Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö omalta paikkakunnalta muuttaa pois jossa kaikki läheiset, jos ei saa töitä`?

Vierailija
22.05.2025 |

Mitä tekisit?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kehitysmaa Suomi sitten tänä päivänä. Seuraavaksi jätetään lapset isovanhemmille ja lähdetään ulkomaille rupuhommiin tai kerjäämään. 

Ne jotka säilyttäneet työpaikkansa kehtaavatkin vielä ilkkua. Ysärillä sentään hävettiin, jos oma työ=elintaso säilyi, kun monilla ei.

Vierailija
102/111 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotipaikkakunnallani Kainuussa tytöt opiskelivat ja muuttivat työn perässä jopa ulkomaille. Monet pojat perustivat yrityksiä tai työllistyivät vaikkapa puunjalostusteollsuuden tai maatalouden tukielinkeinoihin. Osa pojista jäi äidin helmoihin ja alkoholisoitui. Vanhampien tehtävä on kyllä tönäistä nuori pois nurkista, jos ei itse tajua asiaa. Koulutus on avainasia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työpaikan toiselta paikkakunnalta, totta helvetissä muutat sinne.

Kyllä tässä on kaikki muutkin muuttaneet satojen kilometrien päähän lapsuudenkodista.

Juuri näin! 

Vierailija
104/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut ja se on aika normaalia täällä Uudenmaan ulkopuolella. Uudella maalla huudetaan koko ajan että ihmisten pitää muuttaa työnperässä vaikka kainuuseen mutta uudella maalla pitää saada tukia mahdollisimman paljon että oystyy asumaan vaikka Helsingin keskustassa että sieltä ei tarvi muuttaa työnperässä. Muualla Suomessa on työpakko mutta Uudellamaalla sitä ei ole

Vierailija
105/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on sitä mieltä että ei tietenkään rarvi kun muut on velvoitettuja maksamaan tuet että nainen saa tehdä niin kuin nainen haluaa. Miehille se on normaalia muuttaa työnperässä

Vierailija
106/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin muinas Egyptin arkeologiksi. Vaagin että mukaisesti Egyptin hautautuneet kohteet tuodaan Helsinkiin ettei minun tarvi muuttaa töiden perässä.

Vierailija
107/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko opiskella feminististä ja humanististä huuhaa tiedettä kun sillä ei ole kysyntää missään päin maailmaa?

Vierailija
108/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois kotipaikkakunnalta heti kun pääsin opiskelemaan. Ihanaa päästä eroon vanhemmista ja niistä tuttavista, jotka olen tuntenut koko elämäni. Ja niistä vanhoista nurkista. Pari hyvää ystävää jäi entiseltä kotipaikkakunnalta ja ystäviä edelleen, eikä välimatka estä yhteydenpitoa pätkääkään. Ihanan vapauttavaa muuttaa uusille paikkakunnille ja uusiin ympyröihin. Olen muuttanut useamman kerran eri puolille Suomea uuden kiinnostavan työn perässä. Harmittaa etten vielä ole ulkomaille lähtenyt, mutta ehkä joskus.

Vierailija
109/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuttaa. Jos toisella paikkakunnalla todella tarvitaan joku, niin varmaan tarjoavat hyvää diiliä. Ja eettisyys ensin kaikessa.

Vierailija
110/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kehitysmaa Suomi sitten tänä päivänä. Seuraavaksi jätetään lapset isovanhemmille ja lähdetään ulkomaille rupuhommiin tai kerjäämään. 

Ne jotka säilyttäneet työpaikkansa kehtaavatkin vielä ilkkua. Ysärillä sentään hävettiin, jos oma työ=elintaso säilyi, kun monilla ei.

Juu itseänikin surettaa jättää kolmekymppiset lapseni isovanhempien hoiviin, mutta minkäs teet kun valtio pakottaa muuttamaan työn perässä. 

Vierailija
111/111 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja työ, on tässä elämässä muuta parempaaki tekemistä, minä en yhteiskunnan orjaksi lähe, olen sitten loinen, mitä sit, ei kiinnosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi