Kerrostaloasujat mikä on dramaattisinta mitä talossanne on tapahtunut?
Kartoitan niinkuin suomalaisten kokemuksia asiasta. Meillä ei kummempia mutta on ko teillå kokemuksia? Kukaan menehtynyt oudosti, lentänyt oudosti, mysteerikellareita tms?
Kommentit (158)
Kerran kuulin, kuinka joku yskäisi rapussa....se on jotenkin jäänyt kummittelemaan mieleen.
Googlasin kotitaloni ja tuli uutinen 90-luvun alusta. Yhdessä asunnossa löytyi nainen joka oli lähes revitty kappaleiksi. Hento nainen. Hänellä oli tuttu mies joka oli käynyt milloin huvittaa jotain hakemassa. Talo on keskustassa lähellä baareja. Tämä sattui koska olen itse ollut miellyttäjä jolla kävi tällainen ihmistä esittävä loinen, jolle en voinut fyysisesti mitään. Alkuun esitti seurustelua, muttei sitten halunnut luopua saavuttamistaan eduista. Opetelkaa pitämään rajanne! Ei tarvi vastata eikä avata. Paha ottaa kaiken löysän. Jutussa oli vielä mainittu asunnonkin numero, ei ollut minun. Uutinen oli kuin poliisiraportti, nyt uutisoidaan hillitymmin. Sanottaisiin ehkä kaupunginosa muttei tarkkaa osoitetta. Eikä teon kuvausta. Ruumiin riepottelua, verijälkiä ympäri asuntoa ym.
Vierailija kirjoitti:
Salatupakoiva teini kävi röökillä ullakolla ja onnistui polttamaan koko ullakon. Lähellä oli ettei koko talo palanut. Muistan kun liekit löi katon läpi ja kipinöitä sinkoili kauas ja korkealle tuulisessa syksyisessä yössä.
Joku törkeä sika raiskasi yhden mummon saunassa. Seuraavaan vuoroon tulleet teini-ikäiset sisarukset löysivät mummon alasti makaamassa pukuhuoneen lattialta. Trauma jäi heillekin.
Nämä tapahtuivat eri paikkakunnilla, toinen 70-luvulla ja toinen 80-luvulla.
Tokihan monenlaista muutakin on sattunut muttei mitään lähellekään noihin verrattavaa.
Saiko saunavuoroa pidennettyä? Karmeaa, jos oma saunavuoro menee ohi kun pitää kaiken maailman poliiseja soittaa. Vai heitittekö mummon käytävään kun ei ollut akuuttia hätää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isi kuoli ja kun naapurit kyseli että miksi lippu oli puolisalossa niin vastasi itkien että minun mies.
Mitä kummaa tämä tarkoittaa?
Siis sinun isäsikö kuoli. Naapurit kyseli, miksi lippu on puolitangossa ja joku KUKA? vastasi että minun (jaa siis kenen, sinun vai?) mies.
Saisko suomenkielellä, kiitos.
Äiti vastasi. Sori, herkistyin ja silloin kirjotustaito ei ole täydellistä
Vierailija kirjoitti:
Anna jäähtyä ennen kuin meitä ihmisiä jää nykyään kun se oli kuitenkin silloin tällöin, mutta jos onnistais tässä vaiheessa.
Mitähän tässäkin yritetään sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin huumekauppiaan poikaystävä uhkasi tappaa jonkun kaverinsa ja kauppias tulia sunnostaan verissäpäin. Saivat häädön.
Nyt yläkerran letukka kävelee kuin norsu, vaikka hyeenan kokoinen aamuin ja illoin. Taitaa kesän hornonit saada pikku h oron sekaisin,kun ei osaa kävellä normaalisti ja hiljaa.
Miksi jotkut luulevat, että ovat ainoita asukkaita kerrostalossa?
