Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäistyminen jysähti ylleni, kun huomasin mielummin bongailevani söpöä kirjosieppoa pihapuussa kuin söpöä uutta naapurinmiestä

Vierailija
22.05.2025 |

Niin siinä kuulkaas sitten kävi, vaikka ei pitänyt käydä. Onhan se ihan hitsin suloinen ja pieni, varmaan vallannut pesän talitinteiltä, noilta lintumaailman Hannibal Lectereiltä, ja asettunut taloksi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääkset ovat kyllä aivan ihania puolisoita! Jatkuvasti tuo rouvalle kalaa ja sisustustarvikkeita pesää varten sekä auttaa hautomisessa. Esim. pöllörouva saa hautoa miltei yksikseen, joskus tuodaan joku jyrsijä syötäväksi, jos satutaan muistamaan.

Nimenomaan. Urokset tekevät myös lentonäytöksiä ja huimia temppuja taivaalla viihdyttääkseen naistaan. Täällä palstalla oli joskus lintuaiheinen ketju, jossa ihasteltiin sääksiuroiden panostusta kumppaneihinsa, niin eiköhän joku komeroitunut inkkeli tullut vetämään sinne herneet nenään ja poistattamaan koko ketjun. Kaikesta sitä viitsiikin ihmiset nykyään pahoittaa mielensä! 

Aika säälittävää, jos kadehtii lintuja.

Vierailija
42/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melkein 46v ja kyllä mä voin ihailla lintuja ja hyvännäköisiä miehiä. Ei se ikä sitä kerro tykkääkö katsella miehiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on melkein sama, kirjosieppo vai naapurin mies, samanlaisia ne on. Kirjosieppokoiras pariutuu ensin yhden naaraan kanssa, ja kun on saanut sen hautomaan niin sitten etsii uuden naaraan jonka kanssa pariutuu ja ruokkii sen poikasiakin, ensimmäinen saa selvitä omin avuin.

Ei ole perää. T. Naapurin mies

Vierailija
44/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen melkein 46v ja kyllä mä voin ihailla lintuja ja hyvännäköisiä miehiä. Ei se ikä sitä kerro tykkääkö katsella miehiä. 

Iäkkäänä on helpompi ihailla miehiä kuin lintuja, koska ne näkee paremmin.

Vierailija
45/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtenä kesänä kirjosiepon pesä linnunpöntössä pihan reunassa. Jossain vaiheessa sieltä kuului todella kova piipitys. Se jatkui muutaman päivän ja sitten loppui. Ajattelin, että poikaset olivat lähteneet pesästä.

Syksyllä rupesimme putsaamaan linnunpönttöjä ja tästä pöntöstä löytyi kuolleena kolme poikasta. Emo oli ilmeisesti menehtynyt ja poikaset oli piipittäneet hädissään, kunnes kuolema armahti. Luonto on julma.

Vierailija
46/46 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on melkein sama, kirjosieppo vai naapurin mies, samanlaisia ne on. Kirjosieppokoiras pariutuu ensin yhden naaraan kanssa, ja kun on saanut sen hautomaan niin sitten etsii uuden naaraan jonka kanssa pariutuu ja ruokkii sen poikasiakin, ensimmäinen saa selvitä omin avuin.

Miksi sitten aina sanotaan, että linnut on pariuskollisia? Ainakin sääkset ja joutsenet ovat.

Sama juttu on ihmisten avioliittovalassa, jossa luvataan rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, kunnes kuolema erottaa. Vaikka kaikki tietää, että se on käräjäoikeus, joka erottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän