Mikä on hirvein työpaikka jonne olet eksynyt?
Kommentit (234)
Naisvaltainen työpaikka jossa kaikki kiusasivat toisiaan ja sarjasaikuttivat kilpaa.
Mäkkärin kassalla 2kk joka sijaitsi vielä varsin vilkkaalla paikalla. Jos jotain positiivista siitä kokemuksesta, niin se vitutuksen määrä toimi hyvänä motivaattorina tehdä jotain muuta. Joskus sitäkin kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja oli kyllä paskin homma ikinä! Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Yritin kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tuli aina yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa!
Itse olin liimaamassa niitä. Se niiden puolikkaiden nuolaisu ennen kkiinnittämistä kävi suulle tukalaksi. Hampaat rupesi reikiintymään.
Helsingin diakonissalaitokseen kuuluvan palvelukodin keittiö.
Tuurareita ei ollut olemassa, viikonloppuisin vuorossa oli vain kaksi henkeä, ruokkimassa toistasataa mummoa ja pappaa. Kauheen kiva kun satuin olemaan oksennustautiripulissa, poissa et saanut olla koska toinen ei yksin olisi pärjännyt.
Toivottavasti ei vanhukset saaneet tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perheyritykset kannattaa kiertää kaukaa.
Kyllä. Kaikki ihan pienet yritykset kannattaa kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuurareita ei ollut olemassa, viikonloppuisin vuorossa oli vain kaksi henkeä, ruokkimassa toistasataa mummoa ja pappaa. Kauheen kiva kun satuin olemaan oksennustautiripulissa, poissa et saanut olla koska toinen ei yksin olisi pärjännyt.
Törkeää mennä töihin. Ehdottomasti pitää olla pois!
Sama se, vaikkei yksi pärjää. Se on sen työnantajan vastuulla.
Järjestö, jossa hiljaiset työtätekevät puurtavat hiljaa ja pomojen suosikkeja ovat ne, ketkä ovat eniten äänessä eli puhuvat loputtomasti kokouksissa ja osaavat parhaiten nuolla pomojen perseitä. Itse työ on heille sivuseikka. Tällaisista on turha valittaa esihenkilöille, vastassa on hiljaisuus. Tokihan näitä muistetaan myös firman pikkujouluissa, palkitaan ruhtinaalilisesti vaikka rahaa ei edes olisi.
Atria - Nurmo. Oma virhe, kun menin sinne. Kuvittelin, että tässä laitetaan nakkeja paketteihin mutta päädyin syvään päätyyn. Aamulla oli puhtaan valkoiset työvaateet. Vuoron päätteeksi ne olivat muuttuneet punaisiksi.
Ja se veren haju...
Nuorempana oli eräässä tehtaassa töissä, jossa se johtajan poika oli vähän niin kuin sellainen "tylsä" jokapaikanhöylä siellä lattiatasolla. Kerran tämä poika (oli jo varmaan 40 -vuotias tuohon aikaan) keksi, että minä ja hän voitaisiin tulla ylitöihin. En tietenkään tiennyt, että tämä tarkoitti todellisuudessa sitä, että minä tekisin kahden ihmisen työt ja tämä poika istuisi netissä, ja ehkä silloin tällöin "osallistuisi" näön vuoksi jotenkin, jotta voisi sanoa tehneensä myös töitä. Tämä oli yksi viikonloppu ja sunnuntaina ajattelin, että ei helvata ja keskityin vain omiin hommiini. Meni joku 10 - 15 min, niin tämä poika tuli raivoamaan minulle naama punaisena ja uhkasi järjestävänsä minulle potkut ja syytti minua siitä, että olin tullut huijaamaan ylitöihin firman rahoja. Otin puhelun omalle pomolleni ja homma laukesi sitten lopulta niin, että poika esitti minulle jonkun puolivillaisen anteeksipyynnön tyyliin "olen itsekin nuorempana tullut huijaamaan ylitöihin rahaa". Silloin ajattelin jo, että tämmöistäkö tämä työelämä tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olit poissa, esihenkilöt kyllä tekivät seuraavista viikoista helvettiä kun "et ollut tiimipelaaja", sorry siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja asunto tuli työpaikan kautta. Jos sait potkut, olit asunnoton.