Meidänkin taloyhtiössä selvästi käytetään päihteitä. Joskus tuoksuu, joskus on lasiroskiksessa palautuspulloja, ym. Välillä ramppaa sellaista porukkaa, ketä voisi luulla että tulevat käymään diilerillä. Kyylämummo epäili minuakin alkoholistiksi kun vein muita lasiroskia. Mutta talo on todella rauhallinen. Joko äänieristys on hyvää tai sitten on todella sivistyneitä käyttäjiä.
Pari ovea on hakattu hajalle, tekovälineinä ainakin kirves ja golfmaila. Yksi ihminen heitetty toisen kerroksen ikkunasta ulos ja juu, kuoli. Jotain huutoälämölöä aina välillä kuuluu joko jostain asunnosta tai rappukäytävästä, mutta noin muuten on ollut ihan jees. Talo sijaitsee loistopaikalla ja vuokra on edullinen (jännä). Ei pelota eikä ahdista ja onhan se kiva, että jos haluaa, saa naapurista hatsia, alkoholia tai ties mitä nappeja 24/7.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu ketjuun muilta osin kuin toteamalla, että ennestään 'hyvässä talossa' oli useita vuosia kestänyt hyvin haastava vaihe, joka vaati jatkuvaa viranomaisten osallistumista.
Mutta tuo levoton vaihe on nyt päättynyt.
Talo ollut stabiili ja rauhallinen jo pidempään.
Joissain omistusasunnoissa voi olla ikäviä vuokralaisia ja ne on helppo häätää. Mutta on myös tapauksia jossa häirikkömiehen isä omistaa asunnon, joten osakkaan ulostaminen on haastavampaa.
Entinen asukas pölli talon alkuperäiset rakennepiirustukset ja siitä käydään nyt käräjiä. Piirustukset joudutaan myös teettämään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salatupakoiva teini kävi röökillä ullakolla ja onnistui polttamaan koko ullakon. Lähellä oli ettei koko talo palanut. Muistan kun liekit löi katon läpi ja kipinöitä sinkoili kauas ja korkealle tuulisessa syksyisessä yössä.
Joku törkeä sika raiskasi yhden mummon saunassa. Seuraavaan vuoroon tulleet teini-ikäiset sisarukset löysivät mummon alasti makaamassa pukuhuoneen lattialta. Trauma jäi heillekin.
Nämä tapahtuivat eri paikkakunnilla, toinen 70-luvulla ja toinen 80-luvulla.
Tokihan monenlaista muutakin on sattunut muttei mitään lähellekään noihin verrattavaa.
Saiko saunavuoroa pidennettyä? Karmeaa, jos oma saunavuoro menee ohi kun pitää kaiken maailman poliiseja soittaa. Vai heitittekö mummon käytävään kun ei ollut akuuttia hätää
Mikähän tämänkin kirjoittajaa vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa minkä muistan että autot syttyi palamaan. Naapurin elämää nähnyt toyota syttyi, kukaan ei tiedä miksi mutta moottoritilasta sen arveltiin alkaneen, eihän se tarvitse kuin vähän bensan katkua ja kipinän. Poltti mennessään toisen naapurin ladan, midän Datsun oli matkan päässä mutta savu tuoksui vähän aikaa.
Ei olisi sympatiaa, jos olisi palanut BMW, Audi tai joku Tesla. Mutta Toitsku, Lada ja Datsun! Kun autot tehtiin vielä kunnolla 🤩
Sähköautojen syttymiset on tosi tavallisia nykyään. Ei ole sama asia enää.
Vierailija kirjoitti:
Äitillä kävi lähialuuelta liikuntarajoitteinen kylässä. Tätä henkilöä hyväkskäytti rikollisjoukko. Kerran tulivat jutteleen tälle liikuntakyvyttömälle meidän pihalle. Olin lapsi. En muista miten kävi. Ilmeisesti siinä oli rahankiristyksestä kyse. Eli tyhjensivät sen taskut.
