Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö pois töistä asuntolainan loppuessa?

Vierailija
25.05.2025 |

Tai yrittäisitkö saada lyhyemmän työviikon?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Laina on ainoa syy miksi köyn töissä.

Vierailija
2/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä semmoinen tullut silloin mieleenkään. Tai kumpikaan, Mä olin 42 vuotias, kun saatiin asuntolaina maksettua pois. Duunissa pysyin ja aloin säästämään.

Nyt oon 53v ja olen miettinyt siirtymistä vajaalle viikolle 55 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa sellaiseen. Asuntolaina on maksettu joskus 53-vuotiaana ja sitten toivottavasti pystyy ruveta säästämään eläkepäiviä varten edes vähän.

Vierailija
4/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs sitä elää, jos ei töissä käy, oli asuntolainaa jäljellä tai ei? Elämässä muitakin kuluja kuten ruoka, terveys, muut laskut jne.

Ei kaikilla ole säästöjä eikä työkkärin asiakkaaksikaan voi/kannata ruveta.

Vierailija
5/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole asuntolainaa, mutta kahden teinin yksinhuoltajana pitää silti tehdä pää- ja sivutyötä, että pystyy sijoittamaan ja matkustelemaankin muiden kuukausittaisten kulujen päälle. 

Vierailija
6/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotain helpotusta tähän oravanpyörään haluaisin, asuntolaina loppui juuri.

N49

Vierailija
7/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kun täytin 40. Sen jälkeen on pitänyt kasvattaa neljä lasta aikuiseksi. Nyt pitäs tukea opintoja. Ettei tässä rikastumaan ole päässyt

Vierailija
8/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt. Asuntolaina loppui pari vuotta sitten 28 vuoden maksamisen jälkeen. Minulle jäi kuitenkin vielä maksettavaksi sijoituslainaa ja otin sitä vielä lisääkin. Aion sijoittaa velkavivulla eläkeikään saakka.

Vierailija
9/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, en tietenkään. Millä sitten elantoni maksaisin?

Vierailija
11/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jäänyt

Nyt säästetään pesämunaa eläkevuosia varten

Vierailija
12/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sillä sulle on loppujen lopuksi väliä? 

Vierailija
13/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asunto on maksettu, alkaa asunnon remonttilainojen takaisinmaksu. Näin se oikeassa elämässä menee. Turha kadehtia jotakin omistavia.

Vierailija
14/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ja asuntolaina on vain neljäsosa kuluista muutenkin että ei sillä ole mitään merkitystä jos asuntolaina loppuu.

Eniten helpotti taloudellisesti kun sai kesämökin rakennettua valmiiksi. siihen meni aika paljon aikaa ja rahaa kun mökkiä pakersi valmiiksi useamman viikonlopun töiden ohessa.

Nyt voi keskittyä halpoihin harrasteisiin kuten huonekalujen laittoon jne.

Vierailija
15/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asunto on maksettu, alkaa asunnon remonttilainojen takaisinmaksu. Näin se oikeassa elämässä menee. Turha kadehtia jotakin omistavia.

Ei kaikkien asuntolaina kestä niin kauan, että alkaisi hetimmiten remontit painamaan. Esim.meillä 20v joten ei remonttitarpeita vielä.

-6-

Vierailija
16/36 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/36 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien asuntolaina kestä niin kauan, että alkaisi hetimmiten remontit painamaan. Esim.meillä 20v joten ei remonttitarpeita vielä.

-6-

Vai että ei remonttitarpeita 20v jälkeen? Ei helvetti näiden kans 😂

Vierailija
18/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa vielä vähän jäljella mutta teen jo lyhennettyä työviikkoa. Vaatimaton elämäntapa eikä rahahuolia. Perusduunari olen.

Vierailija
19/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jossain vaiheessa innostu myymään asuntoani ja menemään vuokralle / hankkimaan asoa, niin jään eläkkeelle ENNEN kuin saan asuntolainan maksettua...

(jos olisin vielä naimisissa, asuntolaina olisi jo maksettu, siitä edellisestä siis)

Vierailija
20/36 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin muistaa että osa-aikaisesti sitä eläkettäkin kertyy sitten vähemmän. Ei jaksaisi kuunnella enää näitä "minä köyhä eläkeläinen" vinkunaa. Hyvä myös muistaa että elämässä on PALJON muutakin maksettavaa kuin asuntolaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi