Onko tällä palstalla todellakin niin varakasta porukkas kun väittävät?
On isoja asuntoja, mökkejä, matkoja, sijoitussalkkuja jne. Vähän kyllä epäilen
Kommentit (48)
En ole varmaan ainut pääomatuloilla elelevä. Omat tuloni ovat pienet, mutta oli ainut mahdollisuus heittäytyä niiden varaan ulkomaille muuton takia. Eli se "varakas" on suhteellinen käsite.
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran tiedusteltuani, en vieläkään ole saanut täällä vastausta että mikä on se varakkaan raja? Minulla on todella pieni työkyvyttömyyseläke, mutta omaisuutta ja säästöjä jonkun verran.
3000€/kk tienaava on suomessa virallisesti rikas
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän täällä ole porukkaa laidasta laitaan. Varakkaat tai suurituloiset vain kasautuvat heitä koskeviin ketjuihin. Aivan kuin toinen ääripää toisenlaisiin.
Juuri näin minäkin ajattelen, eri tilanteissa olevat ihmiset tarttuvat itseään kiinnostaviin ketjuihin.
Eikä nuo kategoriat ehkä ole täysin toisiaan poissulkevia, koska voihan joku olla esimerkiksi sekä varakas että työtön. On voinut ehtiä työuransa aikana vaurastua, kerätä sijoitussalkun ja maksaa oman asunnon, ja sitten joutua 50+-ikäisenä työttömäksi, ja huomata vuoden päästä olevansa pitkäaikaistyötön.
Täällä on vain köyhiä vasemmistolaisia. Mua on haukuttu, kun asun vuonna 2020 valmistuneessa tuliterässä, modernissa kerrostalossa, mulla on vuoden 2018 Audi A5 ja harrastan vuosittain Japanissa matkustelua.
Kerran sanoin "menkää töihin, loiset", niin nämä vasemmistolaiset suuttui. Laiskoja verorahojen tuhlaajia. M28
Kantsii muistaa että kiinteistöjen verotusarvot on paljon alemmat kuin käypä arvo.
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaan ainut pääomatuloilla elelevä. Omat tuloni ovat pienet, mutta oli ainut mahdollisuus heittäytyä niiden varaan ulkomaille muuton takia. Eli se "varakas" on suhteellinen käsite.
Pääomatuloilla elävänä olet kuitenkin taloudellisesti itsenäinen, riippumaton, etkä ole Kelan kommervenkkien tai työvoimaviranomaisten kyykytyksen armoilla. Olet ehkä pienituloinen, mutta vapaa!
Nettovarallisuus on tällä hetkellä noin 450 000. Olen eläkkeellä.
Ei mulla olemitään syytä valehdellakaan. Ihan kiva vertailla vaikka tiettääkin että osa valehtelee. Toisaalta ne valehtelut menee niin räikeesti yli.
9. tulodesiili ja 350000 henk. koht. netto-omaisuus, puolisolla vähemmän. 53v akka miesvaltaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran tiedusteltuani, en vieläkään ole saanut täällä vastausta että mikä on se varakkaan raja? Minulla on todella pieni työkyvyttömyyseläke, mutta omaisuutta ja säästöjä jonkun verran.
Tulot eivät kerro rikkaudesta vaan omaisuuden määrä. Eikä 3000€/kk bruttona ansaitseva ole edes keskituloinen.
Olen 50+ v. ja ollut pitkään hyväpalkkaisissa töissä (10k+ eur/kk). Vietin joitain vuosia ulkomaan komennuksella, jolloin työnantaja maksoi asumisenkin. Omaa rahaa ei mennyt kuin ruokaan ja vaatteisiin, vaikka palkka oli hyvä. Olen myös sijoittanut rahojani mn. asuntoihin ja osakkeisiin. Pakostakin jotain on jäänyt taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Nettovarallisuus on tällä hetkellä noin 450 000. Olen eläkkeellä.
Olet alempaa keskiluokkaa. Se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tuon verran tienaava on totaalisen perseaukinen ja elää kädestä suuhun. Varallisuudesta kertoo lähinnä netto-omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä.Olen pankinjohtajan vaimo ja meillä ollaan asuttu jo opiskeluaikoina ulkomailla.omat kaksi mökkiä hehtaarien tontilla löytyy, omaa metsää.Peritty asunto,sen lisäksi oma rivitalo ja sijoitusasunto.Sijoituksia.Lisäksi kaksi aikuista opiskelevaa lasta,joita autetaan.Ikää alle 50v.
Vau! Sinä olet todella löytänyt itsellesi sen oikean kaksoisliekin!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on vain köyhiä vasemmistolaisia. Mua on haukuttu, kun asun vuonna 2020 valmistuneessa tuliterässä, modernissa kerrostalossa, mulla on vuoden 2018 Audi A5 ja harrastan vuosittain Japanissa matkustelua.
Kerran sanoin "menkää töihin, loiset", niin nämä vasemmistolaiset suuttui. Laiskoja verorahojen tuhlaajia. M28
Oikeistolainenkaan ei voi mennä töihin, jos ei saa työpaikkaa. Mutta ei tosiaan kaikki työssä käymättömät ole verorahojen tuhlaajia. Katsopas kuinka iso osa elää ihan tilastojenkin mukaan työvoiman ulkopuolella. https://stat.fi/julkaisu/cm0xmr57x7rpb07utiztexym6
Vierailija kirjoitti:
Ja kommunisteja, jotka luulevat, että kaikkien täytyisi saada saman verran palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tuon verran tienaava on totaalisen perseaukinen ja elää kädestä suuhun. Varallisuudesta kertoo lähinnä netto-omaisuus.
Eikä siihen oteta mukaan asuntoa koska sitä ei voi realisoida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siihen oteta mukaan asuntoa koska sitä ei voi realisoida
Tietysti sen voi realisoida!
Vierailija kirjoitti:
Olen 50+ v. ja ollut pitkään hyväpalkkaisissa töissä (10k+ eur/kk). Vietin joitain vuosia ulkomaan komennuksella, jolloin työnantaja maksoi asumisenkin. Omaa rahaa ei mennyt kuin ruokaan ja vaatteisiin, vaikka palkka oli hyvä. Olen myös sijoittanut rahojani mn. asuntoihin ja osakkeisiin. Pakostakin jotain on jäänyt taskuun.
Jep, jep. Ja jos sinulle noiden itse ansaittujen rahojen lisäksi myös työttömyystuki lain mukaan kuuluu, ja olet siihen oikeutettu, niin ei sitä ole väärin nostaa. Tuskin kuitenkaan motivoidut mihin tahansa työhön enää lähtemään, vaikka sitä ei tietenkään voi oikein ääneen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on vain köyhiä vasemmistolaisia jämänaisia.
Sovitaan niin, jos se sun harhoihin sopii paremmin 😂
Itsellä 1,5 asuntoa ja 2 aikuista lasta, 2 entistä aviomiestä ja viimeisimmän suhteen lopetin 6 kk sitten koska mies oli juoppo ja jäi työttömäksi.
Ehkä hän oli sun faijas?
Sinulla on selvästi vaikeita mielenterveysongelmia.
Tällä palstalla on vain köyhiä vasemmistolaisia jämänaisia.