Voiko yo-ruusun ostaa edellisenä päivänä?
Olemme menossa ensi la lakkiaisiin, bussilla, eikä reitin varrella tai kodin lähellä ole yhtään kukkia myyvää kauppaa. Ehtisin kuitenkin pe klo 12 käydä ostamassa sen onnitteluruudun (jossa on sellainen vesisuppilo. Säilyykö se hyvänä seuraavaan päivään juhlissa annettavaksi? Vai ehtiikö nuupahtaa kotona reilussa vuorokaudessa?
Kommentit (42)
Vyöruusun voi hankkia jo etukäteen.
Olen ostanut edellisenä päivänä yo-ruusut.
Vein ulkovarastoon yöksi. Siellä on viileää ja ei niin kuiva ilma.
Erittäin hyvin säilyivät. Ei nuupahtamisesta merkkiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään pihavarastoa tms, ainoastaan avonainen parveke. Onkohan ulkona parvekkeella sään armoilla parempi kuin kotona sisällä? Ap
Moni ostaa sellaisen ruokakaupasta (ainakin K-supermarketit myy). Ei kaupatkaan välttämättä vie niitä yöksi kylmään. Ja siellä ne on koko päivän huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään pihavarastoa tms, ainoastaan avonainen parveke. Onkohan ulkona parvekkeella sään armoilla parempi kuin kotona sisällä? Ap
Onko kellarissa varasto?
Oma häkkivarastokin on varmaan viileämpi kuin oma asunto.
Kyllä siellä parvekkeella on kosteampi ilma kuin sisällä. Pystytkö suojaamaan ruusut/ruusun pahvilaatikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellarissa varasto?
On taloyhtiön kellarissa, mutta se on lämmönjakohuoneen vieressä niin siellä on aina aika lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä parvekkeella on kosteampi ilma kuin sisällä. Pystytkö suojaamaan ruusut/ruusun pahvilaatikolla?
Asumme siis Vantaalla ja tänne on luvattu yöksi tuollon vähän alle 10 astetta ja hieman tuulta. Ostaisin siis sellaisen pitkävartisen ruusun. Ei taida olla mitään isompaa pahvilaatikkoa meillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellarissa varasto?
On taloyhtiön kellarissa, mutta se on lämmönjakohuoneen vieressä niin siellä on aina aika lämmin.
Tämä siis Ap.
Pistät sen maljakkoon yöksi (tai mihin tahansa riittävän korkeaa astiaan mihin saa vettä esim. pullo). Sitten taas kuljetuksen ajaksi se vesisuppilo. Näin olen itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Pistät sen maljakkoon yöksi (tai mihin tahansa riittävän korkeaa astiaan mihin saa vettä esim. pullo). Sitten taas kuljetuksen ajaksi se vesisuppilo. Näin olen itse tehnyt.
Otitko siitä muovista pois? Ja laitoit sitten takaisin? Ap
Kysytkö tosissasi? Kannattaako ostaa mistään sellaista ruusua, joka on mennyttä jo seuraavana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme siis Vantaalla ja tänne on luvattu yöksi tuollon vähän alle 10 astetta ja hieman tuulta. Ostaisin siis sellaisen pitkävartisen ruusun. Ei taida olla mitään isompaa pahvilaatikkoa meillä. Ap
Lämpötilahan on sitten erinomainen yöllä siellä parvekkeella ruusulle. Suojaa se jollain konstilla tuulelta.
Säilyy ne, toki hiukan viileässä parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi? Kannattaako ostaa mistään sellaista ruusua, joka on mennyttä jo seuraavana päivänä?
En ole ap mutta me saatiin juuri sellainen pienempi ruusu, joka nuupahti seuraavana päivänä. Kukkakaupasta. Mistä niistä tietää kauanko ne kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko siitä muovista pois? Ja laitoit sitten takaisin? Ap
Tietenkin kääre otetaan pois tai avataan sen verran pohjasta, että varsi saadaan hyvin veteen. Miten muuten edes saisit sen suppilon pois ja laitettua takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaupoissa myydään ruusuja, jotka eivät ole mennyttä seuraavana päivänä. Itse saa valita tuoreen ruusun.
Markettiruusuista en menis takuuseen.
Pidä viileässä, poissa auringon paisteesta ja avaa pakkaus.