Ero ja ahdistava tilanne vuokraemännän kanssa
Miehen kanssa edessä ero ja valitettavasti ollaan vuokrattu tutulta asunto. Onko ihan pakko ilmoittaa vuokranantajalle että mies lähtee? Meneekö siitä joku ilmoitus jokatapauksessa? Jos vain mahdollista niin pitäisin tiedon omanani. En jaksa voivotteluja naapureilta, koska juoruaa varmasti kaikille. Saan asumistukea. Ilmoittaako Kela hänelle?
Ap
Kommentit (136)
Vuokranantajana olen, vuokralainen ilmoitti että ero tuli. Kysyin luukkuun jäävältä että kelpaako jos sopimukseen vaihdetaan vain nimi. Näin sitten toimittiin. Parisuhdeasiat eivät minau kiinnosta, ainoastaan tililleni kilahtava raha kiinnostaa.
No minulle on. Mitä se sulta on pois? Ja jos nyt ihan pakko on sanoa niin täällä taloyhtiössä on yksi mies joka lähennellyt ja tunkenut kylään kun olen yksin ja sanonut että jos ja kun eroan niin aikoo iskeä minut. Ja tämä tyyppi vielä sukua tuolle va:lle. Enkä halua tästä pois muuttaa. Että jos on vaan mitenkään mahdollista että ei tarvisi ilmoittaa niin tekisin niin.
Ap
Tuollaisen va:n haluaisin itsekin. Vaan tämä taloyhtiö ja va ovat ihan liian läheisiä keskenään. Mutta kun en voi muuttaakaan, kun on hyvällä sijainnilla ja edullinen asunto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä peliä pelaat. Itse ainakin haluaisin kaikkien tietävän erosta.
Eivät kaikki halua puida asioitaan muille. Jos esim tulee jätetyksi rinnakkaisen suhteen takia. Voi olla kiusallista pitää itseään kasassa kun "myötätuntoiset" utelevat asioita.
Vierailija kirjoitti:
No minulle on. Mitä se sulta on pois? Ja jos nyt ihan pakko on sanoa niin täällä taloyhtiössä on yksi mies joka lähennellyt ja tunkenut kylään kun olen yksin ja sanonut että jos ja kun eroan niin aikoo iskeä minut. Ja tämä tyyppi vielä sukua tuolle va:lle. Enkä halua tästä pois muuttaa. Että jos on vaan mitenkään mahdollista että ei tarvisi ilmoittaa niin tekisin niin.
Ap
Oletkos ihan täysissä sielun voimissa kun et näyt ymmärtävän että se ero on vuokrasuhteen irtisanomisperuste, jos vuokrasopimus tehty molempien nimissä ja nyt toinen lähtee siitä asunnosta muualle, ilman vuokranantajan hyväksyntää et pysty siirtämään koko vuokraoikeutta itsellesi.
Ihan tarpeettoman ilkeästi kommentoitte.
Ihan sama, kun mies on sanonut että maksaa osittaisesti oman osuutensa jokatapauksessa. Mutta rahat vaan siirtyvät minun tililtä jatkossa? On varmaan laitonta mutta voiko siitä jäädä kiinni? Eli alkuperäinen kysymys. Ilmoittaako Kela va:lle jotain muutoksesta jos mies siirtää kirjat muualle ja saan asumistukea?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarpeettoman ilkeästi kommentoitte.
Aplle on ihan sama mitä vastaa. Mikään vastaus ei miellytä. Vatvoo samaa asiaa, vaikka selkeitäkin vastauksia on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kun mies on sanonut että maksaa osittaisesti oman osuutensa jokatapauksessa. Mutta rahat vaan siirtyvät minun tililtä jatkossa? On varmaan laitonta mutta voiko siitä jäädä kiinni? Eli alkuperäinen kysymys. Ilmoittaako Kela va:lle jotain muutoksesta jos mies siirtää kirjat muualle ja saan asumistukea?
Ap
Eikö Kela vaadi talonkirjanotteen tms., josta ilmenee kuka asunnossa asuu. Eli isännöitsijälle pitää ilmoittaa miehen poismuutto.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eihän tuossa teidän touhussa ole päätä eikä häntää. Erot ja naapurin utelut on tavallisia asioita, eikä niistä kannata sen suurempaa ongelmaa itse itselleen kehitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maksaako kela asumistuen suoraan va:lle? Lisäksi sulla on jatkossa liian kallis asunto asumistukea ajatellen ja tulee kehoitus siirtyä halvempaan.
Koko juttu haisee wt teiniäidille, sitä se on kun lapset tekee lapsia....
Mies sanoo maksavansa, mies sanoo että voidaan ehkä palata yhteen, mies sanoo tulevansa katsomaan lapsia ja olevansa joskus yötäkin (pussit tyhjentämässä)... ja ap uskoo :D
Muuta pois sieltä, niin ei tarvi vatvoa. Kyllä niitä on muitakin asuntoja. Hae asuntoa kaupungilta ja laita muuton syyksi ero. Asunto voi järjestyä nopeasti, koska muuttoon on pakottava syy.
Ihan itse sen maksan. Mistä sinä tiedät paljon minun vuokra-asunnon kk vuokra on? Tarvitsee kolmion kun on kaksi lasta.
Ap
En todellakaan muuta jos ei ole ihan pakko. Kuitenkin lasten päiväkoti ja koulu tässä lähellä. Eikä tällä alueella ole vuokra-asuntoja muualla kuin kerrostaloissa ja sellaiseen en muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse sen maksan. Mistä sinä tiedät paljon minun vuokra-asunnon kk vuokra on? Tarvitsee kolmion kun on kaksi lasta.
Ap
Miten niin maksat itse, saathan asumistukea?
Olisiko vaihtoehto sitten ilmoittaa muuton syyksi muu kuin ero. Vaikka työpaikan tms vuoksi joutuu väliaikaisesti muuttamaan toisaalle. Mies sanoi että hänelle se sopii miten vain.
Ap
Jos sopimus on sinun nimissäsi niin silloin ei tarvitse ilmoittaa mitään. Se on toki "hyvän tavan" mukaista, mutta muuten ei kuulu kenellekään.
Ja mietipä nyt pikkuisen itsekin, miksi haluaisit palata yhteen miehen kanssa, joka on esim. laittanut sinut tuollaiseen ahdistavaan tilanteeseen. Kun roska siivoaa itse itsensä elämästäsi, kiitä jumalaa ja mene eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaihtoehto sitten ilmoittaa muuton syyksi muu kuin ero. Vaikka työpaikan tms vuoksi joutuu väliaikaisesti muuttamaan toisaalle. Mies sanoi että hänelle se sopii miten vain.
Ap
Muuton syytä ei tarvitse kenellekään ilmoittaa. Toisin kuin kuvittelet, se ei kiinnosta ketään.
Teet itsestäsi turhan tärkeää ja erosta jotakin suurtakin asiaa. Oikeasti tuollaiset asiat ovat niin tavallisia, että eivät kiinnosta oikeasti yhtään ketään.