Näin Mimmu säästää ruokakuluissa. Linkki. En ymmärrä tätä
Hän laittaa kaiken lasiastioihin, esim kaupan hävikkiruuan.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mimmu-pihistaa-ruokakuluissa…
Eihän esim valmisruoka säily, jos sen siirtää astiasta toiseen säilytykseen.
Meillä kerran homehtui valmisruoka päivää ennen viimeistä käyttöpäivää. Kun valitin tästä, sanoivat, että harvoin pilaantuu, sillä pakataan kuumana.
Kommentit (44)
Minusta tuo äärimmäinen järjestelmällisyys on se syy, mikä tekee heillä sen, ettei hävikkiruokaa tule
Ei ole toimuttajakaan tajunnut. Koko juttu on mimmun yritystoiminnan puffi.
Johan nuo lasikipot maksaa rahaa, niitähän tarvitaan paljon (osa koko ajan myös tiskissä), jos kaiken siirtää lasikippoihin.
(En kyllä ikinä palkkaisi järjestelijää, jonka järjestelyfilosofia perustuu turhan lisätyön tekemiseen).
Vierailija kirjoitti:
Omalle ajalleenkin voi periaatteessa laskea hinnan.
Onko järkeä tuhlata omaa aikaansa tuollaiseen, että siirtää kaiken ruuan pois alkuperäispakkauksista? Siinä ei säästä rahaa, eikä aikaakaan.
Meillä lasketaan hyvin tarkkaan omalle ajalle hinta ja minä ainakin hinnoittelen vapaa-aika korkeammaksi kuin töissä, eli pitää tulla 35-70e per tunti voittoa/säästöä, muuten en tee itse, ellei ole jotain oikeasti hauskaa hommaa.
Mä kirjoitan avattuihin tetroihin, esim kookosmaito, minä päivänä sen avasin ja pyrin käyttämään loput lähipäivinä. Säilyketölkeistä siirrän ylijääneet rasioihin, mutten muuten.
Mimmu taitaa olla adhd tai Alzheimer tapaus kun ei muista asioita.
Järjen jättiläinen ei ainakaan ole jos avaa suojakaasuun pakatut ja laittaa lasipurkkiin. Paremmin säilyy Avaamattomasta.
Hävikkiä tietenkin syytä välttää.
Jotenkin tuollainen Tein itse.... ja säästin -ratkaisu.
Enemmän olisi säästänyt sillä, ettei olisi hommannut järkyttävää kasaa turhia erillisiä säilytysasioita.
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitan avattuihin tetroihin, esim kookosmaito, minä päivänä sen avasin ja pyrin käyttämään loput lähipäivinä. Säilyketölkeistä siirrän ylijääneet rasioihin, mutten muuten.
Eikö siinä tetrassa itsessään lue, mikä tuote on kyseessä?
En heitä minäkään koskaan ruokaa roskiin, mutta en tarvitse siihen lasikippoja. Säästän Mimmua enemmän kun en ole laittanut rahaa lasikippohin.
Miksi jääkaapissa on leipää ja pullaa? Mimmuko ostaa hirveesti kaikkee ja ennen meni puolet roskiin. Eli "säästää" nyt verrattuna entiseen tuhlailuun.
Jo on hankalaa. Me ostamme kaupasta summittaisen ruokalistan mukaan ja seuraamme kaappien tilannetta. Hävikkiä ei synny. 2 aikuista, 2 alle kouluikäistä lasta.
Miksi tästäkin pitää tehdä noin hankalaa ja monimutkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä tetrassa itsessään lue, mikä tuote on kyseessä?
"Minä päivänä sen avasin" jos osaat kerran lukea. Ne säilyy avattuna esim 3-4 pv niin pitää käyttää sen sisällä.
Nyt meni vähän ohi tämä idea. Jos mietin punalaputettua tuotetta, on se yleensä joku lihapakkaus, jonka päiväys on tänään tai huomenna. Eli ostan sen käytettäväksi heti. Jos nyt sitten tulisin kotiin, avaisin sen lihapaketin ja kaataisin lasikippoon, niin mitä säästöä siinä syntyy että lapioin sen viimeistään seuraavana päivänä sieltä lasikiposta pannulle?? Eihän siinä vaiheessa edes muista mitä tuli ostettua ja paketti on heivattu mäkeen.. ja samalla se "viimeinen käyttöpäivä".
Harvoin nauran ääneen tätä lukiessa. Onpa siinä mimmi saanut minuuttinsa julkisuudessa. Kuinka paljon olisi säästänyt kun olisi jättänyt ne lasiastiat ostamatta?
Mitä mainiointa, pääsi myös av-palstalla mainituksi, eli samaan sakkiin kuin HelenaKoivu ja SannaMarin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jääkaapissa on leipää ja pullaa? Mimmuko ostaa hirveesti kaikkee ja ennen meni puolet roskiin. Eli "säästää" nyt verrattuna entiseen tuhlailuun.
Kukaan ei ole kertonut hänelle, että leipä ja pulla säilyvät paremmin muualla. Osan voi pakastaa ja lämmittää vaikka leivänpaahtimessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo äärimmäinen järjestelmällisyys on se syy, mikä tekee heillä sen, ettei hävikkiruokaa tule
Olen äärimmäisen epäjärjestelmällinen, mutta meillä tulee hävikkiruokaa äärimmäisen vähän.
Järjetöntä puuhastelua. Eihän sillä kipporallilla säästä yhtään mitään.
Tilaa nuo kipot vain vie ja tulee ylimääräistä tiskiä. Meillä ei tule hävikkiä kun ruokaa tehdään niin että kaikki syödään ja loput pakastetaan. Punalaput ja hävikit käytetään heti tai laitetaan pakastimeen. Ihan normaalia huushollin taloudenpitoa mielestäni ilman turhia kikkailuja.
No säästämisryhmät on täysi vitsi. Hei Tokmannilla on nyt täysin tarpeeton hilavitkutin tarjouksessa -70 % ja sitten porukka ryntää ostamaan kymmenen koska sai halvalla.
On ko jutun idea saada henkilölle asiakkaita? (Järjestelijä)