Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein, että vuokranantaja valitsee mieluummin suomalaisen? Linkki

Vierailija
25.05.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011226875.html

Minusta on kummallista, että yksityinen vuokranantaja ei saisi vapaasti valita, kenet uskaltaa ottaa käyttämään yli sadantuhannen omaisuutta. Kai jokaisella pitäisi olla vapaus valita paras tarjokkaista. 

Kulttuurierot saattavat olla aikamoisia. Siitä saattaa tulla ongelmia. 

Mitä itse ajattelette? 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa valita parhaimman vuokralaisen, mutta syyt eivät saa olla syrjiviä. Aina kannattaa sanoa, että arpoo vuokralaisen, niin kukaan ei pääse valittamaan. 

Vierailija
2/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita kenet haluaa. Tosin ainakin Helsingissä on tosi vähän suomalaisia vuokralaisia eli yleensä on valinnanvaraa vain ulkomaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitää saada valita sellainen, jonka katsoo osaavan hoitaa asuntoa parhaalla mahdollisella tavalla. Oletan, että keskimäärin suomalainen osaa sen parhaiten, kun on tottunut suomalaiseen tapaan asua. 

Lisäksi tärkeää on, että vuokralainen puhuu sujuvaa suomea, niin asiat saadaan hoidettua ja hän ymmärtää ehdot, jotka asetan. Esimerkiksi ole kiskottanut asunnon uusitut seinät ja vain kiskoihin saa ripustaa, jos haluaa jotain seinille. Ei saa porata reikiä. 

Liesituulettimen puhdistuksesta on huolehdittava ja lattiakaivojen. Yöllä ei saa metelöidä naapureiden vuoksi. 

Vierailija
4/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valinnut hakemuksen perusteella jo mielessäni ahvenanmaalaisen opiskelijaksi tulevan tytön. Hakemus oli hyvä.

Sitten soitin hänelle ja hyvästä ruotsintaidostani huolimatta en saanut selvää tytön puheesta. Tytön isä puhui hyvää suomea, kun oli matkailuyrittäjä, mutta haluan kyllä kyetä juttelemaan vuokralaisen kanssa suoraan. 

Aivan käsittämätöntä, mutta myöskään suomenruotsalainen miehenikään ei saanut selvää kuin sieltä täältä. Se murretta oli vain niin erilaista kuin suomenruotsi. Todella harmitti, mutta en voinut ottaa häntä kommunikaatiovaikeuksien vuoksi. 

(Emme kokeilleet englantia, sillä osaan sitä huonosti. Osaan sujuvaa suomea ja ruotsia ja saksaa, mutta huonoa englantia.)

Vierailija
5/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
6/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa valita parhaimman vuokralaisen, mutta syyt eivät saa olla syrjiviä. Aina kannattaa sanoa, että arpoo vuokralaisen, niin kukaan ei pääse valittamaan. 

Nimenomaan sanoa.

Vierailija
7/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa minimoida riskejä. Ulkomaalaiset ja nuoret miehet on punaisia lippuja.

Vierailija
8/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein moraalisesti ja muutenkin. Ulkkikset voivat marssia kaupungin, Saton ym. luksuslukaaleihin ja saavat niihin täydet tuet. Jos ei Kela maksa, kun lain perusteella eivät saa maksaa, niin viimeistään sossu rientää hätiin.

Vierailija
9/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa valita kenet haluaa. Tosin ainakin Helsingissä on tosi vähän suomalaisia vuokralaisia eli yleensä on valinnanvaraa vain ulkomaisista.

Riippuu asunnosta. Jos on perheasunto lähiössä, asia varmaan on noin. Meillä on yksiöitä Helsingin keskustassa ja kyllä niihin on aina suomalaisia vuokralaisia riittänyt jonoksi asti jo neljännesvuosisadan.

Vierailija
10/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluuloista.

Monet suomalaiset ovat juoppoja hörhöjä. 

Vierailija
11/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa valita. Mutta ei kannata mainostaa asiaa julkisesti, koska yhdenvertaisuushörhöt alkavat muuten määräillä omaisuutesi käytöstä. 

Vierailija
12/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoluuloista.

Monet suomalaiset ovat juoppoja hörhöjä. 

Ja ulkomaalaiset mölisee keskellä yötä ja lämmittää asuntoa sähköuunilla tai saunan kiukaalla.

Vierailija
13/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Helsingissä on satoja tuhansia ihan valkoihoisia suomalaisia vuokraajia.

Vierailija
14/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa valita. Mutta ei kannata mainostaa asiaa julkisesti, koska yhdenvertaisuushörhöt alkavat muuten määräillä omaisuutesi käytöstä. 

Missään tilanteessa ei kannata sanoa suoraan vaikka todellisuudessa syrjisi ihan tarkoituksella. Siitä ei nimittäin ole mitään hyötyä.

Vierailija
15/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei minusta saisi olla laitonta, että valitsee sen, joka vaikuttaa vähiten harmia aiheuttavalta.

Eihän kauppiaskaan kauan katsele, jos asiakas alkaa mekastaa kaupassa.

Vierailija
16/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ennakkoluuloinen ja suosin aina oikeita suomalaisia muiden yli. Miksi sitä pitäisi hävetä kun niin tekee kaikki muutkin kansat?

Vierailija
17/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset onkin saatu olemaan näin uskomattoman epäkansallisia? 

Kaikissa muissa maissa kunnioitetaan omia juuria, isänmaata, on kunnia-asia vaalia omaa maata ja maalaisiaan.

Täällä se on saatu kuulostamana itse paholaiset teolta. Tehokas taustakoneisto, ei voi muuta sanoa. 

Mutta tärkein kysymys on, mitä suomalaisuudessa onkaan niin ainutlaatuista ja arvokasta, miksi se halutaan tuhota ja hävittää maan päältä niin innokkaasti ja niin nerokkaalla suunnitelmalta, että suomaliset itsekän eivät tajua osallistuvansa itse oman kansansa tuhoamiseen?

Vierailija
18/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa muissa maissa kunnioitetaan omia juuria, isänmaata, on kunnia-asia vaalia omaa maata ja maalaisiaan.

Täällä se on saatu kuulostamana itse paholaiset teolta. Tehokas taustakoneisto, ei voi muuta sanoa. 

Mutta tärkein kysymys on, mitä suomalaisuudessa onkaan niin ainutlaatuista ja arvokasta, miksi se halutaan tuhota ja hävittää maan päältä niin innokkaasti ja niin nerokkaalla suunnitelmalta, että suomaliset itsekän eivät tajua osallistuvansa itse oman kansansa tuhoamiseen?

No ei kukaan yritä, senkin vainoharhainen.

Vierailija
19/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on aina ollut erinomaisia oman pesän paskaamisessa.

Vierailija
20/32 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen edes miettii tuota, että on jotain väärää valita suomalainen.

Muualla maailmassa, kun arvostetaan omaa maata ja oman maan kansalaisia. Suomalaiset pokkuroi kaikkia muita ja miettivät mitä muut meistä ajattelevat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme