Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Extrovertti, onko sinulle väliä, onko kumppani ekstrovertti vai introvertti?

Vierailija
23.05.2025 |

Itse en ekstroverttinä halua introverttiä kumppania

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaa-käsitteitä

Vierailija
4/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuha pillu

Vierailija
5/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ekstroverttina nuorempana halusin nimenomaan introverttejä kumppaneita, minusta heissä oli jotain kiehtovaa rauhallisuutta ja tyyneyttä. Mutta ajan kanssa olen oppinut, että loppujen lopuksi pitkän päälle ambi- tai ekstrovertti on sopivampi kumppani, koska niiden introjen kanssa tulee lopulta ongelmaa siitä, että haluaisivat olla vain kotona mikä on mielestäni tylsää, tai eivät halua osallistua mihinkään kaveripiirin yms. juttuihin mikä on minusta outoa ja tylsää mennä yksin. Varmaan lika barn lekar best toimii käytännössä näissäkin asioissa useimmiten.

Vierailija
6/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis se tylsää, jos kumpoani haluaisi enemmin kököttää illat ja viikonloput kotona, kun sosisalinen patteri tyhjä työpäivien takia. Yksin sais mennä tai möllöttää möllön kanssa kotona

Vierailija
7/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttikin käy, kunhan ei ole ankea ihminen. En pidemmän päälle jaksaisi kotona kyhnöttämistä, mutta en kaipaa väenpaljouteenkaan. Spontaaniutta ja positiivisuutta jos löytyy, niin mulle kelpaa.

Vierailija
8/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taitaa käsittää tämän asian väärin. Kyse on enemmän siitä kuinka paljon kerrot itsestäsi ja kuinka paljon kuormitut ihmisistä. Ei niinkään sosiaalisuudesta. Extrovertti voi olla todella lahjaton sosiaalisesti ja introvertti taas erittäin taitava sosiaalisesti. Ainakin musta tuntuu siltä, että ihmiset nämä sotkee. 

Vierailija
9/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin introvertti, enkä kyllä jaksaisi ekstroverttia kumppanina. 

Vierailija
10/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni taitaa käsittää tämän asian väärin. Kyse on enemmän siitä kuinka paljon kerrot itsestäsi ja kuinka paljon kuormitut ihmisistä. Ei niinkään sosiaalisuudesta. Extrovertti voi olla todella lahjaton sosiaalisesti ja introvertti taas erittäin taitava sosiaalisesti. Ainakin musta tuntuu siltä, että ihmiset nämä sotkee. 

Kukan tuskin haluaa sosiaalisesti kömpelöä kumppania, miten sellaiseen edes tutustuu/ihastuu. Ihan sama mikä vertti on.

Vierailija
11/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ekstroverttina nuorempana halusin nimenomaan introverttejä kumppaneita, minusta heissä oli jotain kiehtovaa rauhallisuutta ja tyyneyttä. Mutta ajan kanssa olen oppinut, että loppujen lopuksi pitkän päälle ambi- tai ekstrovertti on sopivampi kumppani, koska niiden introjen kanssa tulee lopulta ongelmaa siitä, että haluaisivat olla vain kotona mikä on mielestäni tylsää, tai eivät halua osallistua mihinkään kaveripiirin yms. juttuihin mikä on minusta outoa ja tylsää mennä yksin. Varmaan lika barn lekar best toimii käytännössä näissäkin asioissa useimmiten.

Ihmettelen tuota, miten ekstrovertti ei voisi olla tyyni ja rauhallinen?

Vierailija
12/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyyni ja rauhallinen ektrovertti. Kaltaiseni kumppani paras

Vierailija
13/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakeskeiselle ekstrovertille sopii kumppaniksi asiakeskeinen introvertti. Molemmat nauttivat sosiaalisuudesta silloin, kun siihen liittyy jokin heitä erityisesti kiinnostava asia tai tehtävä. Ekstrovertti vie introverttia erilaisiin tilaisuuksiin ja tilanteisiin, joihin hän ei välttämättä muuten tulisi lähteneeksi. Tämä rikastuttaa introvertin elämää suuresti. Kumpikaan ei ole sosiaalinen pelkästään ihmisten vuoksi, vaan siihen liittyy aina jokin harrastus, tehtävä tai asia.

Ihmiskeskeiselle ekstrovertille ei sovi asiakeskeinen introvertti, mutta ihmiskeskeisen introvertin kanssa hän tulee hyvin toimeen. Molemmat haluavat olla sosiaalisia ollakseen kontaktissa muihin ihmisiin pelkästään niiden ihmisten vuoksi, haluavat kuulua joukkoon ja nauttivat siitä. Erona vain se, että toinen saa siitä energiaa ja toinen joutuu välillä lataamaan itseään.

Vierailija
14/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti enkä ikinä tyytyisi muijaan, joka on ekstrovertti. Sorry. :) M24

Vierailija
15/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakeskeiselle ekstrovertille sopii kumppaniksi asiakeskeinen introvertti. Molemmat nauttivat sosiaalisuudesta silloin, kun siihen liittyy jokin heitä erityisesti kiinnostava asia tai tehtävä. Ekstrovertti vie introverttia erilaisiin tilaisuuksiin ja tilanteisiin, joihin hän ei välttämättä muuten tulisi lähteneeksi. Tämä rikastuttaa introvertin elämää suuresti. Kumpikaan ei ole sosiaalinen pelkästään ihmisten vuoksi, vaan siihen liittyy aina jokin harrastus, tehtävä tai asia.

Ihmiskeskeiselle ekstrovertille ei sovi asiakeskeinen introvertti, mutta ihmiskeskeisen introvertin kanssa hän tulee hyvin toimeen. Molemmat haluavat olla sosiaalisia ollakseen kontaktissa muihin ihmisiin pelkästään niiden ihmisten vuoksi, haluavat kuulua joukkoon ja nauttivat siitä. Erona vain se, että toinen saa siitä energiaa ja toinen joutuu välillä lataamaan itseään.

Tuo asetelma kuulostaa siltä, että introvertti olisi perässä vedettävä, joka ei itse juuri koskaan ehdota kodin ulkopuolista tekemistä. Voi käydä aika rasittavaksi. 

Vierailija
16/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asetelma kuulostaa

Introvertti nimenomaan EI ole perässävedettävä, koska hän viihtyy yksinkin. Tällainen ongelma voisi olla ainoastaan ihmiskeskeisellä ekstrovertilla, joka ei pysty käymään yksin missään, ei ravintolassa, ei elokuvissa, ei keikalla, ei missään julkisella paikalla. Se olisi hänen mielestään outoa ja kaikki katsoisivat häntä kuvitellen, että hän on yksinäinen ja se tuntuu hänestä pelottavalta ajatukselta.

Vierailija
17/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asetelma kuulostaa

Tehtäväkeskeinen introvertti on kyllä halukas lähtemään eri paikkoihin varsinkin, kun ekstrovertti kumppani tekee siitä äärimmäisen helppoa ja kevyttä. Kyse on siitä, että toinen vahvistaa toistaan ja antaa elämään rikkautta molemmin puolin. Ekstroverttikin oppii näkemään maailmaa ihan eri tavalla.

Vierailija
18/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pariutuvat valitettavan usein itsensä kaltaisten kumppanien kanssa. Sitten riidellään samoista asioista, elämä muuttuu harmaaksi ja mielikuvituksettomaksi ja parisuhteesta puuttuu tavallaan mauste. Sellainen pieni kipinä, joka tuo elämään vaihtelua ja piristystä. Ekstrovertti ja introvertti ovat oikein mainio pari, jos tuntee itsensä ja sen, mikä pitää sitä oman sosiaalisuuden liekkiä yllä - ihmiset vai asiat.

Ekstrovertti tuo parisuhteeseen säpinää, toimintaa ja sosiaalisuutta, introvertti taas laajempaa aistimaailmaa, ihmisten ymmärtämistä, tulkintaa ja asioiden syvempää analysointia. Molemmat saavat elämäänsä asioita, joista jäisi paitsi itsensäkaltaisen kumppanin kanssa.

Vierailija
19/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen etätyötä tekevä introvertti ja mieheni ekstrovertti yrittäjä, joka tekee pitkää työpäivää. Minusta tämä on hyvä kuvio. Molemmat saavat, mitä haluavat. Mies ei jaksa mylskään kotiin tultuaan klo 19-20 lähteä mihinkään.

Vierailija
20/28 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin introvertti. Tuntuvat olevan paremmin läsnä seksissä ja pääsevän jotenkin paljon syvemmälle nautintoon kuin kokemani ekstrovertit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi