Näpistelevä ystävä
Minulla on kaveri, joka säästää mielellään kaikesta. Hän ottaa mieluusti vastaan pieniä palveluksia, kuten kyytejä ja majoitusta. Vastaavasti hän tarjoaakin jotain, kun tilanne on sellainen. Esim. halvat pääsyliput tai ruokatarvikkeita.
Tämä on ok. Olen kuitenkin huomannut huonon puolen, näpistelytaipumuksen. Kaapeistani on hävinnyt leikkeleitä ja buranaa. Muitakin juttuja on sattunut mm. julkisilla paikoilla, mikä on saanut hetkeksi kavahtamaan.
Tiedän hänen asenteensa, että takaisin maksetaan tavalla tai toisella. Eikä siinä mitään, olen vieraanvarainen. On silti ärsyttävää kun ei kysytä ja puuttuvat asiat huomaa jäljestä päin. Olo on hyväksikäytetty ja luottamus rapisee. Kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen, olkoonkin impulsiivinen nepsy. Jos häneltä puuttuu käyttörahaa niin katsokoon peiliin. Sieltä se pääsyyllinen löytyy.
Kommentit (24)
Vie leikkeleet jääkaapistasi? Nyt en ihan usko.
Vierailija kirjoitti:
No etvkutsu enää kotiin
ohmettrle suureen ääneen että Buranaa ja leikkeleet katosi ja olit juuri laskenut että riittää tiettyyn asti
anna ymmärtää että jäi kiinni
Ja sulle tiedoksi, opettele oikeinkirjoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vie leikkeleet jääkaapistasi? Nyt en ihan usko.
Miksi et?
Ei hän vienyt koko pakettia, vaan näkyvän osan siivuista. Paketti oli aseteltu paikoilleen, kuin sitä ei olisi edes liikuteltu.
Pidät uhkaavan puheenvuoron esim. kahvitellessanne siitä, mitä tapahtuu ihmiselle, joka varastaa sinulta. Sitten olet kuin et mitään. Tai hakkaa se suoraan kun seuraavan kerran vie jotakin. Nyrkki kehiin.