Keski-ikäistyminen jysähti ylleni, kun huomasin mielummin bongailevani söpöä kirjosieppoa pihapuussa kuin söpöä uutta naapurinmiestä
Niin siinä kuulkaas sitten kävi, vaikka ei pitänyt käydä. Onhan se ihan hitsin suloinen ja pieni, varmaan vallannut pesän talitinteiltä, noilta lintumaailman Hannibal Lectereiltä, ja asettunut taloksi.
Kommentit (46)
Mä olen melkein 46v ja kyllä mä voin ihailla lintuja ja hyvännäköisiä miehiä. Ei se ikä sitä kerro tykkääkö katsella miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on melkein sama, kirjosieppo vai naapurin mies, samanlaisia ne on. Kirjosieppokoiras pariutuu ensin yhden naaraan kanssa, ja kun on saanut sen hautomaan niin sitten etsii uuden naaraan jonka kanssa pariutuu ja ruokkii sen poikasiakin, ensimmäinen saa selvitä omin avuin.
Ei ole perää. T. Naapurin mies
Vierailija kirjoitti:
Mä olen melkein 46v ja kyllä mä voin ihailla lintuja ja hyvännäköisiä miehiä. Ei se ikä sitä kerro tykkääkö katsella miehiä.
Iäkkäänä on helpompi ihailla miehiä kuin lintuja, koska ne näkee paremmin.
Meillä oli yhtenä kesänä kirjosiepon pesä linnunpöntössä pihan reunassa. Jossain vaiheessa sieltä kuului todella kova piipitys. Se jatkui muutaman päivän ja sitten loppui. Ajattelin, että poikaset olivat lähteneet pesästä.
Syksyllä rupesimme putsaamaan linnunpönttöjä ja tästä pöntöstä löytyi kuolleena kolme poikasta. Emo oli ilmeisesti menehtynyt ja poikaset oli piipittäneet hädissään, kunnes kuolema armahti. Luonto on julma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on melkein sama, kirjosieppo vai naapurin mies, samanlaisia ne on. Kirjosieppokoiras pariutuu ensin yhden naaraan kanssa, ja kun on saanut sen hautomaan niin sitten etsii uuden naaraan jonka kanssa pariutuu ja ruokkii sen poikasiakin, ensimmäinen saa selvitä omin avuin.
Miksi sitten aina sanotaan, että linnut on pariuskollisia? Ainakin sääkset ja joutsenet ovat.
Sama juttu on ihmisten avioliittovalassa, jossa luvataan rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, kunnes kuolema erottaa. Vaikka kaikki tietää, että se on käräjäoikeus, joka erottaa.
Aika säälittävää, jos kadehtii lintuja.