Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa töissä oleminen on helvettiä

Vierailija
26.05.2025 |

Kaikki mehut revitään irti työntekijöistä. Kaikki. Sijaisia ei palkata, alimiehitys, kaikki lapset huutavat yhtä aikaa, mitään työrauhaa ei ole etkä pääse tauolle.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin melkein mikä tahansa muukin työ nykypäivänä: ongelmana on se, että joka duunissa pitää pärjätä vähemmillä resursseilla kuin sukupolvet ennen meitä ''tehokkuuden ja kustannustehokkuuden'' nimissä. Ja samanaikaisesti luovuttu ns. seinistä kuvainnollisuuden lisäksi kirjaimellisesti - avokonttoria muistuttavat tilat päivähoidosta vanhustenhuoltoon asti on kidutusta keskittymiskyvylle.

Itse työskentelen lääkärikeskuksessa ja vessatauot ja joskus lounaatkin jää pitämättä, kun ei vain kerkeä. Istu siinä sitten potilaiden kanssa 9h pidätellen pissaa nälkäkiukun jyllätessä sisäisesti.

Vierailija
62/70 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sopiva työhön. Muista kantaa vastuusi, normaalit aikuiset ihmiset eivät ota kaikkea elämässä niin raskaasti että elämä menee ihan pilalle.

Eikö tuossa liian iso vastuu yhdelle ihmiselle juuri kuormita - tauoitta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Koiran homma.

Vierailija
64/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on haitallista, jos hän pääsee pomoksi.  Lisää epävarmuutta. Aikuisen pitää olla pomo päiväkodissakin., lapsi ei voi käskyttää.

Vierailija
65/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuin melkein mikä tahansa muukin työ nykypäivänä: ongelmana on se, että joka duunissa pitää pärjätä vähemmillä resursseilla kuin sukupolvet ennen meitä ''tehokkuuden ja kustannustehokkuuden'' nimissä. Ja samanaikaisesti luovuttu ns. seinistä kuvainnollisuuden lisäksi kirjaimellisesti - avokonttoria muistuttavat tilat päivähoidosta vanhustenhuoltoon asti on kidutusta keskittymiskyvylle.

Itse työskentelen lääkärikeskuksessa ja vessatauot ja joskus lounaatkin jää pitämättä, kun ei vain kerkeä. Istu siinä sitten potilaiden kanssa 9h pidätellen pissaa nälkäkiukun jyllätessä sisäisesti.

Minä olen lastensuojelun sossu. Mielellään meiltäkin vietäisiin jopa omat työpisteet, avokonttorithan meillä jo on. Kuitenkin pitäisi taikurina käsitellä arkaluontoisia tietoja, puhua puheluita sun muita. Palveluja ei asiakkaille oikein saa, pitää olla jatkuvasti hattu kourassa kerjäämässä, mutta varjele, jos jotain sattuu, niin sinun vikasihan se on. Ja juokset sitten päivät minuuttiaikataululla ja olet valmis repeämään vielä päivystyksellisestikin, jos pitää lähteä arvioimaan pitääkö joku lapsi hakea väkisin narkarivanhemmiltaan. Lounaat kuittaan eväsleivillä, jotka ehtii juostessa syödä. 

Vierailija
66/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ensimmäistä kertaa päiväkodissa töissä. Halusin vaihtelua vanhustenhoitoon. Kestin 2kk, sitten  oli pakko lopettaa. En kestänyt sitä kaaosta, sekavaa touhua ja tiettyjä lapsia. Yksi syy oli se, kun ei ollut yhtään omaa rauhaa, ei voinut edes syödä rauhassa, yksin. Kollegat olivat kivoja., samoin jotkut vanhemmatkin. 

Sama kokemus. Kotihoidossa on helpompaa ku päiväkodissa. Tai ainaki hiljaisempaa.  Molemmissa oon ollu töissä. 

Vierailija
67/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi kauheampaa ammattia kuin päiväkodin työntekijä. Mieluummin ampuisin itseni kuin työskentelisin kurittomien, kiljuvien räkänokkien kanssa.

Vierailija
68/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen viikko menty niin, että meitä on 2 kasvattajaa/21 lasta. Sijaista ei oteta, koska "kyllähän te pärjäätte" ja "talon tasolla tarpeeksi aikuisia". Mutta ei meille kukaan siirry toisesta ryhmästä, kun lapset ryhmässä niitä "vanhimpia talossa".

Loppukatkipoikki. --

hyi vattu. Mitä helvettiä.

Vierailija
69/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mietin vähän avustajaksi ryhtymistä kun ajattelin, että lasten kanssa voisi olla kiva piirustella, mutta ehkä ei sitten.

-Salli mun nauraa XDDDDD

Avustajien avustettavat ovat niitä kaikkein vaativimpia ja vaikeimpia lapsia. Ryhmäavustaja hankitaan, jos ryhmässä on viisi tai enemmän tehostettua tai erityistä tukea tarvitsevaa. Voivat lyödä, potkia, purra, karkailla, kiusata tai muuten vain vastustaa kaikkea. Voivat myös olla traumatisoituneita sodan keskeltä tulleita, kielitaidottomia, kehityshäiriöisiä ja -viiveisiä, vammaisia.

Avustajan työnkuva on kaikkea muuta kuin piirtelyä lasten kanssa. Tällainen pieni reality check tähän väliin. 

-Täsmälleen tuollainen on avustajan työ, kuten kuvasit! Puhumattakaan erityisavustajasta/yksilöavustajasta tehostetun tuen tarpeiselle.

Vierailija
70/70 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen avustaja ja varhaiserityisavustaja ovat varhaiskasvatusyksikön hierarkian pohjalla. Heti ylempänä ovat niin varhaiskasvatuksen hoitaja, varhaiskasvatuksen sosionomi, varhaiskasvatuksen opettaja, varhaiskasvatuksen erityisopettaja kuin varhaiskasvatusyksikön johtajakin.