Olisi huomaavaista viedä vaipat itse ulkoroskiin kylässä ollessa!
Minä vien aina pissavaipatkin ulos. Kakkavaippaa en ikinä jättäisi toisen kotiin! Jos kyläpaikassa on lukollinen ulkoroskis, vien kotiroskikseen. Minusta on törkeää jättää haisevat vaipat kylään. Joskus emäntä sanoo, ettei tarvitse viedä, mutta vien silti.
Kiva kun tänään tuttavat jättivät ison lapsensa järkyttävän hajuisen kakkavaipan meidän vauvan (vastasyntynyt) roskikseen ja haju oli tukehduttava kun avasin kannen. Piti viedä roskis ulos tuulettumaan.
Kommentit (8)
meillä viedään roskat joka päivä muutenkin, niin ei haittaa.
jokainenhan on kai sitten velvollinen viemään omat siteensä mukanaan eikä jätä kenenkään vessaroskikseen haisemaan.
Siis kamala vaiva tuulettaa roskista!!!!
Toivon että ne laitetaan wc:n roskikseen, jonka käyn itse tyhjentämässä säännöllisesti joka toinen päivä! Meillä ei saa laittaa irtoroskia roskasäiliöön ulos ja roskien tulee olla oikean värisissä pusseissa lajittelun vuoksi.
Olimme silloin vielä itse lapsettomia. Käväisimme vierailun jälkeen hetken ulkona. Uskotte varmaan, että järkytys oli suuri, kun kotiin tullessamme huomasimme koiramme repineen tuon vaipan ympäri asuntoamme!! Haju oli kammotava. Kakkaa tosien ei enää löytynyt, se oli huolellisesti nuoleskeltu parempaan talteen!
Minä kysyn aina vienkö vaipan mennessäni roskiin. Joku sanoo, että vie vaan jos viitsit, joku toinen sanoo, et ei tarvi kun tyhjätään kuitenkin illalla.
Ap, pian se sinunkin vauvasi tuottaa haisevaa kakkaa, sori. Mikä ihme toi tuuletus nyt on. Vaikka me laitetaan kakkavaipat vielä muovipussukkaan ennen kun heitetään roskiin niin vähän se roskis avattaessa haisee ja siksi se tuuletetaankin joka pussinvaihdon yhteydessä (eli melkeen joka päivä): Ei tarvi viedä ulos, kansi auki ja kestää 10 minuuttia niin ei enää haise.
Ja tietenkin tiskaavat sekä luuttuavat kaikki pinnat, joihin he tai lapsensa ovat koskeneet. Niin mekin teemme kyläillessämme. Lisäksi meillä on aina oma rikkaimuri, pesuaineet, tiskiharja ja rätti mukana, vierailta emme tätä odota.
pieni vinkki ap: säästä hedelmä- yms. pussit, kun käyt kaupassa. Voit pyytää vieraita laittamaan vaipat sellaiseen, niin ei haise.