Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin Mimmu säästää ruokakuluissa. Linkki. En ymmärrä tätä

Vierailija
21.05.2025 |

Hän laittaa kaiken lasiastioihin, esim kaupan hävikkiruuan.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mimmu-pihistaa-ruokakuluissa…

Eihän esim valmisruoka säily, jos sen siirtää astiasta toiseen säilytykseen. 

Meillä kerran homehtui valmisruoka päivää ennen viimeistä käyttöpäivää. Kun valitin tästä, sanoivat, että harvoin pilaantuu, sillä pakataan kuumana. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö te?

Iso työ myös ylläpitää tuota systeemiä. En edes jaksaisi moista. 

Vierailija
2/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä teidän mielestänne hyvä tapa säästää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä sanoa, etten ymmärtänyt tätä säästämisvinkkiä.

Vierailija
4/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ollenkaan, miten tuossa muka säästää. Kamala tiskiralli myös tuossa taloudessa, kun valmiita pakkauksia tyhjennellään kippoihin ja kuppeihin ja säilyvyyskin kärsii. Kuivakaapeissa minullakin on säilytysastioita, mutta en ole ajatellut sitä säästämisenä vaan enemmänkin siisteytenä ja jauhopurkkeja ei tarvitse myöskään joka välissä pestä.

Vierailija
5/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön työ. Ajanhaaskausta.

Vierailija
6/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pakastan ylijäännyttä ruokaa lasiastioihin. Jääkaappiin en kerää ylimääräistä ruokaa, siellä on vain päivän ruuat. Kuiva-aineet ovat omissa pakkauksissaan, kun niissä on päiväys valmiina. Kun ruoka jääkaapista loppuu, otan lasiastian pakastimesta tai teen uuden ruuan. Ei tule yhtään hävikkiä.

Vierailija
7/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle ajalleenkin voi periaatteessa laskea hinnan.

Onko järkeä tuhlata omaa aikaansa tuollaiseen, että siirtää kaiken ruuan pois alkuperäispakkauksista? Siinä ei säästä rahaa, eikä aikaakaan.

Vierailija
8/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Kuvakin on maustekaapista eikä jääkaapista, joten sekään ei auta. Mitä niihin lasipurkkeihin laitetaan oikein? Jos ostan esim 2 kiloa perunoita ja kilon porkkanoita, niin kuin teen usein, niin mihin purkkiin noi saa mahtumaan ja mikä ilo siitä on? 

Mulla ei tule hävikkiä juurikaan ja syömme niin halvalla, että mitähän mimmun vinkki auttaisi? Tärkeintä on minusta, että maitotuotteet käyttää vanhimmasta lähtien ja toiseksi, että laittaa valmistettujen ruokien loput hellalta kylmään.

Vierailija
9/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pakastan ylijäännyttä ruokaa lasiastioihin. Jääkaappiin en kerää ylimääräistä ruokaa, siellä on vain päivän ruuat. Kuiva-aineet ovat omissa pakkauksissaan, kun niissä on päiväys valmiina. Kun ruoka jääkaapista loppuu, otan lasiastian pakastimesta tai teen uuden ruuan. Ei tule yhtään hävikkiä.

Eikö lasiastiat halkea, kun pakastaa. 

Mimmi laittaa jääkaappiin lasiastioissa. En ymmärrä. 

Vierailija
10/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuossa jutussa mitään muuta perustetta lasipurkkeihin laitossa kuin se, että näkee heti, mitä ruokaa missäkin on. Ne lasipurkit on sitten jääkaapissa. 

Mun mielestä on tärkeämpää, että näkee sen päivämäärän, mikä valmisruuassa on. Nythän pakkaus on mennyt roskiin. 

Vierailija
11/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsittänyt yhtään. Laitan kyllä aina ylimääräiset pakastimeen, mutta en ymmärrä lasipurkkirumbaa ja -ideaa. Mitä siinä säästää normaaliin pakastushommaan verraten? 

Vierailija
12/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kaupan hävikkiruokaa eli siis kai punalaputettua, niin eikös sen pilaantuminen vaan nopeudu, kun laittaa sen lasipurkkiin ja jääkaappiin. 

Voiko tässä joku kertoa, missä kohdassa säästöä tulee. (Tiskattavaa kyllä tulee.)

Vierailija
13/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa lukee, että "säästän yllättävän paljon"

Mikä tässä säästää?

Vierailija
14/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ilmeisesti säästetty se ruoka kun oli pelkät tyhjät purkit pakastimessa?

Vierailija
15/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ilmeisesti säästetty se ruoka kun oli pelkät tyhjät purkit pakastimessa?

Vaikuttaa siltä, että hänellä on kuva kahdesta eri pakastimesta. 

Toisessa näkyy ruokaa ja toisessa vain tyhjiä purkkeja. 

Mutta en ymmärrä, miksi hän siirtää kaiken lasiastioihin.

En ymmärrä, miksi hän laittaa kaupan hävikkiruokaa jääkaappiin lasiastiassa. 

Vierailija
16/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihat yms on pakattu suojakaasuun, mikä parantaa säilyvyyttä. Tuolla tavalla ruoka vaan pilaantuu nopeammin.

Vierailija
17/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin pakastan tekemääni ruokaa. Ruokaa tehdään sen verran että se tulee syötyä muutamassa päivässä kaikki. Osa syömästäni ruuasta on jo hävikkiruokaa, eli kertaalleen jo kuumennettua, ja jos se ei kaikki mene suusta alas niin loput on heitettävä pois sillä sitä ei voi enää pakastaa. Enemmän mulla menee nyt ruokaa roskiin kuin aiemmin, mutta toisaalta siitä ruuasta mikä menee mulla roskiin menisi paljonnisompi siivu roskiin jos se ei olisi tullut mulle hävikkinä!

Vierailija
18/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt minäkään. Helpommin ne päiväykset ja sisällön näkee kyllä tuotteiden omista pakkauksista. 

Vierailija
19/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasipurkki pakastimessa on erittäin epäkäytännöllinen. Punalaputetut tuotteet syödään tänään tai viimeistään huomenna eikä säilötä yhtään mihinkään purkkiin. Ja lähikauppias hoitaa minulla pakastamisen. Kaupathan ovat nykyään yötä päivää auki. Säästän kun annan kauppiaan pakastimen käydä. 

Vierailija
20/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaikea tapa.

Mä käytän fifo menetelmää, first in-first out.

Eli vanhimmat ruoat kaapissa etummaiseksi.

Ei tartte yhden ainutta kippoa tai kuppia ostaa kun ostoskassia tyhjentäessä käyttää järkeä.

M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan