Makuuhuoneen haju
Mistäköhän vois johtua? Haju on tosi outo, tulee ehkä semmonen kakkavaipparoskiksen haju mieleen, miedompana kuitenkin.
Hajua ei ollut kun muutettiin mutta n. viikon asumisen jälkeen alko haista. En oikein tiedä miten paikallistaa hajua. Huoneessa on muovimatto (koko asunnossa on), lattiaa olen yrittänyt pestä, samoin sänkyä, petivaatteita vaihtaa, pestä tyynyt ja peitot jne.
Ideoita mikä tätä hajua vois aiheuttaa ja mitä sille voisi tehdä?
Kommentit (32)
Haiseva mies? Exäni ei pessyt koskaan reikäänsä saippualla vaan levitti pakarat ja kuulemma riitti kun vesi valuu. Seksin jälkeen joskus haisi kakalta koko huone kun vako oli hionnut ja voimistanut hajua. Hän sitten kerran myönsi huomaavansa sen itsekin, kun kävi pois ja palasi huoneeseen jossa se haju vielä oli.
Jos vasta viikon päästä muutosta alkoi haista, niin kyl kai se teistä sit aiheutuu se haju.
Vierailija kirjoitti:
Haiseva mies? Exäni ei pessyt koskaan reikäänsä saippualla vaan levitti pakarat ja kuulemma riitti kun vesi valuu. Seksin jälkeen joskus haisi kakalta koko huone kun vako oli hionnut ja voimistanut hajua. Hän sitten kerran myönsi huomaavansa sen itsekin, kun kävi pois ja palasi huoneeseen jossa se haju vielä oli.
Luulen kyllä, että mies osaa peseytyä. Ollaan oltu kohta 10 vuotta yhdessä, ja vasta nyt tähän kämppään muuttaessa ollut tällaista ihme hajuongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vasta viikon päästä muutosta alkoi haista, niin kyl kai se teistä sit aiheutuu se haju.
No mietin tätäkin aluksi, mutta ei me kumpikaan haista. Eikä meidän edellisten kämppien makuuhuoneet ole haissu.
HIrvittävä ammoniakin haju 80-luvulla rakennetussa ok-talossa(päin kettua rakennettu koko höskä) mutta johtui tuo löyhkä ilmeisesti tässä ketjussa kerrotuista syistä tai sitten oli home-ongelma. Aloittaja ei kerro,onko kyse ok-talosta vai kerrostalosta. Omassa talossa voit repiä itse kaikki auki,mutta kerrostaloasunto on eri juttu.
Pesetkö liikaa lattiaa ja lattiamateriaali alkaa haista kun on kosteutta sisältä?
Lähtisin veikkaamaan, että kannattaisi joskus tuulettaa ja pestä lakanat 90 asteessa. Lattiakin pitää joskus pestä ja pölyt pyyhkiä sekä imuroida.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin veikkaamaan, että kannattaisi joskus tuulettaa ja pestä lakanat 90 asteessa. Lattiakin pitää joskus pestä ja pölyt pyyhkiä sekä imuroida.
Tuuletan kyllä ahkerasti kotona. Lakanat pesen myös 90 asteessa ja vaihdan ne kerran viikkoon. Imuroin 1-2 viikossa, vuodenajasta riippuen. Pölyt pyyhin kerran viikkoon. Lattiat on pesty, pesen säännöllisesti. Haju ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö liikaa lattiaa ja lattiamateriaali alkaa haista kun on kosteutta sisältä?
En usko peseväni liikaa. Makkarin lattiaa olen nyt toki yrittänyt hajun ilmaantumisen jälkeen enempi pestä.
Vierailija kirjoitti:
HIrvittävä ammoniakin haju 80-luvulla rakennetussa ok-talossa(päin kettua rakennettu koko höskä) mutta johtui tuo löyhkä ilmeisesti tässä ketjussa kerrotuista syistä tai sitten oli home-ongelma. Aloittaja ei kerro,onko kyse ok-talosta vai kerrostalosta. Omassa talossa voit repiä itse kaikki auki,mutta kerrostaloasunto on eri juttu.
Kyseessä on kerrostalo.
Mä tiedän ton hajun. Tutun talon vessa haisi kasarilla tollaselle ja siellä oli muovimatto lattiassa ja itseasiassa myös seinillä.
Noissa on sellainen ominaistuoksu. Jos asukkaat alkaa saamaan päänsärkyä, väsymystä ja hengitystieoireita, niin kannattaa muuttaa veke.