Olisiko mielestänne järkevä koodata seuraavanlainen pelimoottori?
Se tukisi 2d-pelien tekoa ja pelit toimisivat seuraavilla alustoilla suoraan ilman pelikohtaisia muutoksia: Amiga OCS, MS-DOS (Soundblasterin ja Gravis Ultrasoundin tuki) ja Win32. PC-alustoilla äänioutput olisi Amigan Paula-äänipiirin mahdollisimman tarkka jäljittely.
Kommentit (13)
Ehdottomasti se olisi järkevää. Koska se olisi tosi mielenkiintoinen projekti jonka tekeminen olisi antoisaa. Siitä saisi mielihyvää ja onnistumisen iloa.
Ei mitään järkeä. Tai ainakin käyttäjäkunta olisi melko rajallista.
Pistä linkki githubiin kun on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti se olisi järkevää. Koska se olisi tosi mielenkiintoinen projekti jonka tekeminen olisi antoisaa. Siitä saisi mielihyvää ja onnistumisen iloa.
Kiitos ChatGPT!
En pelaa 2D pelejä joten ihan sama
Parasta ap sun vaan keskittyä perämoottorisi sormeiluun.
Pc:n vga ja amigan ocs pal/ntsc graffat ovat täysin erilaisia. Grafiikkapiirit, resoluutio, värien määrä jne.
Roskalaatuisia pelejä tulisi jos sama koodikanta + pelimoottori toimisi molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti se olisi järkevää. Koska se olisi tosi mielenkiintoinen projekti jonka tekeminen olisi antoisaa. Siitä saisi mielihyvää ja onnistumisen iloa.
Kiitos ChatGPT!
Ihan itse kirjoitin. Ei ole tekoällin sanailemaa.
Itse lähtisin liikkeelle olemassaolevista projekteista. Esimerkiksi SDL taipuu näille alustoille ainakin jossain laajuudessa. Ei kannata keksiä pyörää uudestaan tarpeettomasti.
Eikös Amigan laite-arkkitehtuuri ole aika erilainen kuin PC:n? Enemmän dedikoitua rautaa etenkin grafiikoille, minkä ansiosta se oli silloin melkein 10 vuotta PC:tä edellä. Vähän epäilen että onko toimivuus suoraan kaikilla ilman muutoksia mahdollista. Itselläni ei koskaan ollut Amigaa, en sitä sen paremmmin tunne.
Antaa mennä