Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen muuttaa kohtalonsa?

Vierailija
21.05.2025 |

Mikä on totuus tässä asiassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi tehdä valintoja elämässä vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
2/5 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, koska kaikkien kohtalo on kuolla. Syntymän ja kuoleman väliin mahtuu kuitenkin paljon hetkiä, milloin voi tehdä valintoja siitä millaista elämää haluaa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Ei.

4/5 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten kohtalo on kuolema ja kadotus, mutta Jumala voi muuttaa sen ikuiseksi elämäksi. Eli ihminen itse ei voi muuttaa tuota perimmäistä kohtaloaan, mutta Jumala voi.

Mitä taas tulee elämään täällä maailmassa, niin uskon kyllä vapaaseen tahtoon. Toisaalta tämä on niin suuri kysymys, ettei minulla, tai kenelläkään meistä, voi olla ymmärrystä vastata siihen varmuudella, mutta ainakin mielestäni kannattaa elää niin että uskoo että meillä on vapaa tahto. 

Vierailija
5/5 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalo on tekosyy olla tekemättä mitään. On joitakin asioita, joihin ei voi vaikuttaa, ja paljon enemmän on niitä, joihin voi vaikuttaa. Jos vaikka sairastuu aggressiiviseen syöpään, ei välttämättä voi asialle mitään. Toisaalta voi hakeutua varhain hoitoihin, nykyään syövästä voi usein parantua, ei tosin aina auta hoidotkaan. Sydänsairauksiin voi olla geneettinen alttius, mutta itse voi vaikuttaa asiaan terveillä elämäntavoilla. Voi syntyä köyhään perheeseen, jolloin joutuu ponnistelemaan enemmän saavuttaakseen vaurautta, mutta ei sekään ihan mahdotonta ole. Toisaalta voi syntyä vaikka naisvihamieliseen köyhään maahan, jolloin vaihtoehdot ovat jo todella vähissä. Meillä niitä vaihtoehtoja on kuitenkin aika paljon. Asenne, luonne tai ahkeruus eivät kaikkea ratkaise, mutta kyllä niillä voi mennä pitkälle, varsinkin jos on myös vähän onnea matkassa. Neuvoisin aina edes yrittämään ja tekemään sen, minkä voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi