Sähköpyöräcasea kommentoisin niin, että ei minkään bisneksen pitäisi perustua tukisysteemihin.
Kun nuo nyt itkevät, että sähköpyöräfirmat menee konkkaan. Riskillä on alunperin lähettu liikkeelle, jos homma pyörii vain tukien varassa.
Kommentit (5)
Samaa mieltä. Isot tuet risteilualuksien työntekijöiden palkkoihin lopetettava. Pitää toimia niin että on kannattavaa ilman yhteiskunnan tukia.
Jos vaikkapa pyöräilyä tuetaan tukisysteemillä, tottakai se vaikuttaa pyöräbisnekseen, miten voisi olla vaikuttamatta. Jonkunhan tuen myötä lisääntyvä pyöränmyynti täytyy hoitaa. Siitä voi keskustella, että mihin kaikkeen tukisysteemeitä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Isot tuet risteilualuksien työntekijöiden palkkoihin lopetettava. Pitää toimia niin että on kannattavaa ilman yhteiskunnan tukia.
Sitä logiikka en ihan tajua, että laivafirmat on muka yrityksiä, jotka maksavat osinkoja omistajille, mutta toiminta perustuu puhtaasti valtion tukeen.
Jos laivayhteys katsotaan huoltovarmuuden kannalta välttämättömäksi, eikä valtion pitäisi itse operoida sitä, eikä lapioida rahaa ahvenanmaalaisille miljonääreille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Isot tuet risteilualuksien työntekijöiden palkkoihin lopetettava. Pitää toimia niin että on kannattavaa ilman yhteiskunnan tukia.
Sitä logiikka en ihan tajua, että laivafirmat on muka yrityksiä, jotka maksavat osinkoja omistajille, mutta toiminta perustuu puhtaasti valtion tukeen.
Jos laivayhteys katsotaan huoltovarmuuden kannalta välttämättömäksi, eikä valtion pitäisi itse operoida sitä, eikä lapioida rahaa ahvenanmaalaisille miljonääreille?
Sekin porsaanreikä pitäisi tukkia, että voivat myydä verovapaasti laivalla. Kaikki tuo on pois valtionpussista, kun viina ostetaan sieltä eikä maista.
"Nyt tuli varoitus konkurssiaallosta
Tuleva veroedun poistaminen on pysäyttänyt sähköpyörien markkinat keskellä parasta sesonkia."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/230e1dc2-8830-4e85-9f0b-f6d8a1d09555