Lyhennettynä:
Kerran jotkut tuntemattomat juttelivat liikuntarajoitteiselle (vai -kyvyttömälle?) pihalla kun olin lapsi.
Tosi dramaattista. Toivon ettei jäänyt traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Yksi yliannos. Jäi henkiin.
Siis mikä annos jäi henkiin?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tippui ikkunoita pesiessä alas viidennestä kerroksesta ja kuoli. Näin omasta ikkunasta vilauksen kun jokin nopealiikkeinen meni ohi. Oletin olleen jokin tavara. Hälytysajoneuvojen tulo sai minut tajuamaan sen olleen naapuri. Sen jälkeen olen ollut hyvin pelokas ikkunoiden pesijä
Meillä taas yksi vähän kummallisen tuntuinen tyyppi sai ilmeisesti tarpeeksi koronaeristyksistä ja loikkasi ikkunasta tai katolta. Olin itse tekemässä etätöitä ikkunan edessä olevan työpöydän ääressä, kun jotain vilahti nenän edestä alaspäin - ensimmäinen ajatus oli, että suojalunta olisi tippunut ylempää ikkunalaudoilta, mutta sitten tajusin, että oltiin jo alkukesässä. Myöhemmin huomasin, että kadulla talon edessä oli pari poliisiautoa, ambulanssi ja ruumisauto - ja kun oikein ikkunasta koitti kurkkia alaspäin, niin näin maassa jonkinlaisen peitteen, jonka alta hahmottui ruumis.
- Yksi asukas tappoi itsensä asuntoonsa. Samainen kaveri biletti,käytti kamaa ja oksenteli mm hissiin. Moni naapuri muutti pois ko kaverin eläessä. Sen verran oli villi meno. Tämän kaverit tappeli myös käytävässä aamu yöllä niin että heittelivät toisiaan naapurien oviin.
- Eräs naapuri kasvatti pilveä kotona. Koko rappu käytävä lemusi ja varmaan siellä myytiin muutakin.
-Muutamakin naapuri on tapellut niin että nainen ja vauva huutaa suoraa huutoa kuin tapettavat. Hyvin lähellä on ollut etten ole soittanut poliisia selvittelemään vaikka myöhemmin ovat tulleet elävinä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pari ovea on hakattu hajalle, tekovälineinä ainakin kirves ja golfmaila. Yksi ihminen heitetty toisen kerroksen ikkunasta ulos ja juu, kuoli. Jotain huutoälämölöä aina välillä kuuluu joko jostain asunnosta tai rappukäytävästä, mutta noin muuten on ollut ihan jees. Talo sijaitsee loistopaikalla ja vuokra on edullinen (jännä). Ei pelota eikä ahdista ja onhan se kiva, että jos haluaa, saa naapurista hatsia, alkoholia tai ties mitä nappeja 24/7.
Ikkunoista putoamisiahan on näköjään paljon! Näistä ei kuule koskaan Suomessa.
Asuin kerrostalossa jonka roskiksesta löytyi ruumiin osia
Mun piti soittaa apua rappioalkkis-naapurille, joka riehui asunnossaan ja huusi t*ppavansa itsensä. Tämä taitaa olla tämän pahamaineisessa lähiössä sijaitsevan kerrostalon shokeeraavimpia tapauksia. Suurin osa talon asukkaista on alkuperäisasukkaita eli mummoja. Tämän episodin jälkeen naapurini raitistui ja pääsi takaisin kiinni työelämään ja yhteiskuntaan. Sitä hän ei vuosienkaan jälkeen tiedä, että minä olin se joka soitti apua.
Olen asunut myös asunnossa, jonka edellinen asukas oli kuollut siellä sairauskohtaukseen.
Kaikki taloyhtiön vara-avaimet varastettiin putkiremontin yhteydessä ja kaikkien asuntojen lukot uusittiin seuraavan parin päivän aikana.
Naapuri kuolla kupsahti ja alkoi sitten haista aika todella mojovasti.