Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiantakaa hiljaiset ja vähän karvaa tiputtavat koirarodut, pienet rodut etusijalla

Vierailija
23.05.2025 |

Perheeseemme kaivataan koiraa. Katselemme rauhassa meille mahdollisesti sopivia rotuja ja lähestyn asiaa nyt tällaisesta vinkkelistä..

Taustatietona, itselläni on ollut useita koiria metsästävistä jättirotuun. Rakastan koiria yli kaiken ja olen ihan hyvä kouluttamaan koiria. Pienistä roduista ei kuitenkaan ole kokemusta vielä, mutta niitä nyt katsellaan ensisijaisesti. 

Kaikki koiran hankkimisessa houkuttelee muutoin, mutta aika-ajoin muistuu mieleen se tuska siivota koiran karvoja joka paikasta. Kertokaa siis teidän kokemuksia, mitkä rodut ovat suht "siistejä" karvan tiputtamisen suhteen? Karvanlähtöajan erikseen ymmärrän kyllä. 

Ja jos tähän yhtälöön saisi vielä suosituksia hiljaisista roduista? Ymmärtääkseni pienemmät rodut räkyttää aikalailla. Oma kokemus on vain näistä isommista ja meillä ollut aiemmat hyvin hiljaisia. 

Kiitos jo etukäteen vastauksista 🙏 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän bolonka. Ihana rotu! 

Vierailija
22/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiibetinspanieli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoira (sileäkarvainen). Useammallakin tutulla on mäyris ja olen kuullut niiden haukkuvan vain muutaman kerran. 

Vierailija
24/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corgi. Haukahtelee joskus, muttei räksytä turhaan, kuten monet chihuahuat yms. 

Vierailija
25/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että kääpiöpinseriltä ei karvaa lähde, mutta rotu voi muuten olla aktiivisuutensa tähden haasteellinen 

Jos jaksat touhuta ja harrastaa, niin mikä ettei 

Vierailija
26/26 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäyräkoira (sileäkarvainen). Useammallakin tutulla on mäyris ja olen kuullut niiden haukkuvan vain muutaman kerran. 

Eikö mäykyistä lähde aika paljon karvaa yleensä? Ainakin tuttuni luona käydässä, lähden kotia vaatteet heidän mäyräkoiran karvoilla kuorrutettuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä