Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@Huhtikuisten Torstai 22.3.@@@

22.03.2007 |

Pääsinpäs aloittamaan " päivän" pinon, toivottavasti tämä on omalta kohdaltani viimeinen. Paitsi tietysti tulen kertomaan " lopputuloksen" .

Suurkiitos teille ihanille ihmisille, jotka jaksatte päivästä toiseen lukea toisten " ruikutuksia" ja vielä elää " hengessä" mukana. Itselleni tällä tuella on ollut suuri merkitys läpi koko raskauden = )

Ei ole tullut luonnollista lähtöä, supistelut hiipuivat päivän mittaan. Heräsin tuossa 3 maissa taas poltteluihin mutta mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavaa ei ole.

Päätettiin miehen kanssa, että otetaan tiukka linja ja vaaditaan joko käynnistystä tai sectiota aamulla. Eihän siinä ole mitään järkeä " antaalapsenkasvaa" , jos hän jo nyt on arviolta 4,2kg.

Teemana on siis palata nyytti kainalossa kotiin, tavalla tai toisella ; )

Tällaisissa tunnelmissa hiippailen hakemaan päivän lehden ja valmistaudun henkisesti " koitokseen" .

Beatitude & Eemeli rv 39+2 (ainakin...)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatitude: Onnea matkaan, ja voimia. Ottakaahan jo se vaavi maailmaan!

On jotenkin niin hyvin nukuttu yö takana ettei oo mahdollista. En siis herännyt kertaakaan, mitä on tapahtunut viimeksi ehkä vuonna 2003!! Olo on ensimmäistä kertaa niiiin pitkään aikaan pirteä, ihmeellistä!

Ja lisää hyviä asioita, vietiin eilen poikaa lääkäriin (sillä on korvatulehdus), niin mun ihana mies otti jotain vierasta neuvolatätiä hihasta kiinni ja kysyi onko se ihan ok kun mulla on se kolmen viikon tauko neuvola käynneissä. (selvennykseksi: valitin täällä yks päivä kun mun neuvola-aika peruttiin tädin sairasloman takia, ja olisi siis tullut yli kolme viikkoa taukoa seuraavaan käyntiin) niin se kiva tätipä antoikin mulle ajan jo täksi päiväksi! Jee! Tänään siis neuvolaan, palaan sieltä kertomaan kuulumiset. Nyt puuronkeittoon, superpirteänä =)

Jossu rv 37 POKS! JEE!

+Ei väsytä yhtään!

+Neuvolaan

+taas täyden viikon lähempänä sitä maagista päivää

Vierailija
2/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

B:onnea matkaan ja koitappas saada nyytti maailmaan ;)

Täällä on huonosti nukuttu yö takana, mutta onneksi ei ainakaan nyt väsytä! Mun mahaan sattu niin maan kauhiasti ettei tosikaan aina välillä vihlo kamalasti kun yritti nukkua! Olis voinnu luulla supistuksiksi mutta kipu tuntui kyllä eripaikassa kun viimaksi! JA nyt aamulle vauveli ei ole liikkunu ollenkaan! JOsko tuo jotain ulos tuloa harjotteli!

Ukko oli eilennä käynny kyselemässä tarjouksia kodinkoneista ja oli muutaman saanukin.Mutta me mennään yhessä lauantaina kattomaan viellä niitä! Jos vaan saadaan likka vaarille hoitoon! Kauheita hinta eroja 1000 euroa HUH! Kummasti vaan ollaan erimieltä mitkä otetaan.. mutta eiköhän tuo asia selviä. Mies tahtoo olla sellanen että kallein on vaan parasta ja minä yritän sitten kiristellä kukkaron nyörejä!

Eilenä oltin sitten itteäni niskastakiinni ja sain asioita hoidettua ja sain olla ylpeä itestäni. Tälle päivälle tehtäviä töitä-kiitoskorttien kirjekuorien kirjotus-ruveta laittamaan hääkuvia kansioon ja joka päiväistä tavaroitten paikalleen vientiä.. ne kummaasti jää levälleen.. tiskikoneen tyhjennys pyykinpesu.

Onneksi tänään on perhekerho saa vähän aikuista juttu seuraa! Meitin piti mennä kävellen mutta en viiti tonne vesisateeseen lähteä niin autoon peppumme tyyrätään!

Siinä nyt jotain tulen lisempää jutustelemaan päivällä!

Ja vähän jo plussia

+perhekerho

+ihan hyvä mieli

rv 35+4 (sunnuntaina kaikki 36 kasassa) sitä ootellessa.

Nyt vauva liikkuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöstä on ollut niin mukavan tujuja suppareita ja enää ne ei oo ees mukavia. Pistää irvistämään kunnolla. Muutaman minutin välein tulee. Katellaan...ihmettelen, jos nää loppuu ilman palkintoa :).

Manunen + Pippuri 38+1

Vierailija
4/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana ja Onni taas heräili sitten jo viiden jälkeen. Äsken vein pojan hoitoon ja tunnin päästä lähtee auton nokka osoittamaan kohti Hämeenlinnaa ja äitipolikäyntiä. Mulla kun on toi paastoarvo koholla, niin kokoarvio on tässä vaiheessa. Viimeinen varmistus sukupuolelle aiotaan tehdä, kun rakenneultrassa pikkasen veikkasi tyttöä. Olen jo muutaman punaisen vaatteen ostanutkin, mutta täytyy nyt varmistaa, että menikö hukkaan. Voihan se tietysti olla, että vaavi on jossain ihme asennossa, ettei mitään näy, mutta sen näkee sitten.

Kokoarvio hieman pelottaa, että millanen jätti sieltä tulee, varsinkin kun nyt loppuraskaudesta tuntuu, ettei mikään muu maistu kun rasvainen ja makea. Tähän asti olen hyvin saanutkin pidettyä painon alle lähtöpainon, mutta epäilen että tänään jo vaaka näyttää liikaa. (meillä ei siis kotona ole ollenkaa vaakaa, kun en sellasta ole halunnut, niin neuvolan punnitukset aina jänskättää...)

Tossa paksunapa kertoili kodinkonehankinnoista... Meillä sama juttu, mutta meillä vaan asiat toistepäin. Isäntä on niin pihin puoleinen, ja mä taas haluaisin vähän laadukkaampaa tavaraa, koska kuitenkin niitä minä pääsääntöisesti käytän. Varmaankin valitaan se kultainen keskitie, eli jotain Siemensiä tms...

Manunen on jo lähtötunnelmissa. Onnea vaan nyytinhalureissuun. Toivottavasti tullaan pian perässä. (ei toivoakaan, kun ei supistuksen supistusta tiedossakaan...)hih!

-Lellu 37+2-

Vierailija
5/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan kovasti onnea niin Beatitudelle kuin Manusellekin...toivotaan että pikku nyytit saatte pian kainaloon.

Meillä poika ruvennut viime päivinä heräilemään jo klo 6!!!Ja ihan kun ei muuten väsyttäis niin sit saa repiä perseensä sängystä jo ihan liiian aikaisin.

Mä kun pääsin eilen uudella autolla kotiin niin päätinpä sitten ihan itse siirtää täkäkontista auton kesärenkaat vajaan (mies oli töissä) ja siitä sainkin sitten niin JÄRKYTTÄVÄT liitoskivut että nyt pelkkä ylös nouseminen on yhtä tuskaa..itsepähän niistä kärsin :( taitaa mennä tämä päivä levätessä.

Sain eilen otettua itseäni niskasta kiinni ja silitettyä kaikki vauvan vaatteen ja nyt ne on viikattuna kaapissa odottamassa itse käyttäjää :) toivottavasti ei tarttis kauheen kauaa enään odotella.

Päivän +:

+ mies tulee tänään kotiin

+ muskari illalla

+ ei mitään kotitöitä tälle päivälle

+ kuulemma kaunis ja aurinkoinen päivä tulossa

Oho tulipas keksittyä noita plussia vaikka onkin ihan tööt olo...kaipa se tästä iloksi muuttuu :)

Hauskaa päivän jatkoa masukeille!!!

Sanna rv 35+2

Vierailija
6/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

B:lle jälleen onnenpotkuja, tällä kertaa niin tuntuvia että vauva varmasti tupsahtaa ulos. ;) Ja Manunenkin on lähtöä tekemässä, paljon tsemppiä myös sinne.

Mukava lukea että edes joku saa nukuttua yönsä, mun yöt huononee päivä päivältä. Vessaan en niinkään joudu nousemaan, mutta lonkkasärky pakottaa vaihtamaan asentoa miljuuna kertaa yössä. Viime yönä puutui jalkojen ja käden lisäksi toinen korva...

Eilisestä neuvolasta vielä. Neuvolan tädin mielestä niitä vauvan liikkeitä pitäisi tulla siis pitkin päivää tasaisesti ja siksi, kun ei eilen aamulla eikä ti päivällä ollut tullut kuin muutama hipaisu, laittoi mut käymään kontrollissa. Sanoin kyllä, että illalla seitsemän aikaan on sellainen aktiivinen jakso mahassa, muuten hiljaisempaa. Polilla sitten sekä kätilöt että lääkäri sanoivat vakaasti että aivan hyvin riittää vaikka vauvalla olisi vain se yksi myllerryshetki päivässä. Esikoinen liikkui niin paljon enemmän kuin tämä, että ei tarvinnut kertaakaan edes ruveta laskemaan. Tämä nyt on ilmeisesti vähän " laiskempi" tapaus. :)

Neuvolan mittauksissa ei muuten ollut ihmeempää, turvotus oli nostanut painoa kohtuullisen reippaasti. Sf-mitta ei ole kasvanut kuukauteen, mutta eipä siitäkään polin lääkärin mukaan tarvitse huolestua. Sain eilen siellä polilla ihan papereihin painoarvion vauvasta (täällähän ei siis rutiininomaisesti tehdä painoarviota missään vaiheessa), ja pikkuisen päälle kolmea kiloa veikattiin. Lääkäri tosin painotti että kyse on vaan arviosta. Muistaakseni esikoinen arvioitiin neljä päivää ennen synnytystä (kun kävin lapsivesitarkastuksessa) noin kolme ja puoli kiloiseksi ja tyttö painoi sitten lähes 4200g. :D

Oikein mukavaa ja harmeista ynnä kolotuksista vapaata päivää kaikille!

Olen kauhean huono keksimään plussia, vaikken mitenkään väärällä jalalla olisikaan noussut...

+ mies on aamupäivän kotona (saa luvan hemmotella)

+ esikoinen jäi jo lähes ilman itkuja hoitoon

+ taidan leipoa tänään

Vierailija
7/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatitudelle ja Manuselle onnea nyytinhakuun täältäkin!!!

Ihmeellistä jos B vielä kotiin laitetaan kun viikkoja on hyvin ja vauva hyvän kokoinen...

Täällä on nukkutu yö hyvin. Ei ollut liiemmin edes kuuma kun olen saanut pidettyä miehen erossa lämmityskattilan säätimistä.

Esikoinen katsoo tomi traktoria dvd:ltä ja puuro jäähtyy hellalla kun äiti taitaa olla palstakoukussa :)

Tänään olen pyhästi luvannut itselleni mennä pojan kanssa ulos vaikka taivaalta tulis mitä. Iltapäivällä onkin perinteinen mummu ja pappa torstai-kyläily. Pääsee äidin lihapatojen ääreen ja saa lukea uusimman seiskan rauhassa kun pappa leikkii pojan kanssa.

Eilen rutisin miehen käyttäytymisestä ja suhtautumisesta tähän odotukseen. Oli vissiin itse miettinyt samoja asioita kun oli eilen niin huolehtivainen. Yks kaveri sanoi että heillä mies arvosti hänen kotiäitiyttään vasta sen jälkeen paremmin kun itse oli toista hakemassa ja mies oli kotona esikoisen kanssa. Jospa meilläkin sitten tajutaan mitä täällä päivän aikana tehdään. Ei silti, varsinkaan näillä viikoilla en ole itseäni turhaan rasittanut ja päikkäritkin otan pojan kanssa joka päivä. Eri asia jos en olis raskaana.

No, eipäs tänään aloiteta valittamista vaan koitan pitää mielen korkealla. Jo se kun täälläkin on niin moni jo hakenut/hakemassa nyyttiä piristää!!

Ei enää kauaa kun saa sen omankin ihanan pienen tuhisevan vauvantuoksuisen nyytin syliinsä!!

Jos plussia koittais

+ tänään mummulle ja pappalle

+ poika toistaiseksi ollut riehumatta

+ ei ainakaan vielä sada vaikka synkältä näyttää

olipas ne nyt hankalia...

Papaija rv 34+3

Vierailija
8/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs minäkin vihdoin ja viimein koneen ääreen.

Sain aamulla jonkun ihme innostuksen ja tuli siivottua esikoisen vaatekaappi, nyt vaan valitettavasti vaatetta siirtyi kuopukselle joten hänen kaappinsa olisi vielä pakko käydä läpi mutta tämä saa riittää tälle päivälle...

Kohtalaisen hyvin nukuttu yö takana, kauheasti näin vaan jo synnytyksestä unta, ajatukset pyörii näköjään vain yhden asian ympärillä. Tsemppiä teille jotka olette päässeet jo tositoimiin, kyllä kateeksi käy!

Lapset tuli jo puettua ulos, kai täytyy lähteä itse seuraksi, plussat vielä:

+ Illalla taas vaatekutsut joten päästään kyläilemään

+ Huomenna tulee siivooja joten ei tarvitse itse huhkia

Nyt ei millään tule enempää

Palaillaan!

Vierailija
9/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ihan kiva olo, yö meni suht rauhallisesti omien unien suhteen, vaikka esikoinen hiippailikin väliin jo yhden aikaan aamuyöstä. Heräilettekö muuten te muut öisin kuulostelemaan masuvaavin liikkeitä? Mä aina välistä havahdun, jos oon nukkunut " liian hyvin" pitkän pätkän :) Sitten on pakko olla hereillä siihen asti, että tuntuu potkuja. Varmaan vauva aattelee, että ihan hermoheikko äiti mulla.

Olin eilen nla-lääkärillä, ja hyvä kun ehti edes koskettaa mua, niin jo huudahti, että hupsista, tuossahan se pää jo tuntuukin!.... Eli niin alhaalla vauva tosiaan on, ja on ollut jo pitkään. Ihme, ettei ollut kohdunsuu kuin 0,5 cm auki, kaula tosin oli lyhentynyt ja pehmentynyt. Vauvan pää painaa jatkuvalla syötöllä kohdunkaulaa (polttelee...) ja varsinkin mun murtunutta häntäluuta. Nyt ei enää mikään asento ole hyvä, pitäisi vaan rengastyynyn päällä istuskella! Panadolkaan ei näihin kipuihin enää auta, ja terkka ehdotti, että konttaile niin paljon kuin jaksat, niin ei vauva paina niin sinne alas :) (great idea...)

Sain myös lähetteen äitipolille, kun mun sf-mitta ei ole puoleentoista kuukauteen kasvanut ja oma painonikin oli laskenut 200g viikossa, vaikka pelkästään vauvan pitäisi pulskistua sen verran per viikko. Kyllä mulla on sellainen tunne, että kaikki on ihan hyvin, mutta on kuitenkin rauhoittavaa käydä tarkistamassa. Näillä vikoilla viikoilla tiedonnälkä masuvauvan suhteen kasvaa ihan hillitömän suureksi, ja ois ihanaa, jos ne ultraiskin siellä. We' ll see. Nyt vain odottelen, milloin Kättäriltä kutsutaan käymään.

Nyt mä haluan tehdä pienen GALLUPIN:

**** UUDELLEENSYNNYTTÄJÄT: KUINKA PALJON TULEE IKÄEROA HUHTIVAUVALLE JA EDELLISELLE LAPSELLE?*******************

Mua kiinnostaa kauheasti! Onkohan täällä muitakin äitejä, joiden edellinen lapsi ei ole vielä edes kahta vuotta, niinkuin meillä: poju on vasta 1v9kk.

Tän päivän plussia:

+mennään yhdessä kaupungille koko perhe käyskelemään illemmalla, kun mies lupasi kerrankin tulla ajoissa töistä

+tekee mieli kahvia, ja äidin leipomaa tuoretta pullaakin on!

+pääsen Kättärille ylimääräisiin tutkimuksiin!!!

ISO HALI kaikille huhtimasuille ja onnea matkaan synnärille suuntaaville!

Bebe-b 35+6

Vierailija
10/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Beatitude nyt saa jo tänaamusella reisulla nyytin sitte mukaansa...ja Manuselle kanssa tsemppiä jos lähtö koitti!

Mullapa TAAS huonosti nukuttu yö takana, mutta onneks tein eilen niin ahkerasti ne kotihommat että tänään en tee mitään:). Tai kyllä me pojan tultua eskarista leivotaan niitä korvapuusteja, mut muuten saa vaan ottaa rennosti tän päivän.

Odotan huomista neuvolaa kun kuuta nousevaa, meinaan huolin vähän vauvan asennosta nyt, eilen tuntui hikottelu kumman korkeella ja tämä kieriskeli tosi rajusti sitä ennen....joten pelkään ettei ois vaan heittäny vielä ympäri:/. Lisäks mulla otetaan huomenna vikat rh-vasta-aineet verestä.

Eipä nyt synny juttua enempää kun olo niin uninen...

+ saa ottaa rennosti

+leivotaan nami-pullia

+ mies on kultainen

Inkkarityttö 36+3

Vierailija
11/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jotenkin huono päivä eikä kello oo vielä edes 11.. Se oikeestaan alko jo eilen kun tuli semmonen ihan superkyllästynyt olo tähän olotilaan ja avuttomuuteen ja väsymykseen.. Vaikka sain viime yönä nukuttua suht hyvin silti vaan väsyttää ja kun en jaksa oikeen keksiä tekemistä pojalle keksii se sit itselleen kaikkea termiittikivaa ja mulla taas hermot kiristyy samaan tahtiin..

Päätä särkee sillai oudosti silmien taakse ja tuntuu että eo oikeen näe kunnolla pitäis pitää laseja päässä koko ajan vaikka normaalisti tarviin vaan autolla ajaessa jne. Voi kun vois vaan mennä nukkumaan ja herätä illalla kun mies tulee kotiin..

Anteeks valivalit, ajattelin ensin että en kirjota ollenkaan ennenkun on jotain positiivista kerrottavaa mutta en sit kuitenkaan osannu pysyä poissa..

Yhen plussan sain postin mukana tälle päivälle:

+ tuli pakettin jenkeistä mun siskolta, vauvatavaraa ??

Palailenpa myöhemmin jos tästä vaikka piristyis jotenkin ihmeellisesti...

marie 37+4

Ps. No keksin just toisenkin plussan; + enää 10 päivää vauvan syntymään

Vierailija
12/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinot senkun kasvavat, kun päivät käyvät vähiin:)

Paljon tsemppiä beatitudelle ja manuselle, toivottavasti nyt pääsette tositoimiin! mitenkähän edram jakselee?

Marie: mulla on särkeny kans päätä nyt toista päivää, yöllä oli niin kipee olo, et piti käydä parikin panadolia ottamassa. Sellanen jyskyttävä särky... Jostain olin lukevinani, että monilla ennen synnytystä voi tuntua moista, joten peukkuja pystyyn!

Nyt on joku ihme juttu menossa, musta tuntuu koko ajan, että jotain tapahtuu. Vauvan liikkeet on jotenkin erilaisia, yöllä heräilin todella koviin kiristyksiin. Muutenkin on sellanen haahuileva olo, ei oikein tiedä miten päin olis ja mihin keskittys. Nytkin pitäis olla siivoamassa (kerkesin jo alotella...), mutta yhtäkkiä into loppui ihan kokonaan. Edellisenä yönä nukuin piiiiitkästä aikaa kertaakaan heräämättä, mutta silti tunsin eilen oloni väsyneemmäks kuin todella pitkään aikaan. No toivottavasti nämä on vain positiivisia merkkejä.

Heh, eilisen galluppi kysyi, että rasvaillaanko välilihojamme.. no siitä innostuneena (kun sitä ceridal-öljyä sattu vielä olemaankin...) kokeilin tuota ensimmäistä kertaa ja voi luoja paratkoon, sitä ainetta sitten valui koko päivän pois... miten hiivatissa te saatte siitä toimituksesta vähä vähemmän sottasta puuhaa? en edes mielestäni hirveästi sitä laittanut, mutta nyt on parit rasvatut alkkarit pyykissä:)

No, eipäs tässä tämän kummempia, jos saisi tämän päivän hommana edes petivaatteet tuuletettua, kun ei nyt muuten innosta siivous.

Miksu 37+3

Vierailija
13/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin.Joku kyseli minkälainen ikä-ero tulee vauvan ja kuopuksen välillä,niin meillä se on 4,5-vuotta.Eli tuo mun kakkonen jo iso poika=)Ykkönen on 7,5-vuotta.Mua masensi koko yön,kun nuo lapsoset ei oikein osaa leikkiä keskenään,aina yhtä tappelua kun ovat yhdessä..huono äiti olo=(Enkä oikein tiiä miten saisin niiden välit paremmiksi.Kyllä ne vähän aikaa leikkii hyvin,mutta sitten räjähtää ja potkitaan ja raavitaan yms.toisia=(Silloin kun on vaan yksi muksu kotona ovat ihan killtejä,ja touhuaavat omiaan.

Paljon tehään juttuja yhessä koko perheenä,ja sitten oon antanu aikaa kummallekkin erikseen,jospa tää ois joku ohi menevä vaihe,kun äiti ei jaksa olla erotuomarina koko ajan=(

Yöt on sitä samaa,vessaan ja sänkyyn kävelyä..ja sitten ei saa unta,ja aamulla väsyttää.Ja joku asia jää pyörimään päähän,eikä saa unta=)

Mulla seuraava neuvola vasta viikon päästä,joten ei oo sellasia kuulumisiakaan tällä viikolla.

+yksin kotona 14asti

+josko kävisi illalla uimassa

+en siivoile mitään

Huiskutin 37+2

Vierailija
14/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatitude: Tsemppiä ja onnea matkaan:)! Toivottavasti saat nyytin pika-pikaa viereesi!

Manunen: Onnea matkaan sullekin, jos lähtö tuli!

Ja omaa napaa ja valitusta: TAAS heräsin miehen kelloon 3.50 ja kyllä vi... Söin sit taas " pikku aamupalan" ja luin kirjaa aina klo 5 asti. Sit uudelleen pötkölleen. Nukuin sillai ärstyttävästi torkkumalla pojan herämiseen eli 7.40 asti. Pojankin toivoin nukkuvan pitempään, ku tänään lääkäri 12.20 hänellä eli menee päikkäriajalle kotiintulo. Pahinta, jos simahtaa tulomatkalla autoon, ni sit ei saa enään uudelleen nukkuun:(. No, toivotaan, ettei niin käy! Eilen oli ihan kamalaa, ku lonkkia ja selkää särki niin, ettei meinannut käveleen päästä. Sama homma jatku aamusta. Sit kävin vessassa kakkos asialla ja sinne jäi selkäsärky, outoa! No, pääasia, et helpotti.

Täällä on ihana aurinkoinen aamu, joten oltiin pojan kans pihalla 45min. Oli kivaa, ku sen verran pakkasta, ettei tarvinut kurakamppeita! Poikaa käy sääliks, ku en jaksa poistua pihalta mihkään. Koko ajan pyytää puistoon, joka ihan vieressä. En vain jaksa lähteä, ku siellä sit joutuu koko ajan nosteleen sitä sinne tänne ja tonne ja se sit aiheuttaa kamalia liitoskipuja ym. ittelle. No, josko mummu illalla tulis kuten alkuperänen suunnitelma on ollut. Pääsis poika sit hänen kans ulkoileen. Mies ei oo ehtinyt, ku kaikki " vapaa-aika" menee sitä remonttia tehdessä.

Eilen oli keskustelua epparista ja repeämisestä. Ekaan synnytkseen lähtiessä ainut pelkoni oli, et repeen ja niin tapahtu. Tehtiin eppari ja lisäksi repesin suuntaan, jos toiseen. Tikkejä oli ihan omiks tarpeiks. Alapää on vaivannut tähän asti:(. Nyt liitoskipujen ja vauvan laskeutumisen myötä aina vaan enemmän. Kurjaa! Seksi oli aluks ihan kamalaa. Nyt sit pelottaa, et josko taas tehään eppari tai tulee repeämiä. En varmaan sit ikään pysty mihkään:(. Tosi masentavaaj a pelottavaakin.

