Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Marimekon raitapaita joku synnyttäneiden univormu?

Vierailija
21.03.2007 |

Hymyilyttää, kun tosi monet alkavat käyttää maripaitaa äidiksi tultuaan. Ok, jos kyseinen vaatekappale on jonkun mielestä tyylikäs niin fine, mutta jos ei ennekään ole moista käyttänyt niin PITÄÄKÖ sellainen hankkia että voi julistaa maailmalle " minä olen (kulahtanut) mamma" ?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitapaidoissa ja pitää niitä ykköspaitoinaan juhlissa!

Siis sellainen perustavismallinen paita, jonka kliimaksi ovat pyöreä pääntie ja raidat. Se on kato sitä suomalaista huippumuotia.

Vierailija
2/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostivat varmaan uuden marivaatekerran kun oli häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin kun yksi rouva halusi ostaa minulta marimekon tasaraitapaidan imetyspaidaksi....

ei tavallinen paita kelvannut

Vierailija
4/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 ja lapsilla 2 kummallakin. Lisääkin hankkisin, mutta ovat turkasen kalliita.

Meillä mies pitää tasaraitoja kotipaitoina, ovat kuulemma niin kivan tuntuiset päällä.

Vierailija
5/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon tuota ensimmäistä vastaajaa pidempi ja selkäni tosiaan on pitkä. Yllättävää kyllä, en ole ylipainoinen ainakaan painoindeksin mukaan, mutta rotevaa tekoa muuten. Aiemmin ompelin itse paljon ihan peruspaitoja juuri selän pituuden takia. Tietenkin voin ostaa isokokoisen paidan, mutta se on väljä sitten muuten.

Vierailija:

Minä (en siis ole se, joka kyseli muiden pitkien paitojen perään) olen alle 160-senttinen, ja silti tarpeeksi pitkien paitojen löytämisessä on hankaluuksia, kun selkäni on pitkä.

Vierailija:

Nyt en tajunnut. Minä olen 174 cm pitkä, mutta ihan kyllä voin pukeutua tavallisiin vaatteisiin, yleensä kokoa S tai 36. Ei vilku selkä, vaikka käytän lantiomallisia housuja. Tietty mulla ei mitään hirveitä selkäläskejä ole, joiden päälle paita jäisi pönköttämään...

Vierailija
6/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kaikki kotiäidit hoitovapaalaisia luokanopeja tai nuorisonohjaajia ?

En ole koskaan nähnyt bisnestutuillani maria...

Vierailija
7/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muista raidallisia vaatteita (itselläni, en muilla). En käytä koskaan.

Vierailija
8/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä sitä ainakin paljon näkee, naisilla siis. Miehillä sitten jokapoika-paita...

Vierailija
9/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää hei se neuvolasta, ne varmaan unohti antaa sen teille!

Vierailija
10/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun raitapaitaan, koska se on ainoa, joka peittää selän. Jos joku tietää muun merkin, missä paidat ovat pitkiä, niin kertokoon.

Vierailija
11/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on kolme eri väristä, joita vaihtelen 1-2 päivän välein. Eivät todellakaan ole samanlaisia kuin halpahallinpaidat, jotka kulahtavat heti pesussa.

Vierailija
12/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaismammat käyttävät niitä innokkaasti.

Vierailija
13/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä äitien pukeutumiseen tulee, niin sen raitapaidan kanssa kuuluu laittaa mukavat, matalakantaiset kävelykengät ja beiget housut. Ehkä mieuluiten jotkut reisitaskutyyppiset, on niin kivat vaunuillessa.

Jos ette usko, tervemenoa Helsingin vauvakinoon todistamaan kuinka helevetin rumasti äidit pukeutuu. Ja tukka valuu pitkin päätä. YÖKS!

Vierailija
14/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, aivan ihana! En vaan raaskinut laittaa 36e t-paitaan kiinni. Oli laatu hieman eri luokkaa kuin tarjoustalo vermeissä. Puna-valkoraita paita ja tummansiniset farkut, AAH!, olen siin TODELLINEN äiti ;D

Vierailija
15/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuten terveydehoitajilla valmistumislahjana?

Vierailija
16/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kun joku sanoi niiden olevan ainoita, jotka peittää selän. Itse oon 176 cm pitkä, ja just Marimekon paidat on niitä, jotka LYHENEE pesussa, leveys kyllä säilyy...

Ja jos jollain on ongelmia löytää tarpeeks pitkiä paitoja, henkalla on tällä hetkellä vaikka kuinka paljon pitkiä toppeja ja paitoja. Mä itse käytän yhä HM:n mama-malliston toppeja, ne on tosi hyvälaatuisia ja tarpeeks pitkiä pitemmällekin selälle.

Vierailija
17/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojan kummi on ostanut meille muutamat t-paidat siis tätä paljon puhuttua raitaa=) Mutta minusta niiden laatu on sinänsä aika huono kun tuntuu että jo muutamassa pesussa alkaa saumat kiertämään vinksin vonksin...

Vierailija
18/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neulokselle tyypillinen ikävä ominaisuus (vrt. neulominen pyöröpuikoilla)

Vierailija
19/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleen katsomatta. Alkaa ilmestyä vakkarivaatteeksi n. 2-3 v. työssäolon jälkeen. Mä tein ko. duunia ja huomasin että mulla oli 3 paitaa ja sitten oli pakko hakeutua virkavapaalle ja kokeilla toisen alan töitä. Maripaidat hävivi kuvioista. Enkä palannut nuorisonohjaajaksi enää.

Vierailija:

Ainoa hyvä tuote, mikä Marimekolta löytyy, ovat pyyhkeet. Vaatteet ovat kamalia verhoja. Sopivat vanhoille naisille ja nuoriso-ohjaajille.

Vierailija
20/29 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitseen toiseen investointia tai pyydän äitienpäivlahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi