Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Pikkupaikkakunnilla on vaikeaa löytää kumppania

Vierailija
22.05.2025 |

https://yle.fi/a/74-20161568

Tuossa artikkelissa on haastateltu Torniossa (joka ei oikeasti edes ole mikään syrjäinen pikkupaikkakunta) asuvaa 41-vuotiasta naista, joka harmittelee sitä, kun valinnanvaraa miehissä on niin vähän pienellä paikkakunnalla asuessa.

Kommentteja?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun isossa kaupungissa ja täällä on se ongelma, että treffikumppaneita on helppo löytää, mutta kyllä niillä miehilläkin on runsaasti valinnanvaraa sinkkunaisissa.

Vierailija
2/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta voi myös karsia kumppanimahdollisuuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet ja naiset muuttaa kumppanin perässä toiselle paikkakunnalle koko ajan. Siitä vaan etsimään kauempaa. Netti mahdollistaa.

Vierailija
4/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se siitä löydy, netin kautta tutustuminen ei ole kovin helppoa. Pitäisi olla aikaa tutustua kaikessa rauhassa ja ihan livenä.

Vierailija
5/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torniolainen  voi   hakea puolisoa  Ruotsin puolelta  ja  moni niin  tehnyt   ja  tekee edelleen. Kemiinkin  vain  parikymmentä  kilometriä

Vierailija
6/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kun ne on vielä kahdelle eri miehelle tehty.

Vierailija
7/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpä se helppoa olisi. Varsinkaan, jos se puoliso yritetään woltata jollain puhelinsovelluksella.

Vierailija
8/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kun ne on vielä kahdelle eri miehelle tehty.

Kaksikin kumppania siis jo löytynyt.

Vierailija
9/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että 41-vuotiaana, kahta työtä tekevänä neljän lapsen äitinä se olisi hyvin vaikeaa isommilla paikkakunnillakin. Kyllä niitä treffejä helposti saa isoissa kaupungeissa, mutta siitä on vielä pitkä matka suhteen alkamiseen. 

Vierailija
10/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään tuossa ainakin se, että hän ei oikein ehdi treffeille yhtään kauemmas. Sitten hän kuitenkin haaveilee, että mahdollisen miehen kanssa olisi lapsiarjen lisäksi yhteistä kahdenkeskeistä aikaa. Niin miten se onnistuu, jos ei edes treffeille ehdi? Ja lastenhoito on vaikeaa järjestää?

Lisäksi täytyy sanoa, että tuo lasten määrä varmasti on yksi jarru miehille. Itse olen nelikymppinen nainen, enkä ikipäivänä ottaisi miestä, jolla neljä lasta.

Vierailija
11/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta? Joo, ei kiitos ikinä. Ehkä sitten kun lapset lentäneet pesästä.

Ja naisia, joita kiukuttaa sanomani, kiinnostaisiko neljän lapsen sinkkuisä ihan vain tuolla tiedolla?

Vierailija
12/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta vaikeuttaa huomattavasti. Hän on kuitenkin jo paljon onnea saanut, kun kaksi eri miestä löytänyt ja riittävän hyvä suhde on ollut että lapsia on siunautunut kullekin miehelle kaksi. Ehkä seuraava tulee vastaan sitten kun lapset (tai ainakin suurin osa heistä) ovat lentäneet pesästä. 

Vierailija
13/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi miestä on aiemmin löytynyt. Jospa nyt vaan keskittyisi lapsiin ja myöhemmin kun lapset isompia, keskittyy miehiin. 

Vierailija
14/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vielä eri isille.. mikäköhän mahtaa olla jälkikasvun ihonväri ja isien sosioekonominen tausta? Punalippujen kuninkuusluokassa ollaan. Miehet alkavat olla entistä valveutuneempia näissä asioissa. Oli vielä muutenkin tyypillinen naisen treffinhaku sisällöltään "ulkonäöllö ei ole väliä, kunhan olet urheilullinen". Ei kyllä vaikuta monen komean ja urheilullisen miehen silmissä hyvältä sijoitukselta tuo kun samaan hintaan saattaa saada nuorempaa sekä lapsetonta.

Nuorempana lapsettomana voin varoittaa, että kannattaa pitää tällaiset mölyt mahassaan jos mielii päästä edes samaan seurueeseen. Ei mekään mitään eilisen teeren poikia olla. Tuskin tuo nainen on hyviä miehiä jättänyt, sillä miehet pettävät hyvätkin naiset. Myös ne nuoremmat ja lapsettomat.

Vierailija
15/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kumppanin löytäminen ole helppoa isoissakaan kaupungeissa. Itse olen samanikäinen jutun naisen kanssa, ihan hyvä taloudellinen asema, kiinnostava työ, kaksi lasta. Aiempia perhesotkujakaan ei itsellisellä äidillä ole. Silti ei vaan löydy. Ei kriteerit ole sen kummemmat kuin että haluan aidosti rakastaa kumppaniani ja saada vastarakkautta. Tutustua juuri häneen. Löytää rehellisen ja avoimen ihmisen. Elämän ei tarvitse olla kiiltokuvasta jos itse tietää mitä tekee. Tuntuu että elän ihan väärällä vuosisadalla, ihmiset etsivät pintakiiltoa ja hyötysuhteita. Jos löytyisi sopiva haluaisin vielä lapsen tai pari. Jos joskus olen tavannut muuten sopivalta vaikuttavan niin tuntuu että lapset ovat monelle este ja sitten ihmisillä on kauhea kiire. Ei ehditä pysähtyä, monia treffikumppaneita samaan aikaan. Itselle hyvin harva herättää kiinnostuksen ja haluaisin käyttää aikaa tutustumiseen rauhassa. Lisäksi toivon että kumppani ymmärtäisi että lasten asiat ovat aina prioriteetti niin en pääse kaikkiin menoihin heti. Mutta varmaan yksin saan jatkossakin näillä kriteereillä olla. 

Vierailija
16/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut asua Torniossa. Se on hyvin pieni ja hyvin syrjäinen. Osaan sanoa kokemuksesta.

Vierailija
17/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi täytyy sanoa, että tuo lasten määrä varmasti on yksi jarru miehille. Itse olen nelikymppinen nainen, enkä ikipäivänä ottaisi miestä, jolla neljä lasta.

No varmaan sinkkumies, jolla itselläänkin on useita lapsia, ottaisi suurperheen sinkkuäidin puolisokseen. Ja tällä artikkelin naisella ilmeisesti ne kaksi vanhinta ovat jo kohta aikuisia.

Vierailija
18/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kumppanin löytäminen ole helppoa isoissakaan kaupungeissa. Itse olen samanikäinen jutun naisen kanssa, ihan hyvä taloudellinen asema, kiinnostava työ, kaksi lasta. Aiempia perhesotkujakaan ei itsellisellä äidillä ole. Silti ei vaan löydy.

Ihanaa kuulla, että ei muillakaan ole helppoa.

Vierailija
19/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut asua Torniossa. Se on hyvin pieni ja hyvin syrjäinen. Osaan sanoa kokemuksesta.

niin mutta onhan siinä käytönnössä Haparanda ihan kiinni eikä Kemiinkään ole pitkä matka. Suomessa on paljon pienempiäkin pikkukuntia.

Vierailija
20/91 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehet ja naiset muuttaa kumppanin perässä toiselle paikkakunnalle koko ajan. Siitä vaan etsimään kauempaa. Netti mahdollistaa.

Näin tehtiin jo 40v sitten ihan ilman nettiäkin. Tunnen monta ketkä löysi 100 - 300 km päästä.  Itsellä vain 150km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi