Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Setämiehiä ryöpytettiin hesarin mielipidekirjoituksessa

Vierailija
25.05.2025 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011251601.html

Setämies on halventava sanonta ja se esitettiin halventavassa tarkoituksessa, mutta oli näemmä asiallista käyttää sitä lyhyessä kirjoituksessa ainakin 8 kertaa.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi setämiehet on katoava perinne. Nykyään nuoret miehet osaa käyttäytyä, eikä niistä vanhempana tule tollasia sovinistisikoja.

Miten niin?

Ruotsissa jopa naisille omia bussilinjoja, koska ahdistelua on niin paljon.

Eipä Suomessakaan setämiehet ole niitä taksipaiskaajia, tuontitavaralla korvataan tuo eläköityvä porukka, ja vihervasemmiston toiveesta.

Vierailija
62/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehen itsetunto kestää nimittelyn, ei haukku haavaa tee sanottiin koulussakin ennen ja asiat oli sillä kuitattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nainen pillastui, kun ensi kertaa mies kosketti säälistä.😂

Vierailija
64/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enpä ole moista ahdistelukulttuuria nähnyt missään vaikka olen sekä duunarialoilla että isoissa konttorifirmoissa työskennellyt useammankin vuosikymmenen. Saati sitten voi kuvitella että yhdessäkään kohtuukokoisessa firmassa ei otettaisi valituksia nykypäivänä vakavasti jos joku niitä esittää koska tuossa menee firman maine noin sekunnissa jos asialle ei tehdä jotain ja nopeasti. Ehkä tuo on teidän vasemmistolaisten suojatyöfirmojen erityispiirre koska niissä en ole työskennellyt?"

Hassua ajatella, että tuota ei tapahtuisi, koska sinä et ole nähnyt.

Minulla myös pitkä työkokemus monesta konttorifirmasta, ja tapahtui minulle kahdesta niissä. Eli älä jauha paskaa.

Kun on kyse työstä, monet eivät sano asiasta, jos todistajat puuttuvat.

Vierailija
65/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pahasti sitä pitää olla pihalla, että kuvittelee epäasiallisen koskettelun olevan töissä jossain kontekstissa ok ja puolusteltavissa. Toki tällaista voi käyttää joku hyväksikin ja väittää sellaista tapahtuneen, vaikkei olisi. Mutta on vainoharhaista kuvitella, että kaikki tapaukset olisivat vääristeltyjä. Pikemminkin on syytä ajatella, että suurin osa tapahtuvasta seksuaalisesta häirinnäistä ei edelleenkään näe koskaan päivänvaloa.

Tähän lisäksi se, että jutussa ei kerrottu kenestä on kyse - kuten ei olisi ollut soveliasta kertoakaan. 

Herrajestas jos jollekin tuottaa vielä tänäkin päivänä vaikeuksia ymmärtää, ettei vastakkaisen sukupuolen työkavereita kosketella flirttailevalla tavalla. Jos kiinnostut jostakusta, pyydä treffeille. Minkäänlainen reisien tai alaselän koskettelu ei ole sopivaa. Ei miehelle eikä naiselle. 

Vierailija
66/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Enpä ole moista ahdistelukulttuuria nähnyt missään vaikka olen sekä duunarialoilla että isoissa konttorifirmoissa työskennellyt useammankin vuosikymmenen. Saati sitten voi kuvitella että yhdessäkään kohtuukokoisessa firmassa ei otettaisi valituksia nykypäivänä vakavasti jos joku niitä esittää koska tuossa menee firman maine noin sekunnissa jos asialle ei tehdä jotain ja nopeasti. Ehkä tuo on teidän vasemmistolaisten suojatyöfirmojen erityispiirre koska niissä en ole työskennellyt?"

Minulla myös pitkä työkokemus monesta konttorifirmasta, ja tapahtui minulle kahdesta niissä. Eli älä jauha paskaa.

Miehet on niin putkiaivoja ettei ne huomaa mitään ellei asiasta erikseen heille sanota. Kummallisesti miehet ei baarissakaan koskaan näe mitään, liekö laput silmillä kulkenut. 

Vierailija
67/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pahasti sitä pitää olla pihalla, että kuvittelee epäasiallisen koskettelun olevan töissä jossain kontekstissa ok ja puolusteltavissa. Toki tällaista voi käyttää joku hyväksikin ja väittää sellaista tapahtuneen, vaikkei olisi. Mutta on vainoharhaista kuvitella, että kaikki tapaukset olisivat vääristeltyjä. Pikemminkin on syytä ajatella, että suurin osa tapahtuvasta seksuaalisesta häirinnäistä ei edelleenkään näe koskaan päivänvaloa.

Tähän lisäksi se, että jutussa ei kerrottu kenestä on kyse - kuten ei olisi ollut soveliasta kertoakaan. 

Herrajestas jos jollekin tuottaa vielä tänäkin päivänä vaikeuksia ymmärtää, ettei vastakkaisen sukupuolen työkavereita kosketella flirttailevalla tavalla. Jos kiinnostut jostakusta, pyydä treffeille. Minkäänlainen reisien tai alaselän koskettelu ei ole sopivaa. Ei miehelle eikä naiselle. 

Vastakkaisen sukupuolenko vain???

Vierailija
68/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta nykyään voi tunnistaa keksityn fiktion jo tarinan muodosta, ja siitä minkätyylisillä argumenteilla sitä yritetään tuputtaa vaiheessa kaksi somessa. Sinä olet sitä vaihe kakkosta. 

