Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt hävisi kiistan joutuu alkamaan kohtelemaan työntekijöitä työntekijöinä

Vierailija
22.05.2025 |

Terveysvaluutus, eläkemaksut, verot ja tietenkin PALKKAA!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ehkä mammat joutuvat mässytilauksistaan maksamaan hiemen enemmän ja jättämään yhdet ranskalaisest pois.

Vierailija
2/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, emmekö voikaan tehdä bisnestä hyödyntämällä orjia? Tämä rikkoo meidän elinkeinovapauksia! Saakelin kommarit!

t. wolt-pomo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ehkä mammat joutuvat mässytilauksistaan maksamaan hiemen enemmän ja jättämään yhdet ranskalaisest pois.

Mammat? Mistä sinä tiedät ketkä wolttaavat eniten?

Vierailija
4/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni hyödyntänyt orjatyövoimaa muillakin aloilla.

t. kokoomuslainen

Vierailija
5/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Miki Kuusi nyt elää kun joutuu tienaamaan 60 miljoonan sijasta ehkä 40 miljoonaa? Tämä on vääryys! 

Vierailija
6/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Miki Kuusi nyt elää kun joutuu tienaamaan 60 miljoonan sijasta ehkä 40 miljoonaa? Tämä on vääryys! 

Joillekin samperin työntekijöille joutuu OMAA rahaansa jakamaan niin on aikoihin eletty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, että tähän asti yksi lafka on voinut jättää velvoitteensa työnantajana hoitamatta, ja omistajaporras on samaan aikaan tienannut ihan käsittämättömiä summia. Miten tätä on katsottu sormien läpi? 

Vierailija
8/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Miki Kuusi nyt elää kun joutuu tienaamaan 60 miljoonan sijasta ehkä 40 miljoonaa? Tämä on vääryys! 

Älä nyt olihan se maksanut selkänahoista veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta, että tähän asti yksi lafka on voinut jättää velvoitteensa työnantajana hoitamatta, ja omistajaporras on samaan aikaan tienannut ihan käsittämättömiä summia. Miten tätä on katsottu sormien läpi? 

Yksi nimi. Sipilä

Vierailija
10/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi yrittäjäksi pakotetut ulkomaiset metsurit jotka tekivät 4€/h palkalla töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20163392

Vihdoinkin järki voitti tässä wolt-jutussa.

Vierailija
12/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20163392

Vihdoinkin järki voitti tässä wolt-jutussa.

Kesti vaan monta vuotta kykeni wolt jarruttamaan oikeutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt siis lopettaa toimintansa. Sehän tuosta oikeasti seuraa. 

Vierailija
14/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on miten Kiinassa, kapitalismin kehdossa, on asiat järjestetty:

Kuljettajakategoriat

"Erikoiskuljettajat" (Zhuansong-kuljettajat): Nämä kuljettajat rekrytoidaan virallisen haastatteluprosessin kautta, ja heillä voi olla sopimuksia suoraan Meituanin tai Ele.men kanssa tai alustan kanssa sopimuksen tehneen viraston kanssa. He työskentelevät usein kiinteitä tunteja tietyillä alueilla ja saattavat saada peruspalkkaa tilauskohtaisten maksujen lisäksi. Kuitenkin jopa nämä sopimukset eivät välttämättä aina tarjoa täysiä sosiaaliturva- tai työvakuutusetuja.

"Joukkolähdekuljettajat" (Zhongbao-kuljettajat): Nämä ovat enemmän itsenäisiä urakoitsijoita. He rekisteröityvät sovellukseen ja kilpailevat "nappaamalla" töitä. Heillä on joustavammat aikataulut, mutta he kohtaavat myös suorempaa kilpailua tilauksista, eivätkä he yleensä ole oikeutettuja onnettomuuskorvauksiin tai sosiaaliturvaetuihin alustoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nähdä asia kultturin perspektiivistä. Kaikki historian suuret yhteiskunnat on rakennettu orjatyövoimalla: Egyptin dynastiat, Kiinan dynastiat, Rooman valtakunta, jne.

Vierailija
16/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nähdä asia kultturin perspektiivistä. Kaikki historian suuret yhteiskunnat on rakennettu orjatyövoimalla: Egyptin dynastiat, Kiinan dynastiat, Rooman valtakunta, jne.

Hui kauhia, ei ollut aavistustakaan että Woltilla on PAKKO olla töissä. SUURKIITOS varoituksesta. Jaan tämän muillekin että tietävät varoa!

Vierailija
17/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas, joka edellyttää (edullista) kuljetusta luo markkinat halpatyövoiman käytölle.  

Vierailija
18/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! NYT yhteiskunta pystyy säästää kuluja tämän ansiosta!

Vierailija
19/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ehkä mammat joutuvat mässytilauksistaan maksamaan hiemen enemmän ja jättämään yhdet ranskalaisest pois.

Mammat? Mistä sinä tiedät ketkä wolttaavat eniten?

Saati mitä ne sieltä tilaa.. käytän woltia viikottain enkä ikinä tilaa mitään mistään ravintolasta

Vierailija
20/81 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt siis lopettaa toimintansa. Sehän tuosta oikeasti seuraa. 

Höpö höpö. Muuttaa vain konseptin uberin suuntaan, jokainen kuski hinnoittelee oman palvelunsa. Sitten ne on oikeasti yrittäjiä ja asiakas maksaa kaikki kuskin kulut