Monella tuntuu olevan ihan aktiivinen seksielämä edelleen. Meillä ei sellasesta oo tietookaan. Mun ei tee mieli ja alapää muutenkin niin hellä ja kipee, et loputki kiinnostukset menee sen myötä. Aattelin kyllä, et sit, ku on muutettu ja kotiuduttu, niin mikäli 2S:ää ei saa mitään aikaseks, niin tarttee kokeilla sitä kolmattakin:).

G: Meillä tulee esikoisen ja tän kakkosen ikäeroksi n.2.2kk. Tajusinkin just yks päivä, et siitä on pikkasen reilu 1v, ku lopetin imettämisen ja kohta taas aloitan:). Toisaalta ihan kiva, mut toisaalta ahistaa... Toivon kuitenkin kovasti, et imetys onnistuu yhtä hyvin, ku pojan kans aikoinaan.

Nyt tarttee lähtee leikkiin pojan kans. Ja tää koneella istuminen tuottaa kamalia kipuja:(.

Niin ja ne plussat:

+aurinko paistaa

+ollaan jo oltu hetki pihalla

+äiti tulee mahdollisesti illalla, joten saan omaa aikaa!!!!!!!!!!!

Senny rv 35+5

Vierailija
15/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans alkaa olotila jo kyllästyttää. Varsinkin jos yöllä supistelee ja sitä toivoo että lähtö tulisi, niin aamulla suoraan sanoen v.....aa kun ei mitään tapahtunutkaa. Joka paikkaa kolottaa ja väsyttää. Hermot on kireällä jne. jne. Vali vali.

Tänään ei ohjelmassa mitään erikoisa kävelylle ajattelin lähteä kun on hieno ilma.

G: Meillä esikoinen on 2v 8kk. Ihan sopiva ikäero, vaikka pienempää olisimme toivoneet, mutta raskautuminen ei meillä ole hirveän helpoa joten onnellisia olemme että saamme pikkusiskon :D

Mun plussat

+Mies kotona

+Aurinko paistaa

+Päätettiin miehen kanssa että ensi keväänä tehdään matka jonnekin kauas kahdestaan. :)

Nyla 37+6 (kohta poksahtaa...)

Vierailija
16/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

B ja manunen, onnea matkaan!

Päivän plussat

+ olo suht ok

+ nukuttiin 8.30 asti

+ maksa-arvot ilmeisesti kohillaan, kun eilen ei kuulunu tuloksista mitään. Aattelin kyllä tänään soittaa vielä neuvolaan ja kysyä tulokset, jos vaikka olisivat unohtaneet ilmoittaa

Tänne ei mitään uutta. Kohtuullisesti nukuttu yö takana, pari vessareissua ja esikon viereenkömpiminen ja tietty miehen töihinlähtö herättivät. Jalat ja selkä on vähän kipeet, kun eilen illalla innostuin pihalla haravoimaan. Aattelin tänään vielä vähän jatkaa, joku laiskuus iski syksylä ja varsinkin kukkapenkeissä töröttävät kuolleet rangat ;)

G: ikäeroa meillä tulee vähän reilu 4 v, esikon synttärit oli helmikuulla.

Hyvää torstaipäivän jatkoa kaikille huhtikuisille!!!

amulet 35+6 ja huomenna poksuu

Vierailija
17/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen seurannut jo jonkin aikaa teidän keskustelua ja ajattelin nyt yrittää myös itse aktivoitua ja kirjoittaa jotain palstalle.

Eli meillä on laskettu aika 29.4. eli varmaankin roikun täällä yhtenä viimeisistä. Kuopukselle ja tälle uudelle tulokkaalle tulee ikäeroa 1,7 kk. Kiva kuulla, että täällä on muitakin pienellä ikäerolla. Hieman jo hirvittää miten sitä tulee pärjäämään kahden pienen kanssa... Juuri on saanut tuon isomman nukkumaan omassa sängyssä omassa huoneessa suhteellisen hyvin. Vastasyntyneenä hän söi läpi vuorokauden 1-2 tunnin välein ja itki masukipuja, joten oli aika rankat ensimmäiset kuukaudet. Toivottavasti tämä uusi tulokas olisi siinä mielessä helpompi tapaus vaikka tietysti sitten voi olla jotain muuta...

Muuten vaikuttaa tämä nykyinen masuasukki vilkkaammalta kuin edellinen. Enteileeköhän, että on myös tempperamenttinen luonteeltaan? Jääpä nähtäväksi. Toivottavasti on joka tapauksessa terve. Sukupuolella tai muulla ei ole sitten ole mitään väliä!

Muutamat huhtikuiset ovat saaneet jo nyyttinsä. Ihanaa :-) Onnea heille ja tsemppiä myös alkumetreille.

Galluppia oli ainakin rasvauksesta. Minä en rasvannut edellisessä raskaudessa enkä ole tässäkään rasvaillut. Edellisessä ei tullut raskausarpia ollenkaan, saa nähdä miten nyt käy. Ja eppari tehtiin edellisessä; en kyllä oikein usko, että rasvauksellakaan siltä oltaisiin vältytty. Oli kooltaan iso.

Kokoa hieman pelkään tulevassakin synnytyksessä. Toivottavasti ei mene kauheasti yli ettei ehdi kasvaa " ylisuureksi" . Täytyy ottaa kaikki keinot 38 viikon jälkeen käyttöön, jotta synnytyksen alkua nopeutettua... Olen kyllä kuullut, että mitkään Ässät ei tässä auttaisi, mutta täytyy ainakin yrittää. Onko teillä muilla kokemuksia mikä olisi auttanut, jos mikään, synnytyksen käynnistymiseen?

Nyt jatkan vielä työntekoa. Viimeinen työpäivä täällä tänään ennen äitiyslomalle siirtymistä!

bebe-07 34+4

Vierailija
18/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääs yllättävät hyvin nukuttu yö takana... Ihanaa kun aamu alkaa pirteissä merkeissä ja sängystäkin pääsee kohtalaisen hyvin ylös.. Jaksaa heti aamusta touhuta ihan eri tavalla..

Tässä aamulla olen istunut koneella jo jonkin tovin.. Ajattelin tässä hormoonihöyryissäni hakea muutamaa virkaa, kun tuli tuo ammatinvaihdos tehtyä.. Josko pääsis eroon siitä omasta paskahommasta.. En vaan vakkaripaikkaa raaskis antaa pois jos ei ole tiedossa uutta vakkaripaikkaa, u know..

Vauvan liikkeet ovat muuttuneet yhä vain kipeimmiksi.. Tilaa masussa alkaa olemaan ilmeisesti liian vähän.. Eilen illallakin masu oli ihan kosketusarka yhdestä kohdasta, koska vauva oli puskenut peppuaan yhteen paikkaan koko päivän.. Enää on vaikea nauttia liikkeiden tuntemisesta.. Olen tässä aamun mittaan käynyt jo kolmesti isommalla hädällä vessassa.. Outoo, kun mulle on normaalia, vaikka vain joka toinen päivä tulis " kakkonen" .. Jospa se vaavi painaa sielläkin.. Supistuksia ei kuitenkaan kovinkaan ole nyt viime päivinä ollut.. Pieniä nippailuja vain.. Näyttänee sille, että menee ainakin laskettuun (9.4.) ellei sitten yli niinkuin esikoinen..

Siitä tulikin mieleen G: Uudelleensynnyttäjät, millä viikoilla esikoinen/toiset lapset ovat syntyneet? Meillä meni sen 10 päivää yli, eli viikot oli sen 41+3.. Oli muuten tuskaa odottaa 10 päivää yli lasketus sellasessa n. 30 asteen helteessä kun mitään ei jaksanut eikä pystynyt tekemään..Mäkin liikuin kotona vaan pitkään jatkojohtoon kiinnitetyn pöytätuulettimen kanssa ilkosillaan.. :) hehehehhe

G: Meillä ikäeroksi tulee 3v8kk.. Tuntuu nyt ainakin tosi hyvälle, kun esikoinen on jo niin iso ja omatoiminen poika. Ymmärtää tosi hyvin äitin olon ja sen, että äitin masussa on vauva jne.. Meillä ikäeroksi tuli tuo sen takia, että mähän suoritin luokanopettajan opinnot tässä välissä..(Nyt enää puuttuu siis, että tutkintotodistus kolahtais postilaatikkoon..) Raskauduin kyllä ihan heti, kun lopetin pillerit...

+ Esikoinen kattoo muumeja, että äippä saa olla koneella...

+ Pirteä olo

+ Taas päivä lähempänä H-hetkeä..

Timpura 37+3

Vierailija
19/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta aamiaisella istutaan... Kauheeta tämä palstariippuvuus kun jää Hesarikin lukematta. Normaalisti siis käytän tämän aamiaisajan lehdenlukuun, viimeajat on kuitenkin mennyt sujuvasti tässä koneella. No kohtahan ei taas palstailla tässä määrin kun on muutakin (lue: tähdellisempää tekemistä). Mukavaa kun meitä on täällä niin monia ja juttua on viime viikot riittänyt. Tulee vähän laajempi käsitys tästä raskaana olosta ja ainakin mulle tämä on myös sosiaalinen juttu -kun ei noita muita raskaana olevia tai muitakaan kavereita ikinä liikaa ole. Kiitos vaan kaikille!

Beautitudelle ja Manuselle lisävoimia lähettelen koitoksiin, jos nyt sinne asti pääsette!

Mulle tuli eilen yöllä ennen nukkumaan menoa ihan hirveet vihlonnat nivusiin. Ei ole vielä tämmöstä ollutkaan tässä raskaudessa. Mietin josko oli tolla meidän neuvola reissulla jotain osaa tähän. Mentiin aika vauhdilla sinne kun tuli kiirus. Työntelin poikaa rattaissa ton muutaman kilometrin matkan ja punasena puuskutin perillä. Ei tollanen urheilu taida olla enää ihan viisasta. Nyt ei viiltele, mutta varottelee vähän. Tuntuu että jää hermo jonnekin väliin tuolla nivustaipeessa ja aiheuttaa sellaisen suonenvetomaisen inhottavan " sähköiskun" koko jalkaan siis vähän niinkuin krampin(?) tai jotain. Ilkeetä.

G lasten ikäero:

Meillä poika täyttää n. kaksi viikkoa ennen laskettua päivää 3 vuotta. Mulle toi ikäero on paras mahdollinen. En olisi ollut valmis aikaisemmin uutta vauvaa " jaksamaan" ja kuitenkaan en halua liian pitkää aikaa lasten välille, että olisivat edes jonkinlaiset leikkikaverit toisilleen. Itselläni on melko tasan 10 vuotta vanhempi veli ja meillä ei kyllä ole oikeestaan mitään yhteistä. Voisin sanoa, että olen melkeen niinkuin ainut lapsi. Siksi mulle onkin tärkeää että lapsille ei tule liikaa ikäeroa ja että lapsia ylipäänsä on enemmän kuin yksi -itse koen tämän ison ikäeron tehneen minusta aika itsekkään ja yksinäisen. Ainahan noita kavereita on ollut, mutta eihän se ole sama juttu kuitenkaan. No, minä olin aikoinani jonkin sortin vahinko, kun isäni ei olisi halunnut enempää lapsia, joten turha syyttää vanhempianikaan tosta pitkästä välistä.

Repeämisestä oli juttua. Mä repesin jonkun verran kun niin väkisin/paniikissa puskin esikoisen ulos. En malttanut odottaa supistuksiakaan. Jokunen tikki tuli (oisko kolme?) ja se jokunen oli liikaa. Meillä ei myöskään toi seksipuoli sujunut pitkään aikaan synnytyksen jälkeen. Sattu ja tuntui tosi inhottavalta, mutta väkisin sitten annoin mennä siinä puolen vuoden jälkeen kun ajattelin ettei sitä nyt voi kokonaan ilmankaan elää. Mies ainakaan... Se toisaalta näytti kannattavan, koska sitten alkoi homma taas vähitellen sujuakin. Jos olisin vaan odotellut niin odottelisin varmaan edelleen...Mulle ei kyllä halut palanneet kun vasta imettämisen lopetettuani eli kun poika oli 1v 2kk. Toivottavasti nyt ei noi hormoonit, eikä mahd. tikit aiheuta yhtä pahaa haluttomuutta. Se on henkisesti aika rankkaa kun tietää ettei miehellä halut ole kuitenkaan kadonneet mihinkään, mutta itseä ei vois vähempää kiinnostaa vaan itseasiassa koko ajatus vaan ällöttää. Ei kivaa. Eikä toisaalta kovin reiluakaan, mutta minkäs teet?

Miksulle muuten öljyämisestä, että oletkos varma että se oli öljyä joka housut tuhri? Mä meinaan joudun jo ilman öljyjäkin käyttämään housunsuojia koko päivän, muuten ei tule mistään mitään.

Toi kodinkoneiden ostaminen on vähän lottoamista nykyään kun koneet tuppaa olemaan aika samanlaiset sisältä, ulkokuori vaan erimerkkinen/näköinen ja hinta ulkokuoren mukainen. Sama juttuhan se on näissä tietokoneissa. Me ostettiin tossa vuosi sitten uusi astianpesukone kun edellinen pitkään palvellut otti ja hajosi. Sattui olemaan rahatilanne aika huono ja kun on tosiaan noita koneita katsellut muutenkin lähempää niin todettiin, että kokellaan mitä edullinen sanoo. Ei ollut halvin (joku ihme turkkilainen merkki), mutta toiseksi halvin taisi olla. Lupaili kuitenkin hyvää pesutulosta ja oli myös melko energiaa säästävä malli. Ja hyvin on pelannut, ei mitään valittamista. Kop kop -ettei hajoa heti huomenna.

Plussaa tähänkin päivään vielä:

+ Vanhat työkaverit oli tosiaan eilen illalla kylässä ja siitä jäi tosi mukava mieli, kiva jutella pitkästä aikaa oikeen kunnolla =)

+Poju on niin suloinen ja kiltti parhaillaan, keräsi pelinappulat takaisin laatikkoon kun pyysin ja nyt pyörii kontallaan ympyröitä lattialla ja hokee Lazy Town (siinä ohjelmassa on vissiin jotain tollasta???)

+Eilisestä pojan 3 v. neuvola/lääkäri käynnistä jäi myös hyvä mieli kun oli kaikki kohdallaan ja poika yllätti vielä äidin piirtämällä tätin pyytämän ympyrän paperille. Meillä kun piirrellään vaan mitä huvittaa eikä kukaan mitään ympyröitä ole tajunnut opettaakaan!

Nyt ulkoilemaan.

Päivänjatkoa!

crisantemo rv36 tasan (Jeeeeeeee+++!)

Vierailija
20/28 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän taas linkin tohon pinoon, että voivat uudet lisätä tietonsa. Josko tuo Murmutti vielä jaksaisi tuota pinoa päivittää sitten kun kerkiää?

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9651820&p=&mpage=1&tmode=…