Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yo-ruusun ostaa edellisenä päivänä?

Vierailija
24.05.2025 |

Olemme menossa ensi la lakkiaisiin, bussilla, eikä reitin varrella tai kodin lähellä ole yhtään kukkia myyvää kauppaa. Ehtisin kuitenkin pe klo 12 käydä ostamassa sen onnitteluruudun (jossa on sellainen vesisuppilo. Säilyykö se hyvänä seuraavaan päivään juhlissa annettavaksi? Vai ehtiikö nuupahtaa kotona reilussa vuorokaudessa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät sen maljakkoon yöksi (tai mihin tahansa riittävän korkeaa astiaan mihin saa vettä esim. pullo). Sitten taas kuljetuksen ajaksi se vesisuppilo. Näin olen itse tehnyt.

Otitko siitä muovista pois? Ja laitoit sitten takaisin? Ap

Tietenkin kääre otetaan pois tai avataan sen verran pohjasta, että varsi saadaan hyvin veteen. Miten muuten edes saisit sen suppilon pois ja laitettua takaisin?

Tarkoitin siis kysyä, että säilyykö ruusu paremmin siinä muovissa vai ilman muovia. Että lisääkö se sellofaanikääre säilymisaikaa. Voihan sen nimittäin ottaa kääreestä pois saadakseen suppilon pois mutta laittaa kääreeseen takaisin ja maljakkoon. Ap

Vierailija
22/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut sellofaania pois, vaan ne sai olla sellofaanissa yön yli.

Ei niihin mitää paperikääreitä panna kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tai ei.

Vierailija
24/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane ruusu sellofaaneineen sankoon, jossa on vettä pohjalla. Silloin sanko pysyy pystyssä pienestä tuulesta huolimatta siellä parvekkeella.

Sanko nurkkaan kiinni.

Sitten joku este eteen.

Vierailija
25/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait sen vesisuppilon pois poistanatta ensin sellofaania? Jos revit alaosasta sellofaania vähän auki, niin miten sait ruusun pysymään revityssä sellofaanissa sitten kuljettamisen ajan? 

Vierailija
26/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älä ota sellofaania pois on mun neuvo.

Vierailija
27/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako turhia ruusuja. Anna sekin mieluummin rahana ja jää ruusuhuolet pois. Oma lapseni ainakin kehotti tekemään näin ja saaja oli tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Vierailija
28/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait sen vesisuppilon pois poistanatta ensin sellofaania? Jos revit alaosasta sellofaania vähän auki, niin miten sait ruusun pysymään revityssä sellofaanissa sitten kuljettamisen ajan? 

Kuule ne kukkakaupassa pani vesisuppilon ja jotain vettäimevää paperitolloa niin paljon, että en poistanut sitä suppiloa, enkä avannut pakettia.

Säilyi moitteettomasti viileässä varastossa.

Sanoin kaupassa, että huomiseen pitää riittää se vesi siinä paketissa.

Vierailija
29/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että vyöruusun... piti oikeen pariin kertaan katsoa

Vierailija
30/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako turhia ruusuja. Anna sekin mieluummin rahana ja jää ruusuhuolet pois. Oma lapseni ainakin kehotti tekemään näin ja saaja oli tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Lapsesi ei varmasti laittanut sukulaisille viestiä, että älkää tuoko ruusua vaan antakaa ruusun hinta rahana minulle.

Vierailija
31/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5-kymppinen mamma enkä ole koskaan vienyt ruusua kenellekään nuorelle juhlittavalle. En kummilapsille enkä muille. En rippijuhlissa enkä ylioppilasjuhliin. Aina olen laittanut 10 euroa lisää lahjan hintaan ja todennut että kukkia on juhlatalossa pilvin pimein.

Muutama on ok mutta liika on liikaa. Ei ihmisillä ole enää maljakoitakaan ja ruusut sieltä ja täältä ostettuina ovat eri värisiäkin. Ei ole kivan näköistä ! Käyn kukkakaupoissa ja ostan tuliaiseksi ja merkkipäivinä kukkia heille jotka niistä pitävät mutta nuorille en koskaan.

N54

Vierailija
32/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko pelkän ruusun????? Osta samana päivänä. 

Vierailija
33/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sellofaanit on noissa yksittäin myytävissä kukissa avoimia putkia, ei niitä tarvitse repiä auki.

Vierailija
34/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi 

Vierailija
35/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyöruusun voi hankkia jo etukäteen.

Sinä se olet vekkuli hilpeilijä!

Vierailija
36/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä parvekkeella on kosteampi ilma kuin sisällä. Pystytkö suojaamaan ruusut/ruusun pahvilaatikolla?

Asumme siis Vantaalla ja tänne on luvattu yöksi tuollon vähän alle 10 astetta ja hieman tuulta. Ostaisin siis sellaisen pitkävartisen ruusun. Ei taida olla mitään isompaa pahvilaatikkoa meillä. Ap

Ihanteellinen lämpötila. Annat ruusun olla paperissa/muovissa ja avaat sen vain yläosasta ja laitat suojaasaan nurkkaa. Hyvin säilyy jopa useamman päivän.

Vierailija
37/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupoissa taas aivan kamalan värisiäkin... oli oranssia, persikkaa jne. ruusua.

Pitää muistaa tilata tyylikkäät värit.

Vierailija
38/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät sen maljakkoon yöksi (tai mihin tahansa riittävän korkeaa astiaan mihin saa vettä esim. pullo). Sitten taas kuljetuksen ajaksi se vesisuppilo. Näin olen itse tehnyt.

Otitko siitä muovista pois? Ja laitoit sitten takaisin? Ap

Tietenkin kääre otetaan pois tai avataan sen verran pohjasta, että varsi saadaan hyvin veteen. Miten muuten edes saisit sen suppilon pois ja laitettua takaisin?

Tarkoitin siis kysyä, että säilyykö ruusu paremmin siinä muovissa vai ilman muovia. Että lisääkö se sellofaanikääre säilymisaikaa. Voihan sen nimittäin ottaa kääreestä pois saadakseen suppilon pois mutta laittaa kääreeseen takaisin ja maljakkoon. Ap

Minä en ottaisi suppilosta pois, sillä siinä on kaikki tarvittavat ravinteet vedessä ja ruusulla leikkaus kohta. Avaat paketin yläosasta, jotta Ilma kiertää ja annat kääreen olla suojana.  Ja säilytät parvekkeen suojaisessa paikassa. Tähän aikaan vuodesta jopa haudalla ruusut säilyvät hyvin suppilossa. 

Vierailija
39/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapppiin ja vettä tietty oltava.

Vierailija
40/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 5-kymppinen mamma enkä ole koskaan vienyt ruusua kenellekään nuorelle juhlittavalle. En kummilapsille enkä muille. En rippijuhlissa enkä ylioppilasjuhliin. Aina olen laittanut 10 euroa lisää lahjan hintaan ja todennut että kukkia on juhlatalossa pilvin pimein.

Muutama on ok mutta liika on liikaa. Ei ihmisillä ole enää maljakoitakaan ja ruusut sieltä ja täältä ostettuina ovat eri värisiäkin. Ei ole kivan näköistä ! Käyn kukkakaupoissa ja ostan tuliaiseksi ja merkkipäivinä kukkia heille jotka niistä pitävät mutta nuorille en koskaan.

N54

Nuorille on hyvä kuitenkin opettaa hyvät käytöstavat ja etiketti, ihan käytännön ja esimerkin avulla, sillä näitä taitoja tarvitaan viimeistään kun lähtee opiskelemaan ja itsenäistymään, puhumattakaan työelämästä, sillä ne avaavat monia ovia, kun hyvät käytöstavat ja etiketti on hallussa. 

Ja elämässä ei voi mennä vain lasten ja nuorten pillin mukaan tai mitä tilaus listassa on, vaan pitää muutkin  huomioida. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan