Miksi nuoriso on ihan sekopäistä nykyään?
Ei minkäänlaista kunnioitusta ollenkaan. Just luin jutun kun bussikuskia oltiin alkamaan potkimaan ja hakkaamaan, pikkuisen myös teräaseella tuikkaistiin. Auttamaan tulleita ihmisiä myös alettiin hakata jne. Onko tää joku maahanmuuttoasia, siihen liittyvä vai mikä? Sitten joku parikymppinen kaveri hilluu turussa jossain hautausmaalla tönimällä mummoja ja ehkä jopa pikkuisen lyömälläkin. Itse olen kasvattanut kolme lasta vanhin on kolmekymppinen ja pahnanpohjimmainen on kaksikymppinen. He eivät ole ikinä syyllistyneet mihinkään rettelöintiin tai vanhusten kiusaamisiin. He kunnioittavat vanhuksia ja näkevät rettelöinnit vähä-aivoisten tekosina. Niin minäkin. Ei kukaan järjissään oleva ihminen ole väkivaltainen.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä huligaaneja oli ennenkin tarkkailuluokilla jne. Tosin eivät kaikki olleet tai tulleet rikollisiksi. Meitä oli ala-asteella noin 250-300 ja tarkkailuluokalla oli 10 lasta.
Mun yläasteella 90-luvulla eräs poika kiusasi jopa opettajia telkeämällä heidät luokan oven ulkopuolelle jne. Muu luokka istui kauhuissaan pulpeteissaan katsomassa tätä showta.
No, joo hän kävi linnassa kolmesta taposta
Koulussa pitäs poliisin puuttua kiusaamiseen nii tällane peli loppuis heti alkuunsa!
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso tarvitsisi hyvän roolimallin.
Se ei ole Donald Trump eikä Elon Musk, näistä kotimaisista veijareista puhumattakaan.
Onko kyseessä nuoriso vai nuoriso? Tässäkään tapauksessa ei annettu kunnollisia tuntomerkkejä.
Taitaa olla, myös lapsetkin. Ei mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan, etenkään tuntemattomien !!!! Tervehditään heitä. Sellainen ärsyttääääää !!!!! Ja muukin huutelu, meluaminen. Eikö nykyvanhemmat piittaa YHTÄÄN teiniensä elämästä, et antaa sen nyt vaan sekoilla.............? Eivät vissiin......nää on taas niitä kirottuja tiktok-pjaskoja, mitä niitä nyt o olemas. Joku tyhymääääää tiktok- haaste........voi, kuinka TYPERÄÄÄÄÄÄÄÄ !!!!!! JA teineil ei ilmeisesti oo mitään muuta tekemistä, ku kiusata muita, viattomia ihmisiä !!! Se on mukavaa, et joku vanhempi on onnistunut kasvattamaan kunnon jälkikasvua. Ottaisivat muut vanhemmat mallia ! Ja se kiusaaminen yms johtuu kotikasvatuksesta ja HUUMEISTA !!!!!!! Ja jos vanhemmat käyttää niitä ja/tai alkoholia, nii siin männöööö teinitki samal kerral. Muistelen omaa lapsi/teiniaikaa, oon nyt 49-v vammainen nainen. Oli se melkoista aikaa......ei nettiä yms.........hyvä, kun oli edes TV keksitty..........mä vaan katselin sitä lopun päivää, kun tulin koulusta.
Nuorilla ja aikuisillakin sosiaalinen media on pilannut aidot sosiaaliset yhteydet muihin ihmisiin ja samalla on unohtunut ihan tavalliset käytöstavat toisia ihmisiä kohtaan. Minä-keskeisen sananvapauden ja "minulla on oikeus" -ajattelutavan mukaisesti voidaan sanoa ja tehdä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan nuoriso on sekoillut tai aikuiset ovat kauhuissaan heidän käytöksestä. Näin on ollut aina, väität sitten mitä tahansa. Eikä keneltäkään voi odottaa kunnioitusta, se on asia joka ansaitaan-
Ahne sukupolvi päästi moniosaajat Suomeen. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa pitäs poliisin puuttua kiusaamiseen nii tällane peli loppuis heti alkuunsa!
se ei auta sillä mitään tuomioita ei tule koskaan lapsille/nuorille vaikka nämä tekisivät mitä tahansa kenelle tahansa, ja lapset ja nuoret tietävät tämän
jos tämä ei muutu niin kukaan ei ole enää turvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole Donald Trump eikä Elon Musk, näistä kotimaisista veijareista puhumattakaan.
