Anoppi selitti juhlissa miehen sukulaisille
kuinka lapsemme on isin perään: huutaa "isi, isi", kun ovi käy, ja jos tulija onkin äiti, on pettynyt. Tuntui vähän omituiselta, kun lapsi on pitkään ollut minun perääni ja on kyllä edelleen yhtä innostunut, vaikka ovesta tulisinkin minä.
Pieni juttu, mutta pahoitin hiukan mieltäni tällaisesta esityksestä.
Kommentit (6)
perään lapsi on enemmän kuin äidin, suo se hänelle. Ei kai sillä mitään merkitystä ole mitä hän ajattelee ja sukulaisilleen kertoo. Ja ei kai vanhempien ole tarkoitus kilpailla lapsen huomiosta, joten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!
kuinka vauva on ihan isänsä näköinen, ihan kuin isänsä pienenä jne... ja kaikkien muiden mielestä se oli ihan minun näköiseni :) Anoppi halusi jostain syystä sivuuttaa tämän täysin, mikä tuntui myös vähän pahalta.
hän muistaa minkänäköinen isä oli vauvana mutta ei luultavasti tuntenut sinua pienenä. Lapsessa on teitä molempia ja sitä huomaa ne piirteet jotka on itselle tutut. Mäkin ja mun sukulaiset nähdään meidän muksuissa oman suvun piirteitä ja mies sukulaisineen omansa.
kuinka vauva on ihan isänsä näköinen, ihan kuin isänsä pienenä jne... ja kaikkien muiden mielestä se oli ihan minun näköiseni :) Anoppi halusi jostain syystä sivuuttaa tämän täysin, mikä tuntui myös vähän pahalta.
No hyvähän se on, jos murheet ovat tuota tasoa.
hän muistaa minkänäköinen isä oli vauvana mutta ei luultavasti tuntenut sinua pienenä. Lapsessa on teitä molempia ja sitä huomaa ne piirteet jotka on itselle tutut. Mäkin ja mun sukulaiset nähdään meidän muksuissa oman suvun piirteitä ja mies sukulaisineen omansa.
No tässä tapauksessa myös mieheni oli samaa mieltä kanssani ja veimme kerran minun vauvakuvani anoppilaan, kysyimme anopilta kuka mahtaa olla kuvassa. Hän sanoi heti että siinä on tietenkin meidän lapsemme... (olin siis todellakin ihan samannäköinen pienenä, mies taas näytti hyvin erilaiselta kuvien perusteella, minkä kaikki muutkin myönsivät).
Onko teillä huonot välit? Mun tytöllä oli vaihe, jolloin se oikeasti oli isänsä perään. Mulle saattoi tiuskaista päin naamaa "mee pois, mä haluun isin". Ihan hyvä äiti olen ja ohihan se vaihe meni. Tosin kyllä joskus tuntui pahalta, kun tapahtunutta todisti joku lapsetommista ystävistäni, joka katsoi hieman pitkään "monsteriäitiä".