Voittaako arvonnoista kukaan oikeasti mitään?
Aloitin tammikuussa kokeen, jossa osallistun kaikkiin mahdollisiin kauppojen yms arvontoihin. Vain sellaisiin, mitkä ei vaadi maksullisia puhelinsoittoja, lahjoituksia tai tilauksia. Mitään en ole voittanut, en edes jotain 10 sentin logollista kestokassia. Alkaa hiljakseen tuntua siltä, ettei mitään palkintoja oikeasti edes ole olemassa ,kun voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti, eli mitään todennusta voitoista ei ole. Oletko itse tai tunnetko jonkun, joka on voittanut sellaisissa arvonnoissa? Oliko ns kunnon palkinto kuten lahjakortti tai telkkari, vai suklaapatukka tai kestokassi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kyselette ihan typeriä asioita jokaisessa ketjussa, aikuiset ihmiset?
Hävettääkö sinua että olet joskus pitänyt jostakin musiikista?
Hävettääkö sinua jos olet lapsena piereskellyt?
Miksi minä tunnen näin?
Mistä saisin hyvää tunnetta?
Kuka antaisi minulle virtaa?
Miksi en ymmärrä itseäni?
Miksi olen näin huono ihminen?
Miksi minä nyt kyselen koko ajan muilta?
Älä osallistu niihin jotka ovat mielestäsi typeriä tai ei kiinnosta sua.
Mulla ei ole arpaonnea. Eikä veikkausonnea. En jaksa usein edes yrittää, varsinkaan facessa missä moni 'arvonta' on silkkaa kusetusta.
Kokeilin kerran laittaa sata riviä eurojackpotia eikä tullut edes senttiä takaisinpäin. Eipä tartte noitakaan rikastuttaa.
Melkein kaikki arvonnat on siirtyneet someen. Jos muualta löytää niin usein pitäisi antaa kaikki henkilötiedot ja lupa markkinointiin. Ei tule enää paljon osallistuttua mihinkään.
K-superpäivät arvonnasta eräs puolituttu voitti auton, olen nähnyt sen, oli hieno, valkoinen, en muista merkkiä.
Tuo on totta,että suurin osa kilpailuista on somessa nykyään, en niihin osallistu, kun en ole somessa.
Erään radio-ohjelman arvonnassa LP-levyn 80-luvun lopulla ja toisen radiokanavan arvonassa 90-luvun alussa singlen. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole arpaonnea. Eikä veikkausonnea. En jaksa usein edes yrittää, varsinkaan facessa missä moni 'arvonta' on silkkaa kusetusta.
Kokeilin kerran laittaa sata riviä eurojackpotia eikä tullut edes senttiä takaisinpäin. Eipä tartte noitakaan rikastuttaa.
Mullakaan ei lotossa ole onnea, olen satunnainen pelaaja, kerran lottosin puoli vuotta eurolla /vk niin voitin 10e, ainoa elämäni lottovoitto . Nykyään lottoan satunnaisesti, vien lisäarvontaan kupongin kun en voita, ei ole siitäkään mitään tullut. Yhden lottovoittajan tunnen ja meidän ärrällä pelatun 10-porukalle tuli päävoitto.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli, kun osallistuin Facebookissa arvontaan, jossa tuntematon laulaja arpoi kymmenen cd-levyä kommentin jättäneiden kesken. Kommentteja tuli yhteensä 13. Silti löytyi yllättävän monta, joita arpaonni ei suosinut, vaikka levyt oli artistin mukaan kaikille voittajille lähetetty.
No, en levyä olisi riesakseni halunnutkaan, kunhan testasin. Ja ymmärrän sinänsä turhautumisen, kun odotti varmasti vähintään monia kymmeniä kommentteja ja niiden tuomaa näkyvyyttä. Mutta toisaalta hänen olisi tietysti pitänyt palkinnot lähettää.
Aina on mahdollista että Posti on hukannut kirjeet.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli, kun osallistuin Facebookissa arvontaan, jossa tuntematon laulaja arpoi kymmenen cd-levyä kommentin jättäneiden kesken. Kommentteja tuli yhteensä 13. Silti löytyi yllättävän monta, joita arpaonni ei suosinut, vaikka levyt oli artistin mukaan kaikille voittajille lähetetty.
No, en levyä olisi riesakseni halunnutkaan, kunhan testasin. Ja ymmärrän sinänsä turhautumisen, kun odotti varmasti vähintään monia kymmeniä kommentteja ja niiden tuomaa näkyvyyttä. Mutta toisaalta hänen olisi tietysti pitänyt palkinnot lähettää.
Tähän arvontaan en osallistunut, mutta fb:ssa on paljon arvontoja, joissa voittaja kerrotaan ilmoitettavan kommentissa arvonnan loputtua. Ja tietenkin pyydetään seuraamaan ja tykkäämään sivusta. MIssään vaiheessa arvonnan jälkeen ei edes kysyttäessä "voittajan" nimeä laitetan näkyviin kuten alun perin piti. Lopetan seuraamiset siihen, koska mitään arvontaa ei oikeasi ole edes ollut, vaan säälittävää seuraajien ja tykkäysten kalastelua.
Voitin muutama vuosi sitten 50€ lahjakortin jonkun kuluttajapaneelin arvonnassa. Jäätelöauton arvonnassa voitin myös joskus 20v sitten. Harvinaista herkkua yleensä vaikka osallistun usein erityisesti k ketjun ja aika usein veikkauksen arvontoihin.
Minä voitin noin 50 vuotta sitten urheiluseuran arpajaisista appelsiinipussin.
Toisen krran voitin jostain mitkä lie arpajaiset mustekynän, mutta se jäi lunastamatta kun aepalippu olisi pitänyt lähettää järjestäjälle ja postimerkki olisi maksanut enemmän kuin se kynä.
Nuo arvonnat joissa lukee voittajalle ilmoitamme henkilökohtaisesti ei voita mitään.
1980-luvulla voitin ainoan tavaravoittoni. Se oli Kotilieden yksi ainoa sinivuokkopostikortti.
Lotossa tullut kerran vuodessa noin pari euroa, vaikka joka viikko kolme riviä.
Kaikkiin kilpailuihin olen koko elämäni osallistunut, nykyään varsinkin K-kaupan, mutta noi vaan ainoat voitot.
Ennen eli joskus 80-luvulla ainakin voitti. Äitini hämmästyi suuresti kun Valittujen Palojen Kaarina Mäkelä otti yhteyttä ja kertoi arpajaisvoitosta, jolla sitten maksettiin ulkomaanmatka. Hän oli luullut että tuo K. Mäkelä oli pelkkä mainoksia varten luotu roolihahmo.
Itse olen voittanut arpajaisissa pipon.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäisellä onnenpyörät, pyörittäny yli 4 vuotta, 2 per päivä aina ei voittoa teksti, sama noissa coca cola korkki koodeis aina ei voittoa. Tylsää
Minä voitin cocacola koodeilla aikaan ennen sovelluksia nettisivujen kautta osallistuessa pienet kuulokkeet. Mäkkärin sovelluksen arvonnasta olen voittanut mäkkärihatun. Lippiksiä olen voittanut useammankin eri arvonnoista.
Ysärillä tuli voitettua paljonkin kauppojen arvonnoista, kun ne suoritettiin aina kyseisessä liikkeessä paperilippusen täyttäneiden kesken.
Nykyään olen voittanut jotain pikkujuttuja k-ruoka-arvonnoissa. Kuten leipäpussin, jogurttia, tikkarin yms. Kerran jopa sellaisen isomman arvonnan palkinnon, arvo oli tosin vaan joitakin kymppejä.
Äskettäin voitin erään markkinatapahtuman arpajaisissa kahvipaketin. Olin iloinen!
Mieheni voittaa jatkuvasti. On voittanut isojakin juttuja. Minä en koskaan. Tuurista kiinni
Eikös noi kaiken maailman kauppiaiden ja messujen arvonnat ole vain sitä varten, että saadaan ihmisiltä tiedot kerättyä ja sitten voidaankin alkaa soitella myyntipuheluita ja lähettää mainoksia sähköpostitse. En ole eläissäni osallistunut mihinkään arvontaan, missä pitää jättää yhteystiedot. Eikä kuulkaa koskaan ole puhelinmyyjät mulle soitelleet.
40v aikana olen voittanut ulkomaanmatkan, kassin ja voidesarjan. Ei siisnihan hirveästi ole onni potkaissut. Eiku, lapsena kultapossukerhosta tuli pikku voittoja. Olisipa vielä kultapossukerho joka opettaisi ja kannustaisi säästämään.