Alexander Stubb on ihan asiallinen
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla ja aikuisillakin sosiaalinen media on pilannut aidot sosiaaliset yhteydet muihin ihmisiin ja samalla on unohtunut ihan tavalliset käytöstavat toisia ihmisiä kohtaan. Minä-keskeisen sananvapauden ja "minulla on oikeus" -ajattelutavan mukaisesti voidaan sanoa ja tehdä mitä vaan.
Itsepä äänestit suvaitsevaisen Suomen.
Kyllä näitä on aina ollut. Meidän luokalla yksi poika veteli vuorotellen ja sattuman varaisesti viattomia turpaan välitunneilla kaverinsa kanssa. Nimittäin niitä heikompia. Yksi varasteli kaupoista sen minkä ehti videopelejä ja vastaavia. Puukkoja ja linkkareita oli mukana jo silloin. Kotimatkalla kiusattiin ja heiteltiin reppuja. Oli tönimisiä ja tappelurinkejä. Kaikki nämä ongelmatapaukset olivat ihan kotimaista tekoa kotimaisten vanhempia pikku pilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Internet on pilannut kaiken.
Me ollaan hävitty tää peli. Kuvaamisen, haasteet ym. lisäävät perseilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä huligaaneja oli ennenkin tarkkailuluokilla jne. Tosin eivät kaikki olleet tai tulleet rikollisiksi. Meitä oli ala-asteella noin 250-300 ja tarkkailuluokalla oli 10 lasta.
Mun yläasteella 90-luvulla eräs poika kiusasi jopa opettajia telkeämällä heidät luokan oven ulkopuolelle jne. Muu luokka istui kauhuissaan pulpeteissaan katsomassa tätä showta.
nykyään nuoret / lapset saavat tehdä mitä tahansa ja kouluissa ei ole mitään välineitä estää pahantekoa, ja samalla nämä pilaavat kaikkien muidenkin lasten opskelun, koulujärjestelmä on täysin romhtanut
Juuri eilen luin, että oli menty ihan käräjäoikeuteen saakka siitä, saiko rehtori erottaa määräajaksi oppilaan vai ei. "Oikeus" sanoi, että ei saa.
Käsittämätöntä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kyllä ennenkin uliuli"
Mitä jos olisitte ihan rehellisiä itsellenne ja myöntäisitte että ennen ei nuoriso ollut niin pimeäpäistä kuin nykyään.
Et ole ikinä kuullut Joensuun skinnareista tai muista 2000-luvun alun ilmiöistä?
Joensuun skinit olivat kylläkin 90-luvulla ja olivat varsin pieni joukko. Mitä nuo "muut 2000-luvun alun ilmiöt" ovat joihin viittaat? Viestisi on aika hataralla pohjalla.
Itse asiassa virallisesti tuo ilmiö hiipui vasta 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se tulos "lempeästä kasvatuksesta". Kuri on kiellettyä, mistään ei saa rangaista. Kiusata saa vapaasti, kiusattua ei kuunnella eikä kukaan tee mitään. Päivänselvää, että kun lapsi kasvaa ja oppii tuollaiseen, kasvaa kieroon, niin tottakai kuvittelee voivansa tehdä ihan mitä tahansa. Aivan totaalisen käsittämätöntä, että nyky-yhteiskunnassa kuvitellaan, että kyllä ne lapset sitten itsestään oppii käyttäytymään. Nyt ollaan jo liian pitkällä ja suunta on vain alaspäin ja vauhdilla.
Tähän vielä lisää sen *paskanistaneista* tulleiden täydellisen kunnioituksen puutteen elättäjiään kohtaan. Ensin paskovat omat maansa ja tulevat sitten levittämään ilosanomaansa tänne meille tiettyjen oman pesän likaajien tukemana,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varsinkaan yksikään tuhoisa EU johtaja kuten Ursula Von Der Leyen ja Macron.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan nuoriso on sekoillut tai aikuiset ovat kauhuissaan heidän käytöksestä. Näin on ollut aina, väität sitten mitä tahansa. Eikä keneltäkään voi odottaa kunnioitusta, se on asia joka ansaitaan-
Toivotaan, että törmäät asiaan kantapää kautta.
Ei olisikaan. Mutta pitemmät tuomiot, elinkautinen oikeasti elinkautiseksi eikä paljousalennuksia. Kyllä työtä tulisi, jos rakennettaisiin enemmän vankiloita ja niihin vartijoita. Kokkarien äänestäjätkin tykkäisivät, jos heidän potentiaaliset ryöstäjänsä istuisivat jo vankilassa ennen kuin pääsisivät heidän Patek Philippiensä ja Cartierin timanttiensa kimppuun.