Vierailija
69/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ongelma ratkeaa sillä, että yrityksissä miehet ja naiset ovat mahdollisimman erillään. Jos on yhteinen lounas, niin istutaan eri pöydissä ja esimerkiksi palaverit on erikseen miehille ja naisille. Näin naiset ovat turvassa sekä ahdistelulta että etenemiseltä.

Olen ollut töissä yrityksessä, jossa oli itsestäänselvää, että esihenkilö ei tullut 2 metriä lähemmäs naisalaista, miestä saattoi taputtaa isällisesti olalle. Naisiin suhtauduttiin kohteliaasti ja herrasmiesmäisesti, mutta "yleisen turvallisuuden vuoksi" kehityskeskusteluissakin oli aina mukana luottamusmies, jotta nainen ei pääsisi väittämään, että esihenkilö käyttäytyi väärin.

Talossa ei ollut yhtäkään naispomoa HR:ää lukuunottamatta ja siellä taas oli vain naisia töissä.

Vierailija
70/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin putkiaivoja ettei ne huomaa mitään ellei asiasta erikseen heille sanota. Kummallisesti miehet

Että sellaiset fantasiat sinullakin. Teillä feministiaktivisteilla ei tosiaan ole paljoakaan käsitystä miehistä. Vain noita olkiukkoja joita hoette joka somepalstan täyteen. 

Vierailija
71/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari on halpamainen media.

Eli jos Hesari julkaisee mielipidekirjoituksen, se on halpamainen lehti?

Arvasin, että sille on syy, että Hesari mainitaan jo otsikossa. Persujen horinoita taas.

Jos persut eivät valita siitä, että Hesari ei julkaise heidän mielipidekirjoituksiaan, ne valittavat, jos se julkaisee jonkun muun mielipidekirjoituksia.

Koska tärkeintä on saada Hesari otsikkoon, ja haukkua sitä.

Vierailija
72/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä sylvi!

Vierailija
73/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70: 

En ole feministi enkä aktivisti. Kunhan sanon, että 16-25 vuotiaana ahdistelu oli ihan arkipäivää eikä miehet jotenkaan koskaan olleet siitä tietoisia. Sittemmin todennut, että ette myöskään löydä maitoa jääkaapista ettekä näe sukkia lattialla. 

Vierailija
74/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta nykyään voi tunnistaa keksityn fiktion jo tarinan muodosta, ja siitä minkätyylisillä argumentei

Eli sinun mielestäsi on keksittyä fiktiota, jos sanon, että minulle on tapahtunut samaa? Ja mielestäsi myös argumentti on se, että sanon, että minulle on tapahtunut samaa?

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
75/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ongelma ratkeaa sillä, että yrityksissä miehet ja naiset ovat mahdollisimman erillään. Jos on yhteinen lounas, niin istutaan eri pöydissä ja esimerkiksi palaverit on erikseen miehille ja naisille. Näin naiset ovat turvassa sekä ahdistelulta että etenemiseltä.

Olen ollut töissä yrityksessä, jossa oli itsestäänselvää, että esihenkilö ei tullut 2 metriä lähemmäs naisalaista, miestä saattoi taputtaa isällisesti olalle. Naisiin suhtauduttiin kohteliaasti ja herrasmiesmäisesti, mutta "yleisen turvallisuuden vuoksi" kehityskeskusteluissakin oli aina mukana luottamusmies, jotta nainen ei pääsisi väittämään, että esihenkilö käyttäytyi väärin.

Talossa ei ollut yhtäkään naispomoa HR:ää lukuunottamatta ja siellä taas oli vain naisia töissä.

Kuten huomaamme, koko woke-feministi-intersektionaalis-vasemmistolaisen kultin narratiivi yrittää puskea yhteiskuntaan tiukkaa kahtiajakoa kaikissa mahdollisissa asioissa, jossa osapuolet ei ole missään tekemisissä toistensa kanssa.

Tuollaisessa lopputulosyhteiskunnassa on vain "meitä" ja "pahiksia".  Ja siksipä moskova tuota kehitystä tyhmän vasemmistoköörinsä avulla koittaakin vauhdittaa länsimaissa koska se sama vasemmistokööri on helposti moskovan johdateltavissa eikä uskonnollisena kulttina kuuntele vastaväitteitä ollenkaan. 

Vierailija
76/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😆 Kyseinen ahdistelija tuli siis vauvalle uhriutumaan? Juuri näin raukkamaisiahan nämä ovat ja syypää on aina joku muu, ei koskaan siellä peilissä. Supernoloa

Vierailija
77/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa mainittiin myös "tätinaiset" ohimennen.

Vierailija
78/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista ei ikinä julkaistaisi vastaavaa kirjoitusta, miehiä saa nimitellä helventavilla ilmaisuilla.

Vierailija
79/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa mainittiin myös "tätinaiset" ohimennen.

Eihän se miehiä kiinnosta, kun pitää uhriutua.

Naiset voivat olla karmeita suustaan nuoria poikia kohtaan. Siitäkin voisi puhua joskus.

Vierailija
80/111 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi setämiehet on katoava perinne. Nykyään nuoret miehet osaa käyttäytyä, eikä niistä vanhempana tule tollasia sovinistisikoja.

Nuoret miehet ovat oikeisto-konservatiivisia, koska vasemmisto puhuu miehistä pelkästään negatiivista, syyttää heitä jatkuvasti raiskaajiksi yms kun taas oikeistolaiset kehottaa heitä keskittymään itsensä, kuntoilemaan yms positiivista.

Kumpaa nuoret mieluummin kuuntelevat? 

Näistä sääliöistä kasvaa tulevia työpaikan juoppoja pellejä 🤡🍺 Kertovat juttuja joille muut hymähtävät kiusaantuneesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan