Onko teistä oikein, että vuokranantaja valitsee mieluummin suomalaisen? Linkki
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011226875.html
Minusta on kummallista, että yksityinen vuokranantaja ei saisi vapaasti valita, kenet uskaltaa ottaa käyttämään yli sadantuhannen omaisuutta. Kai jokaisella pitäisi olla vapaus valita paras tarjokkaista.
Kulttuurierot saattavat olla aikamoisia. Siitä saattaa tulla ongelmia.
Mitä itse ajattelette?
Kommentit (32)
Onko oikein, että muualta tulleita palkataan kantasuomalaisten sijaan monimuotoisuuden nimissä (akateemiset alat) tai halpatyövoimana?
Juuri tuttavalle tuli tuhansien eurojen vahingot vuokralaisten jäljiltä, kyse vähemmistöstä mutta ei ulkomaalaisista. Pahalta tuntuu että toiset voivat tahallaan tuhota toisten omaisuutta eikä tästä joudu edes vastuuseen.
Tottakai vuokranantaja saa valita vuokralaisen, ja minä vuokraajana katson myös minkälaisia naapureita lähistöllä asuu. Jos olisin nyt muuttamassa niin lukisin ihan ensimmäisenä rivitalon postilaatikoiden tai alarapussa asukashuoneistojen nimet. Jotkut nimet kertoo ihan välittömästi että on tiedossa pelkkiä ongelmia, varastamista ja häiriköintiä niissä taloissa, ja takuuvarmasti jäisi muuttamatta. Valitettavasti en voi tähän antaa sen enempää vihjeitä niistä nimistä.
Eihän tässä päivä selvässä asiassa pitäisi olla mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein, että muualta tulleita palkataan kantasuomalaisten sijaan monimuotoisuuden nimissä (akateemiset alat) tai halpatyövoimana?
Niin: pelkän diversiteetti-ideologian tai taloudellisten syiden takia. Ja akateemisten kohdalla joustetaan kielitaitovaatimuksista, koska suomalaisen pitää olla höveli ja puhua englantia.
En missään nimessä vuokraa asuntoani ulkomaalaiselle. Olen vuokratoimintaa tehnyt 11 vuotta. Olen ottanut nais vuokralaisia koska ne ovat pääasiassa siistejä ja hyviä vuokralaisia. Otan selvää vuokralaisesta minkälainen on.
Ikävä kyllä joskus ennakkoluulot osoittautuvat todeksi. Sain itse kokea tämän, kun vuokrasin asunnon hyvää suomea puhuvalle, mutta ulkomaalaistaustaiselle nuorelle miehelle. Ainoa vuokralaisistani kymmenessä vuodessa, jolta jäi vuokrat maksamatta, enkä ikinä saanut rahoja takaisin edes perinnän kautta.
Valikoin kyllä suomalaisistakin, se ei liity kansallisuuteen vaan elämäntapaan ja elämäntilanteeseen.
Valitse suomalainen, näin ehkäiset ettei tule koko klaani mukana. 🥴
Kerrostaloasuntoon ottaisin mieluiten keski-ikäisen, vanhemman naisen, yksinään. Todennäköisesti vähiten ongelmallinen vuokralainen. Kansallisuudesta ei ole väliä, mutta haluaisin tavata henkilön f2f ennen päätöstä. Olen hyvä ihmistuntija ja osaan päätellä paljon yhden tapaamisen perusteella.
Sellaista naishenkilöä en kuitenkaan ottaisi, jolla perhettä ja sukua kärkkymässä Suomeen tuloa tai omaa kämppää vailla.
Saako sen sanoa, että vuokraa vain naiselle? Että vuokralaisen tulee olla 50+ vuotias?
Mä vuokraan vain Jeesukseen uskovalle. 🙏
Ei enää, 20 vuotta sitten ehkä.