@@@Huhtikuisten Torstai 22.3.@@@
Pääsinpäs aloittamaan " päivän" pinon, toivottavasti tämä on omalta kohdaltani viimeinen. Paitsi tietysti tulen kertomaan " lopputuloksen" .
Suurkiitos teille ihanille ihmisille, jotka jaksatte päivästä toiseen lukea toisten " ruikutuksia" ja vielä elää " hengessä" mukana. Itselleni tällä tuella on ollut suuri merkitys läpi koko raskauden = )
Ei ole tullut luonnollista lähtöä, supistelut hiipuivat päivän mittaan. Heräsin tuossa 3 maissa taas poltteluihin mutta mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavaa ei ole.
Päätettiin miehen kanssa, että otetaan tiukka linja ja vaaditaan joko käynnistystä tai sectiota aamulla. Eihän siinä ole mitään järkeä " antaalapsenkasvaa" , jos hän jo nyt on arviolta 4,2kg.
Teemana on siis palata nyytti kainalossa kotiin, tavalla tai toisella ; )
Tällaisissa tunnelmissa hiippailen hakemaan päivän lehden ja valmistaudun henkisesti " koitokseen" .
Beatitude & Eemeli rv 39+2 (ainakin...)
Kommentit (28)
AAh likka nukkunut puol tuntia ja mitä olen saanut aikaseksi en niin mitään :) mutta ei sitä aina ole pakko saadakaan.
Likalle lupsain että kävellään mummulle ja papalle päikkäreitten jälkeen josko siellä sais syödäkseen toivotaan!
VAuva liikuskellut hyvin ähän tänään :( Mutta jospa se iltaa kohti vilkastuu tai on muuten vaan tänään hiljanen
Minä ootan kun kuutanousevaa että ensviikon loppuna päästään muuttamaan että pääsen laittamaan vauvan tavarat paikoilleen. Nyt kaikki vaan ovat pahvi laatikoissa :(
Välilihan rasvaamisesta ite satunnaisesti olen rasvaillut tässä ja edellisessä odotuksessa! Ja en revenny pahasti pari tikkiä tuli nirhaumaan " muodonvuoksi" . Ja esikon ootus aikana oltiin kyllä aktiivisia sängyssäkin että olisko sekin edes auttanut että paikat jousti? Nyt ei ole aktiivisuudesta tietoakaan kun uni maittaa iltasin niin mukavasti! Pitäs varmaan kyllä skarpata ;) Mahaa sen sijaan olen melkein joka ilta öljynnyt ekassa ootuksessa ja tässä niin siihen ei ole raskaus arpia tullut!
Joku siitä öljyn housuihin lorahtelusta puhu.. Mulla ei kyllä öljyt lorahtele vaan valkovuoto joka on näin loppua kohti muuttunut niin vetiseksi että jaks! Pikkuhousunsuojaa saa käyttää kaiken aikaa ei toivoakaan ollla ilman!
Nyt lähen liimaan niitä hääkuvia kansioon . Ensin ne pitää kyllä järjestää :/
ja vielläkin vajaat 36rv
. Beatitudelle tsemiä, varmasti risoo tuo odottelu ja pompottelu, mutta varmasti pian saat nyytin kainaloon. Manuselle onnea matkaan :)
Jännää kun niin lähellä alkaa olemaan meidän pinon h- hetket. Pakko tulla päivittäin lukemaan kuulumisia ja aika pinot on joka päivä. Itsekkin tuli nukuttua n. 10 tuntia viimeyönä ja en edes vessaan herännyt, olo muuten ihana, mutta yläselkä on niin jumissa, ettei hetkeäkään ole särkemättä, ihan hirveä selkäkipu jo toista päivää. No nyt tarttee mennä auttamaan esikoinen vessasta ulos:) Mukavaa torstaita
+ hyvin nukuttu yö
+ eilen lääkäri ja lapsiveden määrä oli normaali, viimeksi alakäyrilä
+ vauvelilla näytti olevan kaikki hyvin, vilkas pakkaus:)
lartsu 35+4
Ai että miten B:tä koetellaan, no nyt se synnytys ei VOI enää olla kaukana.
Gallupeihin tulin vastaamaan. Meillä ikäeroa tulee reilu kaksi vuotta (esikoinen 01/05) ja esikoinen syntyi siis 40+4 viikoilla. Kävin esikoisesta polilla tasan 40 viikolla, koska luulin että lapsivettä oli alkanut tihkua. Silloin tehdyssä tarkastuksessa kohdunsuu oli hivenen auki, mutta kanavaa vielä pari senttiä. Muistaakseni seuraavana päivänä alkoi tulla selvästi veristä limaa ja sitten ei mennytkään kuin viikonlopun yli niin tyttö oli syntynyt.
Tästä tuli uskomattoman laiskottelun päivä. Väsyttää niin vietävästi, että hädin tuskin jaksoin käydä kaupassa miehen kanssa, piti sielläkin istahtaa välillä. Jospa huomenna löytyis virtaa enemmän.
Pyrrhyla 38+1
Joka päivä on pakko käydä lukemassa teidän kuulumiset ja varsinkin Beatituden kuulumiset kiinnostavat. Ajattelin jo että sulla on jo nyytti kainalossa. Kiva kuitenkin, että lääkäri pitää luonnollista synnytystä todennäköisenä. Tsemppiä loppurutistukseen.
Jokohon Murmutti on jakautunut? Tsemppiä hänellekin, vaikkei taida tätä enää lukea.
Mä kävin neuvolassa tiistaina ja terkka tosiaan vei multa kaikki toiveet siitä, että vauva saattaisi lähipäivinä syntyä. Kaikki arvot viimeisen päälle, vauva on laskeutunut, mutta ei vielä tarpeeksi, eikä vauva vaikuta mitenkään ylisuurelta. Sitten kun mainitsin epäsäännöllisistä kipeistä suppareista, niin terkka totesi, että ne eivät vielä avaa kohdunsuuta, ehkä vähän pehmentävät. Joten nyt olen jo asennoitunut siihen, että yli varmaan mennään, kun enää niitä suppareita ei tuu edes epäsäännöllisesti. No maanantaina on äitipolilla kokoarvio, siellä sitten kuulee, että käynnistelläänkö, vai odotetaanko että itse käynnistyy. Mulla siis la olis 31.3.
G: Meillä lasten ikäeroksi tulee 2,5v.
+hyvin nukuttu yö takana
+tänään tulee idols
+kevät tulee kohisten
Onko teillä muuten suunnitelmia pääsiäiseksi? Itse toivon lähinnä, että olisin silloin jo päässyt kotiin vauvan kanssa, jotta niitä muutamia pieniä suunnitelmia pääsisi toteuttamaan.
Taidan mennä suunnitelemaan viikonlopun ruokaostoksia. Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille ja päiville!
t.Joikkuli 38+5
Täällä minäkin pyörin, vaikka pitäisi tenttiin lukea. Alkoi vain tuo tenttikirjan teksti kyllästyttämään. Kiva käydä välillä täällä ja saada muita ajatuksia.
Mulla on nyt muutamien päivien aikana tullut etenkin pissalla käynnin jälkeen menkkamainen kipu alavatsaan ja vähän selkään ja samalla kohtu pinkeytyy. Kipu ei ole kova, mutta sellainen vaimea menkkakipu. Tämä voi kuulostaa tyhmältä, mutta voiko nämä olla jo sellaisia kipeitä suppareita? Näin ensikertalaisena kun ei ole kokemusta:). Vastailkaahan kokeneemmat.
Muistan silloin kun kivuttomat supistukset alkoivat noin 20 viikolla niin ne tulivat silloin ensin nimenomaan pissauksen jälkeen. Nyt niitä kivuttomia tulee siis muutenkin, mutta tuo menkkamainen kipu liittyy mielestäni etenkin siihen kun on pissannut ja samalla siis tuo kohtu supistaa. Menipäs vaikeaksi:).
t.Masumme rv 35+3
Olisko manunen jo päässyt käärön hakuun... B:lle sen verran että kyllä se vauveli pian tulee, toisin kun tänne...
Onneksi synnyttämään lähtevien tilalle tulee uusia ettei joukko harvene liikaa, eli tervetuloa bebe07!!
Tänään oli sitte se poli ja eipä mitään tähteellistä ollut kaikki ok, painoarviot 2200g/2600g. Ja yllätys ei taaskaan muka nähnyt sukupuolta, on se kumma kun toiset saa tietää jo raskauden puolivälillä ja mä en edes kuukautta ennen laskettua aikaa. Olis ollu niin kiva kaydä ostamassa jotain oikeen väristä kun kaikki niin valkosia ja beigejä =( . Jännitetään sitte loppuun asti... Seuraava aika oli vasta puolentoista viikon päästä, outoa yleensä kaksosraskauksia seurataan tiheemin, mutta mulla ollu koko raskauden ihan niinku yhtä odottavalla. Ainoo ero että käyn nyt enää polilla ja neuvolassa en ollenkaan, aikasemmin joka toinen käynti neuvola joka toinen poli. No ei mulla varmaan olis hirveesti varaakaan käydä useemmin kun on raha tilanne tosi kurja...
Nyt lähen kauppaan, laitan plussia myöhemmin...
-p- 35+2
Täällä makoilen ja lueskelen tekstejänne. Mies meni poikien kanssa kauppaan. Jee.
Supistellut on taas ja menkkamaista kipuilua oli eilen pari tuntia. Nyt ei mitään muuta kuin noita suppareita. Ei tosin niitä joita joutuu ottamaan huohottamalla vastaan. Sais kyllä tullakin ne kovemmat. Oon jo nii-in kyllästynyt tähän vatsaan.
Tyttö on laskenut ihan alas ja istun jalat harallani kuin mikäkin.. ;)
Joku kyseli että onko ne supparit hänellä niitä kipeempiä. Ei oo. Kyllä ne sitten tosiaan erottaa kun rupee supistelee kovaa. Itku meinaa päästä kun selkää polttaa ja koko keskivartalo kipeenä. Odottakaahaan vaan. :/ No, ei se lapsi sieltä itsestään ulos tule. Moni kaverini on sanonut ettei tajunnut minkälainen kipu on kun synnyttää. Ei sitä tajuakaan ennen kuin sen on kerran edes kokenut. Äitini sanoi että se on ihan helvetillistä. Oikeassa oli. En nyt halua pelotella, mutta pissaamisen jälkeen jos on menkkamaista kipua, niin kertokaa se 1000 ainakin. Pahimmillaan kipu on niin paha, ainakin minulla että tuntuu ettei olisi edes tässä maailmassa, vaan leijuisi jossain ylhäällä. Molemmat pojat ovat olleet isoja yli 4kg. Toinen epiduraalilla (oli ihana!) ja toinen luomuna. Mutta kun lapsi on ulkona kivut loppuvat kuin seinään. Kyllä se on sen arvoista. Ja me naiset ollaan pirun kovia ja tehty raudasta!!!!!Me kestetään.
Galluppiin, ensimmäinen 4,5v ja toinen 1v6kk. Imetyksen jälkeen tosiaan oli vain yhdet menkat ja pam tulin raskaaksi. Suunniteltu oli, mutta ei ihan noin nopeasti.. Ekaa saatiin odotella 2,v ja nyt 1kk. ;)
Plussat:
-mummo vei kuopuksen leikkipuistoon, sain levätä
-Varasin vyöhyketerapia ajan ens maanantaiksi, ehkäpä se käynnistää..
-Tänään saunaan ja mies lupasi hieroa jalkojani
Ramsas rv38+3
Juu, on se keliäkin pidellyt sanon minä...
Lähdettiin aamulla synnärille, jossa tutkittiin tilannetta ja tehtiin lopullinen synnytystapa-arvio. Eilen oli vielä kohdunsuu kiinni mutta nyt oli sormelle auki, 1cm...kuulemma lupaavaa, kun supisteleekin vähän väliä ja selkää polttelee...lisäksi mulla verenpaineet huitelee sen verran korkealla että tietää mitä on tulossa, päätä särkenyt 2 päivää kiitettävästi.
Ja sitten lääkäri teki uuden ultrauksen & painoarvion ja sanoi, että vauva on kääntynyt oikeaan tarjontaan, eikä ole enää kasvot edellä tulossa. Painoarvion hän teki 3 kertaa, koska ei voinut uskoa, kuinka eilinen lääkäri (vanhempi) oli saanut niin suuren painoarvion.
Todellinen painoarvio on 3,6 - 3,9 kg ja kuulemma vauvasta ei saa tekemälläkään 4 kiloista. Realistisin arvio on 3,6-3,7kg....
Tämän päiväinen lääkäri ihmetteli suuresti kollegansa painoarviota ja sitä, että päädyttäisiin tässä vaiheessa käynnistykseen/sectioon.
Käynnin lopputulos oli, että tervetuloa synnyttämään, kun olo käy kotona sietämättömäksi. Mitään estettä alatiesynnytykselle ei ole, onneksi.
Sain uuden ajan viikon päähän mutta lääkäri ja kätilö naureskelivat, että suurella todennäköisyydellä olen siihen mennessä synnyttänyt...
HAH HAH sanon minä, kai täällä roikutaan vielä pääsiäisenäkin. Päätin kyllä, että seuraavan kerran minua viedään jalat edellä (ambulanssilla). Eipä voisi turhauttavampaa olla tällainen pomppinen...
Ettepäs päässeet minusta eroon, njäh njäh...täällä ollaan eikä muuta voida...koittakaahan muut päästä synnyttämään, kun minusta ei näköjään siihen vielä ainakaan ole.
+ painoarvio muuttui
+ vauvalla kaikki hyvin
+ kohdunsuu auennut & supistelee
+ päivän lähempänä kuitenkin....
+ idols tulee tänään
+ ihanan keväistä
B & E rv 39+2