Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte tässä tapauksessa? Hankala ex..

Vierailija
26.05.2025 |

Lapsi on jo pitkään halunnut Legolandiaan, sain vihdosta viimein rahat kasaan ja soitin exälle olisiko mahdollista että menisin lapsen kanssa viikonlopuksi tälle reissulle kun se on ollut lapsen pitkäaikainen haave. Tämä sopi exälle ja laittoi viestin että onnistuu.

Nyt sai kuitenkin viikonloppuna jotkut ihme kilarit (sai ilmeisesti jostain tietää että tapailen yhtä tyyppiä) ja ilmoitti että matka ei onnistu. Kaikki lennot ja liput ja majoitukset ostettu.

Olen yrittänyt sovitella ja kertoa kuinka matka on tärkeä lapselle, vit tuulee vaan että oisit miettinyt sitä. Mitä teen? Ihan kauhea tilanne ja en ole pystynyt lapselle kertomaan vielä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ex voi muka matkan estää?

Vierailija
2/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen tarinan väsäsit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen tyynesti vastaan mitä tulee ja menet yksin tai sen tyypin kanssa, vaihtoehtoisesti jäät hoitamaan lasta kotiin. Elämä on kompromisseja.

Vierailija
4/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex voinee itse kertoa lapselle matkan peruuntumisesta ja sen syistä, jos nyt ihan todella aikoo estää sen. Todennäköisesti kyllä ajan kanssa rauhoittuu tuosta, jos matkaan on vielä aikaa, katselisin mesoamistaan jonkin aikaa ihan rauhassa enkä ottaisi kovin tosissani.

Vierailija
5/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ex voi muka matkan estää?

Jos sattuu lasten henkkarit olemaan hänellä. Lasteni äiti esti Tallinnan matkan tyttärien kanssa yks kaks syytä ilmoittamatta. Virallisesti kait voi toinen vanhempi kieltää ulkomaan matkat lapsilta mutta ei se minun kohdalla pätenyt. Hän matkusteli lasten kanssa vaikka kielsin, minä en. Tosin eroriidoissa ilkeä tai sairas vanhempi voi kiusata toista mielin määrin eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
6/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex voinee itse kertoa lapselle matkan peruuntumisesta ja sen syistä, jos nyt ihan todella aikoo estää sen. Todennäköisesti kyllä ajan kanssa rauhoittuu tuosta, jos matkaan on vielä aikaa, katselisin mesoamistaan jonkin aikaa ihan rauhassa enkä ottaisi kovin tosissani.

ja ...ttumainen exähän sen totuuden mukaisesti kertoo....

Vierailija
7/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää antaa valtaa tuommoisesta, jos ilmiselvästi sitä saumaa hakee, tai on oikeasti tullut esteitä sille exälle. Ap voinee etsiä lapsenhoitajaksi jonkun toisen. 

Vierailija
8/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ja Tanskan välillä nyt ei ole mitään rajatarkastuksia, vaikka Tanskaan menisi lentäen, joten ihmettelen, miten ex tuon matkan pystyisi muka estämään.

Vierailija
9/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää antaa valtaa tuommoisesta, jos ilmiselvästi sitä saumaa hakee, tai on oikeasti tullut esteitä sille exälle. Ap voinee etsiä lapsenhoitajaksi jonkun toisen. 

lapsenhoitajaksi mihin tarkoitukseen siis?

Vierailija
10/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteishuoltajuus kaikki lasta koskevat matkat kannattaisi sopia vain kirjallisesti niin, että voit näyttää ensin suostumuksen ja sitten kieltämisen. Asia vietäisiin sitten lastenvalvojalle, joka sovittelisi riitanne. Jatkossa sitten vaan kaikki kirjallisena! 

Vierailija
11/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ja Tanskan välillä nyt ei ole mitään rajatarkastuksia, vaikka Tanskaan menisi lentäen, joten ihmettelen, miten ex tuon matkan pystyisi muka estämään.

En tiedä mistä porukka sai nyt päähänsä että tarvisin lapsenvahdin. Olen siis lapsen kanssa kahdestaan lähdössä ja ymmärsin että minulla pitäisi olla toisen vanhemman lupalappu matkustamiseen kun menemme lentäen ja tätä ex ei allekirjoita.

ap

Vierailija
12/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä lastenhoitaja?? Mistä sä puhut??

Vierailija
13/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kauhea tilanne. Oikeastiko exä tuhoaa lapsen matkan ja sinun säästöt noin. Kurjaa. Ei voi enää luottaa. Puhuisiko mummo järkeä tai sukulaiset.

Vierailija
14/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat ja mustasukkaiset naiset on sairaimpia ihmisiä tämän maan päällä. Nytkin tarkoituksella aiheuttaa lapselle pahaa mieltä vain sen takia kun ex miehellä on uusi nainen kumppanina eikä pääse enää hallitsemaan ex miestä

Vierailija
15/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun aivot on klitoriksessa!

Vierailija
16/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku uskaltaisinko lähteä ilmaan lupalappua?

ap

Vierailija
17/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ainakaan ole koskaan mitään lupalappua kyselty 

Vierailija
18/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen tarinan väsäsit

Ihan aiheellinen juttu siinä missä muutkin. Mun ex aikoinaan kielsi lapsilta risteilylle menemisen ihan koska en luvannut tuoda hänelle nuuskaa. 

Tämmöisiä kuspoja nyt vaan on olemassa, ilman mitään ihmeellisimpiä tarinoita, ole tyytyväinen ettei sun kohdalle ole osunut.

Vierailija
19/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yhteishuoltajuus kaikki lasta koskevat matkat kannattaisi sopia vain kirjallisesti niin, että voit näyttää ensin suostumuksen ja sitten kieltämisen. Asia vietäisiin sitten lastenvalvojalle, joka sovittelisi riitanne. Jatkossa sitten vaan kaikki kirjallisena! 

Kyllä meillä on yhteishuoltajuus ja oli sovittu exän kanssa että minä ajelen hänen luokseen tänään että hän voi täyttää lapun. Kun soitin että voinko nyt rulla, hän alkoi raivoamaan jostain ihan olemattomasta ja sanoi että hän ei mitään lappuja kirjoittele.

Nyt sitten pohdin että mitä teen, yritänkö ilman lappua, yritänkö vielä sovitella vai mitä ihmettä. Kallis matka kuitenkin kyseessä ja ei voi enää perua.

Vierailija
20/59 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän