Lue keskustelun säännöt.
Onko kellään kokemusta Kelan asiakasneuvojan työstä?
02.02.2007 |
Millainen palkkataso? Kuinka vaikea oppia ohjelmat jne.
Nyt en siis kaipaa mitään kuulopuheita, jotka yleensä suht negatiivisia, vaan ihan omakohtaista kokemusta nimenomaan työntekijäpuolelta!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olin sellaisessa isossa toimistossa ja huiske on melkoinen...
Siis palkasta silloin vuosina 98-00 ollessani töissä Kelassa, sanon sen markkoina kun en osaa niitä nyt vääntää euroiksi, mutta musta oli tosi alhainen palkka. Sain käteen puhtaana kk:ssa 4000mk tai 4300mk jotakin tota luokkaa. Ruinasin korotuksen vuoden palveluksen jälkeen ja sain 4500kk käteen puhtis. =/ Työaika 8-16. Et silleen...
Työnantaja sanoi että ' valtion leipä on pitkä mutta kapea' ;)
Negatiivista muuta ei ole sanottavaa työskentelystä siellä. Pidin valtavasti siitä järjestelmällisyydestä, ja osaavasta henkilökunnasta. Olin asiakaspalvelussa myös Infossa joka aika hässäkkä paikka isoissa toimipaikoissa. =/ Asiakkaat ei aina ole ihan kärsivällisempää sorttia kun tulee ja odottaa että saa nopsasti vastauksia.
Opin noin ½v. jälkeen oleellisimmat jutut, mutta lakiviidakko on pohjaton..
Tietokoneohjelmat heillä on muuttuneet sen jälkeen kun olen lähtenyt kun nykyään kaikki on sähköisesti taltioitu, hakemukset jne.
Entisistä ohjelmistoista, niin ihmeen hyvin opin ne vaikka nyt tuntuis että kamala jos joutuis oppimaan...=0 Mut tosi hyvin ne kässää kuitenkin. =)
Silloin Kelan henkilökunnalle kuului ruokaetu ja ilmainen terveyshuolto. Me saimme käydä millä tahansa yksityisellä asemalla, ei tarttenu tk:n mennä jonottelemaan. Se oli tosi siistiä kun sai yksityisellä ilmaiseksi terveydenhuollon. =) Gynet ja sellaiset...
Joissakin paikoissa (pienemmissä joisssa ei ole omaa ruokalaa) saa ruokalipukkeen jolla voi syödä tietyissä ruokapaikoissa lounaan.
Jos pitäis jotain sanoa sulle, niin ei liian itsevarmalla asenteella kannata ' näyttää' että mähän hokaan tän homman juu heti! Huomattiin joskus kun kesätyttöjä tuli töihin, niin olivat innokkaita oppimaan mutta joskus huvitti että luulivat tietävänsä paljonkin muutaman viikon oppimisen jälkeen. ;) Sehän on niin että mitä enemmän oppii, sen enemmän tajuaa ettei kerrassaan ymmärrä enää mistään mitään kun se lakipykälikkö avautuu mustana aukkona eteen... ;)
Kysy jotain mitä muuta haluat tietää?
Voisin kuvitella itse työskenteleväni joskus uudestaan Kelassa pienemässä toimistossa. Nyt olen kaupan alalla.