Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ovat tajunneet vasta päälle 30v, että ai pitääkö sitä rahaa siis säästää jatkuvasti?

Vierailija
24.05.2025 |

XDD

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
2/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut edes näin 45-vuotiaana sun aloitusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiin että en ole tajunnut että rahaa tulee jatkuvasti säästää luulin että se pitää käyttää

Vierailija
4/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin että en ole tajunnut että rahaa tulee jatkuvasti säästää luulin että se pitää käyttää

Toiset käyttää toiset kuluttaa.

Vierailija
5/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Joka kuukausi rahaa pitäisi olla tilillä vähän enemmän kuin edellisenä. 

Vierailija
6/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin jo 30 v sitten että pitää säästää koko ajan. Mun vanhemmat tuhlasi aina kaiken ja tajusin että pitää säästää koska en saanut edes viikkorahaa koskaan ja sain jotkut halvat 20 markan lenkkarit tai jotain. Menin kesätöihin niin aloin säästämään ja tein myös iltatöitä koulun jälkeen. 20 vuotiaana minulla oli 30000 markkaa säästössä. Menin armeijaan niin säästin myös päivärahoja. Armeijan jälkeen pääsin onneksi heti raksalle töihin. Ostin auton  12000 markalla mutta säästin koska sain töitä.

Vierailija
7/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo. Mullakin meni viel kolmekymppisenä kaikki mitä tulikin ja säästössä oli ehkä toimintatonni.

M40

Vierailija
8/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun säästää on varaa tuhlaillakin joskus.

Vierailija
9/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään heipparahastoa. Ihan sama mitkä heipat sanon. 

Vierailija
10/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt siitä lähtien, kun sain ensimmäisen kerran palkkaa. Välillä säästämiseen on kyllä tullut taukoa, sillä opiskelijana ei ollut laittaa mitään säästöön. 

Vierailija
11/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin luulin, kunnes tajusin, sain säästettyä...mutta jos olisin tajunnut aikaisemmin,

olisi nyt vanhuus paljon helpompaa, mutta nyt vaan vanhana ahdistaa.

Koska kun ikää karttuu elämä on paljon kalliimpaa, koska tulee sairauksia,

silmäleikkaukset, kaihit, hammaslääkäri eli kenties proteesit ja ne on kalliita.

Säästäkää ihmiset, että elämä maistuisi vielä vanhanakin...no mikä sen vanhuuden määrittää??!!

kun jää eläkkeelle, eikä ole säännöllistä tuloa. Eikä eläkeraha korvaa tai siis paikkaa työstä saatavaa palkkaa.

Vierailija
12/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kieltää säästämisen. 

Vierailija
13/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu. Kukaan ei opettanut minulle lapsena/nuorena mitään raha-asioita. Nyttemmin olen säästänyt muutaman kymppitonnin. Toisilla on sen verran jo teininä. 

Vierailija
14/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama juttu. Kukaan ei opettanut minulle lapsena/nuorena mitään raha-asioita. Nyttemmin olen säästänyt muutaman kymppitonnin. Toisilla on sen verran jo teininä. 

Ei näitä kai monille opeteta. oisin varmaan rikas jos vanhempi olisi esim opettanut nuorena että laitappa vaikka kuussa 100e säästöön

Vierailija
15/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku ei tartte pihistellä ,palkka nousee jokavuosi ja aina menot pienemmät ku tulot.

Pitäs enempi tuhlata vaan.

Vierailija
16/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä kai monille opeteta. oisin varmaan rikas jos vanhempi olisi esim opettanut nuorena että laitappa vaikka kuussa 100e säästöön

No niinpä. Mutta kyllä joillekin on vanhemmat opettaneet raha-asiat ja säästämisen. 

Vierailija
17/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään työtön ja täten myös vähävarainen. Nyt viimeisen kolmen vuoden ajan ollut töissä ja saanut säästöön joka kuukausi jotain väliltä 1000-2000€. Minulla ei ole aavistustakaan siitä paljonko vajaa kolmekymppisen henkilön tulisi omistaa säästöjä, mutta onnistunut noin 30000€ potin keräämään ja sitä rahaa en turhuuksiin viitsi laittaa. En halua palata siihen varattomuuteen mitä elin ennen. 

Vierailija
18/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin kädestä suuhun 60-vuotiaaksi ja matkustin ympäri maailmaa. Vasta sitten aloin säästää. 

Vierailija
19/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säästäväinen en ole ikinä ollut, mutta kyllä mä tajusin jo joskus 20-vuotiaana et bitcoinia kannattaa ostaa!

N32

Vierailija
20/29 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi myös itse voi oppia, lukemalla, koulussa...

Ihan perus terve järkikin auttaa jo sen verran että osaa säästää .