Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varannut kotiin hätävaran. Hätävara pitää kestää 72 h eli 3 päivää.

Vierailija
25.05.2025 |

Miten hyvin olen varannut kotiin hätävaran? Hätävaran on kestettävä 72 h eli 3 vuorokautta. Mitä hätävaraasi kuuluu?

Nyt pitää myös valmistautua Venäjän iskuun. Venäjällä pommeja ja tykkejä joilla se ampuu. Miten hyvin olen varautunut mahdolliseen iskuun Venäjän suunnalta? Mitä venäjän hätävaran kuuluu? En tiedä kuinka kauan Venäjän hätävaran pitää riittää kun viranomaiset ei sitä kerro. 

Toivoisin, että kertoisit molempien hätävarojen sisällön ja erittelisit mitä Venäjän hätävara pitää sisällään ja miten pitkäksi aikaa arvioit sen riittävän. 

Minun pitää nyt lisätä hätävaran riittävyyttä kun tilanne vakava ja Suomi sodan esiasteella. 

Paljon kiitoksia kun autat minua asiassa ja kerrot mitä hätävaraan pitää laittaa ja Venäjän hötävaraan myös. Laitan erikseen molemmat hätävarat jotta en sekoita niitä keskenään. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä varaa, eiköhän ne kaupat ole auki. Tuskin tänne Israel hyökkää joka pommittaa kaiken sairaaloista lähtien eikä päästä avustus kuljetuksia 

Vierailija
22/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volttaa karvakäden kebabbia, siinä on 72h hätäistä varaa kerrassaan

Ei voltit toimi kaikissa tilanteissa, esim. myrsky voi sulkea kaatuneilla puilla liikenteen jopa päiviksi. Varsinkin lapsille ja eläimille pitäisi olla kotivaraa ja varsinkin vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on:

muutama 5 L lähdevesitonkka

- elintarvikelaatuinen kahvallinen sanko veden hakua varten

- Patteriradio+ pattereita

- varavirtalähde, jota säilytän 75% ladattuna

- kuivaruokaa jonkin verran (näkkäreitä jne.)

-grilli ja keittolevy, jolla voi tehdä ruokaa ilman sähköä

- joditabletteja

- Makuupusseja siltä varalta, jos lämmöt katkeaa talvella

- pakkasessa ruokaa

Ehkäpä siinä tärkeimmät, ei tuolla vielä pitkälle pötki, mutta on edes jotakin.

Onko sulla veden noutoon kanistereita ja ei toi 5l riitä kuin pariksi päiväksi, pitäs olla uusien ohjeiden mukaan 20l hlö. Kun ostaa kanisterit ei tafvitse kantaa kaupasta kun voi ne itse kotona täyttää.

Vierailija
24/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla myös joku laite, millä keittää niitä makaroneja, kun sähköt on poikki, Eli sellaisenaan syötää ruokaa pitäisi olla kotivarassa.

Vierailija
25/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla myös joku laite, millä keittää niitä makaroneja, kun sähköt on poikki, Eli sellaisenaan syötää ruokaa pitäisi olla kotivarassa.

Trangia ei paljoa maksa. Sillä keittää kaurapuurot kahvit ja makaroonit.

Vierailija
26/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian köyhä ostamaan mitään ylimääräistä. Toiseksi asunnossani on niin vähän säilytystilaa, että en tiedä mihin voisin sellaisen kotivaran laittaa. Siitä tuli jo ongelma kun ostin vehnäjauhopussin.

Vierailija
27/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöset trolliketjut saa jäädä tänne (myös se että mihin Suomessa kannattaa piiloutua KUN Venäjä hyökkää) ja niitä ei poisteta vaikka mitä avainsanoja laittaa perusteluun.

Sitten taas xtra ja vasu ketjut poistuu yleensä tosi nopeasti 

Vierailija
28/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää nyt pärjää vaikka kaapeissa ei olisi kuin makaronia. Joten ei, ei ole mitään hätävaraa, mutta perustarvikkeita löytyy aina.

Ihminen pärjää viikon ilman mitään ravintoa. Ilman vettäkin 3 päivää. Heikkoon kuntoon se toki vetää.

Vierailija
29/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen. Ja vettä, patteriradion ja varavirtalähteen.

Vierailija
30/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää nyt pärjää vaikka kaapeissa ei olisi kuin makaronia. Joten ei, ei ole mitään hätävaraa, mutta perustarvikkeita löytyy aina.

Jos sähköt menee niin ei paljon makaroneja keitellä.

Vierailija
31/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapi pitää kuitenkin syödä tyhjäksi sähkökatkossa niin tuleehan se jo siitä.

Vierailija
32/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wc paperia..ja paljon!

Suomi- vai venäjähätävara?

Vierailija
33/33 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on:

muutama 5 L lähdevesitonkka

- elintarvikelaatuinen kahvallinen sanko veden hakua varten

- Patteriradio+ pattereita

- varavirtalähde, jota säilytän 75% ladattuna

- kuivaruokaa jonkin verran (näkkäreitä jne.)

-grilli ja keittolevy, jolla voi tehdä ruokaa ilman sähköä

- joditabletteja

- Makuupusseja siltä varalta, jos lämmöt katkeaa talvella

- pakkasessa ruokaa

Ehkäpä siinä tärkeimmät, ei tuolla vielä pitkälle pötki, mutta on edes jotakin.

Onko sulla veden noutoon kanistereita ja ei toi 5l riitä kuin pariksi päiväksi, pitäs olla uusien ohjeiden mukaan 20l hlö. Kun ostaa kanisterit ei tafvitse kantaa kaupasta kun voi ne itse kotona täyttää.

Mistä sinä ne kanisterit kotona täytät? Jos hanasta, niin miksi sitten et juo suoraan sitä hanavettä vaan se täytyy kierrättää kanisterin kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän