Te joilla lapset jo aikuisia, onko teillä edelleen raskauden/synnytyksen aiheuttamia vaivoja tai vammoja?
Noloa myöntää mutta mulle jäi krooniset peräpukamat ja pissa lirahtaa turhan herkästi ponnistaessa.
Kommentit (57)
Ei mutta r.arpia,nekin ovat muistoja mitä elämä jättää.
On sen arvoista keho venyy moneen.
Peräpukamat kyllä, ei muuta. Nuorinkin lapsista jo yli 20v
Jäi peräpukamat, lievä peräsuolen laskeuman, vatsalihasten erkauma ja huonosti ommeltu väliliha. Ei paljoa naurata.
Järkyttävä määrä arpia ja veltostunutta ihoa. Rinnat on ihan pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Toosa on edelleen kuin räjähtänyt pesäpalloräpylä. Valtava repaleinen onkalo siinä kohtaa, missä ennen porsimista oli sievä pieni aukko!😩😭
Miten tällaista käy miehelle, huh?!
Peräpukamat ja sektioarpi, kumpikaan ei kyllä erityisesti vaivaa
Sektioarpi, venynyt vatsanahka, roikkurinnat kosmeettisina asioina.
Vaivoina rektoseele, jota ei suostuta korjaamaan julkisella sekä opisiotomia-arpi. Molemmista on sen verran haittaa, että olisi vaan kannattanut sektio myös toisessa synnytyksessä.
Kolme lasta, eikä mitään, ei edes raskausarpia
Ihmettelen, ettei naisten synnytysvaurioita haluta korjata julkisella. Miesten liian kireitä esinahkoja kyllä poistetaan.
Voisin harkita lisääntyväni, mutta en halua maksaa kymmeniätuhansia euroja yksityislääkärille mahdollisten vammojen korjaamisesta.
Sektioarpi piilossa ja hailuja raskausarpia mahanahkassa.
Neljä lasta, nuorimmat kaksoset ainoa mikä on jäänyt on hätäsektio arpi. Ohjeet virtsankarkailun ehkäisemiseksi sai silloin yli 25 vuotta sitten jokainen synnyttänyt ja ne tehosi.
Peräpukamat silloin tällöin vaivaavat ja mahasta ei tule ikinä enää litteä. Ja raskausarvet pysyvät, tosin ovat ihon värisiä jo. Mutta mitään vaivaa ei sen kummemmin ole jäänyt. Lapsista nuorempi on 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Neljä lasta, nuorimmat kaksoset ainoa mikä on jäänyt on hätäsektio arpi. Ohjeet virtsankarkailun ehkäisemiseksi sai silloin yli 25 vuotta sitten jokainen synnyttänyt ja ne tehosi.
Ja kuvittelet, että virtsankarkailu on aina ihan omaa syytä ja vältettävissä kunhan vaan jumppaa?
Peräpukamat ja raskausarpia mutta kummatkaan ei vaivaa. Arvet on ihan haalistuneet. Pitää ihan etsimällä etsiä, että löytää ja pukamat mulla saattoi vähän olla jo ennen raskauksiakin. Joten, ei mitään vaivaa mikä oli raskauksien aiheuttamaa.
Tällä kokemuksella sanon, että uskaltaa synnyttää. Ei ole paha.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamat silloin tällöin vaivaavat ja mahasta ei tule ikinä enää litteä. Ja raskausarvet pysyvät, tosin ovat ihon värisiä jo. Mutta mitään vaivaa ei sen kummemmin ole jäänyt. Lapsista nuorempi on 20 v.
Miksi mahasta muka ei tulisi litteää enää?
Väljä emätin
En saa enää emätinorgasmeja
Arpia vähän siellä sun täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelet, että virtsankarkailu on aina ihan omaa syytä ja vältettävissä kunhan vaan jumppaa?
Tätä minäkin aina ihmettelen. Minulla on mielestäni vahvat lantionpohjan lihakset ja treenaankin niitä, mutta olen koko ikäni - siis lapsesta pitäen, olen nyt 40 - kärsinyt ajoittain lirahtelusta. Pystyn pidättämään tosi hyvin vaikka olisi kovakin pissahätä, mutta jos esimerkiksi kova yskä tulee, niin lirahtelulle ei voi mitään.
Minulla ei ole lapsiakaan. En tiedä oikein mitä voisin tehdä eri tavalla.
On peräpukamat ja virtsankarkailua.
50+
Vierailija kirjoitti:
Jäi peräpukamat, lievä peräsuolen laskeuman, vatsalihasten erkauma ja huonosti ommeltu väliliha. Ei paljoa naurata.
Et sitten hakeutunut operatiiviseen hoitoon ?
Ei onneksi jäänyt mitään vaivoja.