Olin huono äiti ja aikuinen lapseni kostaa sen.
Ei normaalia yhteydenpitoa. Mutta tekokohtelias kun nähdään. Ei saa asioita sanotuksi.
Join aika paljon hänen lapsuudessa, nyt vuosikymmeniä raitis.
Nostaakko kissa pöydälle vai antaako olla?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ota asia esiin, ehdottomasti. Vaikka kirjeellä lähestyt.
Kirje on hyvä joo kun saa pitää monologia eikä tarvitse kuunnella edes reaktioita. Minäkin sain näitä oksennusmonologeja joskus minua pahoinpidelleiltä. Opin sittemmin etten edes avaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ota asia esille ennen kuin on myöhäistä.
Mikä on liian myöhäistä? Faija kuoli yksin, ei se minua ole vaivannut. Itse kaivoi kuoppansa.
Miksi naisia pitäisi sääliä? Jos siinä olisi mies vänisemässä kuinka lapsi ei pidä yhteyttä, te spermaviemärit olisitte haukkumassa sitä kolmessa ketjussa.
Hyvä kun myönnät. Voit yrittää kertoa et rakastat häntä kuitenkin, pyytää anteeksi ja yrittää konkreettisesti hyvittää auttamalla jotenkin. Muista, että jos vanhempi on päihderiippuvainen, lapsi altistuu helposti myös ulkopuolisten hyväksikäytölle ym. muille ikäville asioille.
Vierailija kirjoitti:
Älä pakota häntä yhteydenpitoon, mutta yritä
jutella noista
vaikeista asioista vaikka viestillä.
Viestillä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on liian myöhäistä? Faija kuoli yksin, ei se minua ole vaivannut. Itse kaivoi kuoppansa.
Miksi naisia pitäisi sääliä? Jos siinä olisi mies vänisemässä kuinka lapsi ei pidä yhteyttä, te spermaviemärit olisitte haukkumassa sitä kolmessa ketjussa.
Me varmaan luetaan eri ketjua, kun en tässä ole sääliä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ota asia esiin, ehdottomasti. Vaikka kirjeellä lähestyt.
Alkuun voi laittaa kuninkaallisen viestin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä, että pystyt myöntämään mokanneesi. Moni ei pysty.
Myöntää? Moittii lastaan lapsen väärästä käytöksestä, sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinua muka kiittää siittä lapsuudesta minkä lapsellesi järjestit? Miten ihmeessä saa kuvitella että olet ansainnut huomioinnin ja palvelun nyt aikuiselta lapseltasi?
Mitkä ihmeen huomiot ja palvelut? Ihan normi aikuinen lapsi/äiti suhteen. Asumme satojen kilometrien päässä, joka vuosikaan en käy. Hän käynnyt yli 10 vuotta sitten viimeksi. Ei minua palvella tarvitse, olen omilla toimeentuleva tavallinen työssä käyvä ihminen. Olisi kiva tietää vain,mitä arjessa kuuluu.
Sinä olet vetänyt oikeutesi tietää hänen kuulumisistaan aikoinaan kurkustasi alas.
Et taida tajuta, miten juomisesi on lapseesi vaikuttanut. Kiva että olet lopettanut juomisen mutta se ei muistoja hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me varmaan luetaan eri ketjua, kun en tässä ole sääliä nähnyt.
Annatte neuvoja "lähesty vaikka kirjeellä" ja muuta. Miehelle sanoisitte hieman toisella äänenpainolla millainen paska se on ja joutaa kuolemaan ja jättämään hylkäämänsä lapsen rauhaan.
Koska tuo juoppo "vuoden äiti" teki just sen, vaikka olisikin ollut fyysisesti maisemissa.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen että näet edes lastasi. Itsehän tuossa tilanteessa tekisin niin että sinun hautajaiset olis seuraava kerta kun sinun luokse tulisin
Mä skippasin hautajaisetkin. Sain toki päivämäärän mutta ei joutanut.
Älä syyllistä lastasi. Hän kyllä aistii sen ja suhde voi jatkossa katketa lopullisestikin. Jos haluat parantaa suhdetta lapseesi sinun tulee pyytää anteeksi, ottaa vastuu kaikista teoistasi ja ottaa vastaan lapsesi tunteet ilman puolustelua ja selittelyä. Älä odota häneltä yhtään mitään, anna hänen olla ja tuntea vapaasti. Kun näin toimit, voi suhde lähteä hiljalleen paranemaan. Muista kuitenkin, että se on pitkä tie ja mitään takeita siitä ei ole. Tämä on valitettavasti hinta tapahtuneesta. Onnea matkaan.
T. väkivaltaisten vanhempien aikuinen lapsi
Pohdi tekojasi, pyydä anteeksi. Kanna vastuu teoistasi. Sen jälkeen on lapsen päätännässä haluaako hän jatkaa suhdetta. Älä valita jos hän valitsee "väärin". Hän ei saanut lapsena koskaan valita.
Pyydä anteeksi kauniisti. Vaikka kirjeellä. Sillä on iso merkitys lapselle, vaikka hän ei sitä näyttäisikään. Erityisen iso merkitys tällä on sitten lapselle, kun sinua ei enää ole. Kiitä häntä myös hyvistä asioista. Kerro rakastavasi. Tämä kaikki tekee myös sinulle hyvää. Voimia💕🌿!
Itse olin huono vanhempi. Suhde aikuiseen tyttäreeni oli väkinäinen, hän ei välittänyt pitää yhteyttä eikä jutella kanssani. Kirjoitin hänelle pitkän kirjeen, jossa myönsi virheeni ja kerroin kärsiväni joka päivä tyhmyydestäni. Kerroin kuinka kaipaan häntä, ja pyysin anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Tuon kirjeen jälkeen välimme ovat parantuneet tosi paljon, ja olen oppinut muokkaamaan negatiivisia luonteenpiirteitäni parempaan suuntaan.
Ole onnellinen että näet edes lastasi. Itsehän tuossa tilanteessa tekisin niin että sinun hautajaiset olis seuraava kerta kun sinun luokse tulisin