilyttää nuoruutensa..jota miehet vaativat.) Tällä naisten arvostelemisella on pitkät juuret. Olisi aika katkoa ne.
Tästä voimme päätellä ettei ihmiset opi ikinä. Itseäni ei kiinnosta miesten mielipiteet ulkonäöstäni, minä elän omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssin ei tarvitse myydä musiikkiaan ulkonäöllä, kuten naismuusikoiden.
Tästähän juuri on kyse. Mies saa aikuisena näyttää Anssilta, naismuusikko tarvitsee musiikistaan riippumatta lisähiuksia ja täyteaineita, hermomyrkkyä ja kilokaupalla meikkiä ja irtoripsiä naamaansa ollakseen kelvollinen esiintymään julkisesti.
No eihän tarvitse. Vaikka Katri Helena tai Seela Sella ovat upeita naisia jotka ikääntyvät normaalisti ja arvokkaasti eivätkä ole pilanneet naamojaan täyteaineilla tai hermomyrkyillä. Ottakaa mallia.
Ulkonäön ivaajat ovat lähes pahimpia kaikista. Ainoastaan ta pp ajat ovat pahempia. Tap et tu sentään pääsee rauhaan, mutta alas painettu ja huonoksi lytätty kantaa sitä koko elämänsä.
Hävetkää, jos osaatte. Mutta ettehän te osaa.