Vierailija kirjoitti:
Koirapäiväkoti. Aivan jäätävä narsisti omistaja. Karmeat työolot, työntekijät kärsii ja koirat kärsii. Omistaja pyörittää koirahotellia omasta kodistaan, pitää koiria hihnoissa kiinni esim portaissa, pakottaa koiria jotka eivät tuu toimeen keskenään olemaan samassa tilassa. Tämä siis pk-seudulla, yksi näkyvämpiä toimijoita. Ja ei ole tassumafia...
Olethan ilomoittanut eläinsuojeluun?
Vierailija kirjoitti:
Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja oli kyllä paskin homma ikinä! Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Yritin kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tuli aina yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa!
Puolitetaan kiireellä vihreitä kuulia, jotta ne voidaan liimata takaisin yhdeksi kuulaksi. Hullun hommaa.
Yleisesti sote alan paikat. Tosin eri syistä. Päiväkodeissa missä olen ollut työssä olivat lapset ihania ja upeita persoonia. Heidän kanssaan oli mahtava tehdä työtä. Päiväkodin aikuisissa olikin sitten sanomista. Kummallisia kuppikuntia, ei osattu yhdessä sopia mistään vaan johtajan kautta kaikki ihan olemattomatkin päätökset. Ja kauheaa selän takana jauhamista.
Sitten taas lastensuojelussa työkaverit tosi hyviä ja ammattitaitoisia tyyppejä. Asiakkaat siellä sitten ihan hirveitä. Väkivaltaisia, päihteitä käyttäviä ja vaikka minkälaisilla diagnooseilla varustettuja. Ihmettelen että miten näissä paikoissa ei ole sattunut enemmän henkilökunnan kuolemia. Julkisuuteenhan näitä asioita ei tule kun kaikilla vaitiolo velvollisuus.
Vanhustyö. 70% työajasta liittyy eritteisiin. Monet vanhukset ovat aika kamalia luonteeltaan, jota muistisairaus vielä kärjistää. Mitoitukset vedetty niin tiukaksi, että mitään mukavaa ei ehdi tekemään, ainoastaan pakolliset. Palkka huono.
Pieni metallialan nyrkkipaja radan varressa noin 12 km Lahden keskustasta itään. Pomona äksy vanha herra, joka kävi aina välillä kiertämässä hallissa ja kävi haukkua räksyttämässä milloin mistäkin milloin kenellekin. Tosi tosi huonoa johtamista, alan paskinta palkkaa ja kaikenlaisia ihmeellisyyksiä.
Taksi Vantaalla ennen vuotta 2008. Ennen tuota 2008 oli sentään "hyvät vuodet," eli kun oli nuoruutta ja virtaa, jaksoi kurvailla hulluna ja veivasi keikkoja vaikka Stadista ilman vuoroa käsipystyjä silmät ristissä.
Navigaattorit eivät vielä olleet yleistyneet, eikä karttapohjiakaan ollut vielä, mutta koska tunsin reitit ja aikataulut, pystyin toimimaan koko Uudenmaan alueella melko hienosti. Tämä vertautui palkkaan, koska tiesin milloin mikäkin juottola purki asiakkaat ulos, milloin laivat tulivat satamaan tai milloin Brysselin kone tuli kentälle yöllä.
Tämä homma oli kuitenkin aivan sairasta valvomista, asiakkaiden vittuilua ja selän rikkovaa istumista. Ennen vuotta 2008 oli sentään mahdollisuus tienata keskituloisesti, jos vain jaksoi terveyden uhalla valvoa ja mm. vetää pimeästi kassan ohi omaan taskuun.
Subprime - kriisin jälkeen se homma meni niin huonoksi että lähdin pois. En voi kuvitellakaan miten huonoa se nykyään on.
Jotenkin jäi vähän semmoinen kuva, että on paljon tärkeämpää luoda jotain vaihtoehtoista todellisuutta puhumalla, kuin on saada oikeasti jotain aikaan. Eniten "vitutti" se, että joutui raatamaan aivoinfarktin partaalla koko ajan enemmän ja enemmän, ja sitten sai seurata niitä tyyppejä sivusilmällä, jotka olivat jonkinlaisessa "suoja-asemassa", jossa ei oikeastaan pitänyt tehdä mitään muuta kuin saapua työpaikalle päivittäin. Onhan se hyvä työpaikka, jos tuollaiseen asemaan pääsee.