Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö pois töistä asuntolainan loppuessa?

Vierailija
25.05.2025 |

Tai yrittäisitkö saada lyhyemmän työviikon?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ilveellä? Jossain velattomassa itsariyksiössä saattais vielä pärjätä jonkin aikaa pelkän peruspäivärahan tai säästöjen varassa, mutta ok-talossa on jatkuvasti juoksevia kuluja ja jotain laitettavaa. 

Vierailija
22/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu noin tekisi. Pakko kartuttaa pääomaa eläkepäiviä varten. Varsinkin se osuus kun joutuu kotihoitoon tai hoivakotiin tulee todella kalliiksi. Ei riitä eläke edes puoleen niistä maksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asunto on maksettu, alkaa asunnon remonttilainojen takaisinmaksu. Näin se oikeassa elämässä menee. Turha kadehtia jotakin omistavia.

Oikeassa elämässä ei välttämättä ehdi maksaa asuntolainaa pois ennen remonttitarvetta. Kaikki myytävän asunnot eivät ole 10-20 vuotta remonttivapaita.

Koska kerros- tai rivitaloissa yhtiö tekee remppaa, jos odottaa päivää kun jokainen osakas on maksanut asuntolainansa? Osakkaat kun vaihtuu välillä ja taas joku alkaa maksaan asuntolainaansa

Vierailija
24/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin 2v ansiosidonnaisella kotona ja sen jälkeen olen tehnyt 3pv/vko töitä kun nuorinkin lapsista aloitti koulun. 4 lasta n. 1,5v-2v ikäerolla.

Meillä yhtiövastike n. 500€/kk. Kaikille paljon helpompaa ja mukavampaa että kotona on joku lähettämässä koululaiset kouluun yms. Myös ihan perus kotitöitä kertyy tälläisessä pienessä suurperheessä. Taloudellisesti pärjään täällä palkalla ihan hyvin.

Kokopäiväinen työelämä oli aika kaaosta kun oli 4v, 6v, 7v ja 9v lapset.

Vierailija
25/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nälkä lopu, vaikka lainan maksu päättyy.

Vierailija
26/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt jäädä. En jäänyt, aloin sijoittaa jotta saisin niiksi kuuluisiksi eläkepäiviksi vähän leivänlisää. Pienipalkkaisena ja osan urastani apurahoilla (jo ennen apurahojen eläkeuudistusta ja melamaksuja) tehneenä eläkkeeni tulee olemaan pieni. 

Nyt on kuitenkin käynyt niin, että aikuiset lapseni ja puolisoni vievät kaikki rahani, koska HE eivät mene/pääse/ovat liian sairaita töihin. Eläkepäiville ei tule edelleenkään jäämään mitään ja minä en ikinä tule saamaan ottaa yhtään rennommin, vaan aina pitää olla töissä.

Vierailija
27/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

57vuotiaana talolaina kun tuli maksettua jäin pakkotahtisesta raksaurakoinnista pois ja siirryin vuokrafirmalle tekeen keikkoja, pari vuotta meni keikkaillessa ja sairauslomilla kun fysiikka petti juurikin työn takia, 60 vuotiaana TK-eläkkeelle, no hyvä että velaton olen mutta piti kyllä tienata muutama vuosi säästäen, mutta minkäs sairaudelle mahtaa. Eläke kyllä on riittävä kun laskettiin niitten viimeisten vuosien ansioitten mukaan ja vielä sillä oletuksella että olisin jaksanut samaa rallia eläkeikään asti, no en olisi:)

Vierailija
28/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole lainaa, mutta käyn töissä. Otan kyllä palkatonta ja reissaamme silloin tällöin. Mutta pitäähän ihmisellä tekemistä olla ja rakkaat työkaverit. 

Vierailija
29/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen että voisin tehdä vähemmän töitä sitten kun lainat on maksettu mutta todennäköisesti siinä vaiheessa pitää remontoida sekä omaa kotia että sijoitustaloa, joten elämä jatkunee samanmoisena.

Vierailija
30/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitä elää, jos ei töissä käy, oli asuntolainaa jäljellä tai ei? Elämässä muitakin kuluja kuten ruoka, terveys, muut laskut jne.

Ei kaikilla ole säästöjä eikä työkkärin asiakkaaksikaan voi/kannata ruveta.

Minä ainakin säästin jo töissä ollessa. Asunto oli velaton 42-vuotiaana. Töistä jäin pois 47-vuotiaana. Rahan takia ei ole tarvetta enää rehkiä.

M54

Vierailija
31/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asunto on maksettu, alkaa asunnon remonttilainojen takaisinmaksu. Näin se oikeassa elämässä menee. Turha kadehtia jotakin omistavia.

Oikeassa elämässä ei välttämättä ehdi maksaa asuntolainaa pois ennen remonttitarvetta. Kaikki myytävän asunnot eivät ole 10-20 vuotta remonttivapaita.

Koska kerros- tai rivitaloissa yhtiö tekee remppaa, jos odottaa päivää kun jokainen osakas on maksanut asuntolainansa? Osakkaat kun vaihtuu välillä ja taas joku alkaa maksaan asuntolainaansa

Asun omakotitalossa ja määrään itse mitä remontoin, jälkikasvulle olen sanonut että perikunta hoitaa loput kun itseltä maalisuti tippuu kädestä, myyköön sitten siinä kunnossa kuin on.

Vierailija
32/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien asuntolaina kestä niin kauan, että alkaisi hetimmiten remontit painamaan. Esim.meillä 20v joten ei remonttitarpeita vielä.

-6-

Vai että ei remonttitarpeita 20v jälkeen? Ei helvetti näiden kans 😂

Maali ja tapetti nyt ei paljoa maksa, talotekniikka se on mikä maksaa ja niitten kyllä normisti pitää kauemmin kestää.

Vierailija
33/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 v ja teen jo lyhennettyä työaikaa, vaikka laina-aikaa jäljellä 22 v. Mieluummin nautin nyt lisääntyneestä vapaa-ajasta, kun lapset on pieniä. Sitten kun menevät päivät kavereiden kanssa, niin joutaa tekemään pidempää työpäivää. Palkkani on osa-aikaisena 3500 ja ihan hyvin jää säästöönkin ja eläkkeistä ei kukaan tiedä 30+ vuoden päähän. Sijoitan sitä varten, että pääsen pois työelämästä kokonaan n. 20 vuoden kuluttua. 

Vierailija
34/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien asuntolaina kestä niin kauan, että alkaisi hetimmiten remontit painamaan. Esim.meillä 20v joten ei remonttitarpeita vielä.

-6-

Vai että ei remonttitarpeita 20v jälkeen? Ei helvetti näiden kans 😂

Maali ja tapetti nyt ei paljoa maksa, talotekniikka se on mikä maksaa ja niitten kyllä normisti pitää kauemmin kestää.

Kaikki ei osta uutta asuntoa. Joten sen talotekniikan käyttöiästä osa on jo kulunut, ei se nollaannu omistajan vaohtuessa

Vierailija
35/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa ja määrään itse mitä remontoin, jälkikasvulle olen sanonut että perikunta hoitaa loput kun itseltä maalisuti tippuu kädestä, myyköön sitten siinä kunnossa kuin on.

Jos putket hajoaa tai katto alkaa vuotaan, niin ei siinä paljoa itse määritetä onko ok aika korjata niitä

Vierailija
36/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos putket hajoaa tai katto alkaa vuotaan, niin ei siinä pa

Juu kyllähän se näinkin on, puhuin itsekkäästi omasta asiastani, rakensin taloni 20 vuotta sitten ja uskon että se vielä pelittää, kuntoa tarkkailen kyllä säännöllisesti ja huollan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän