Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän valtion työntekijänä 6 viikon loman nyt kesällä. Olisiko sinulle mahdollista?

Vierailija
21.05.2025 |

Nautin kunnon lomasta. Valtiolla on kiva olla töissä.

Virkafemme

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla töissä ja lomani on 28.5-14.7. Elokuussa sitten vielä pari viikkoa.

Vierailija
22/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule palkkoja nostamalla valtiolle töihin. Ihan jo periaatteesta. Nautin kun sua vituttaa, häh häh hää=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan yksityisellä puolellakin (lomarahat vaihto vapaaksi), mutta en halua kun puolisolla on vain 4vko lomaa.

Vierailija
24/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minulla on vain kymmenen viikon kesäloma.

Vierailija
25/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mahdollisuus vaihtaa lomarahat vapaiksi, mutta tänä vuonna otan mieluummin rahat. 

Vierailija
26/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule kaupungillekaan töihin. Siinäs vaan anelet ja itket. Häh häh hää. Miten epätoivoinen voi olla työnantaja?

Vierailija
27/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen projektipäällikkönä ja voisin käytännössä omat työtehtävät suunnitella siten, että on mahdollista pitää 6 viikkoa lomaa. Toki se sitten vaatisi lomarahojen vaihtamista vapaiksi tai muuta järjestelyä, koska palkallista kesälomaa on vain se neljä viikkoa ja haluan talviloman pitää talvella. En tosin ole ikinä pitänyt kesällä putkeen kaikkia lomiani, koska omissa projekteissa on ollut jotain tärkeitä merkkipaaluja kesäaikaan tapahtumassa, jolloin olen mieluusti ollut töissä. En siis osaa hirveästi arvostaa pitkää kesälomaa, vaan ennemminkin työnantajalta joustoa siihen, että lomat saa pitää kun ite vain työnsä järjestelee sopiviksi. Esimerkiksi menneenä talvena olin yhteensä 3 viikkoa lomalla ja joulun välipäivät vapailla. Lisäksi työssäni kertyy satunaisesti saldotunteja, mutta kuitenkin sen verran että ainakin kuukausittain voi pitää yksittäisiä vapaapäiviä/pidennettyjä viikonloppuja. Minulle tällainen on sopinut hyvin ja ei ole työ tuntunut kuormittavalta. 

Vierailija
28/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja lomailen koko kesän. Olisiko sulle mahdollista? Niinpä.

Vierailija
29/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on kaikki aika maailmassa. Reissataan 6kk vuodessa. Mites sä?

Vierailija
30/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin asia tullaan saattamaan samalle tasolle yksityisen sektorin kanssa .

Kyllä, palkkoja nostamalla.

Ainakin pari vuotta sitten pathaat palkat maksoi valtio, sitten yksityinen ja viimeisenä kunnat.

Vierailija
31/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana pidän 8 viikkoa kesällä ja 4 muuten.

lokki

Vierailija
32/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä konsulttialalla, lomailen noin 2-3kk joka vuosi just silloin kun haluat. Harvemmin kesällä koska matkailen talvikohteissa.

Vierailija
33/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011206662.html

Vierailija
34/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen projektipäällikkönä ja voisin käytännössä omat työtehtävät suunnitella siten, että on mahdollista pitää 6 viikkoa lomaa. Toki se sitten vaatisi lomarahojen vaihtamista vapaiksi tai muuta järjestelyä, koska palkallista kesälomaa on vain se neljä viikkoa ja haluan talviloman pitää talvella. En tosin ole ikinä pitänyt kesällä putkeen kaikkia lomiani, koska omissa projekteissa on ollut jotain tärkeitä merkkipaaluja kesäaikaan tapahtumassa, jolloin olen mieluusti ollut töissä. En siis osaa hirveästi arvostaa pitkää kesälomaa, vaan ennemminkin työnantajalta joustoa siihen, että lomat saa pitää kun ite vain työnsä järjestelee sopiviksi. Esimerkiksi menneenä talvena olin yhteensä 3 viikkoa lomalla ja joulun välipäivät vapailla. Lisäksi työssäni kertyy satunaisesti saldotunteja, mutta kuitenkin sen verran että ainakin kuukausittain voi pitää yksittäisiä vapaapäiviä/pidennettyjä viikonloppuja. Minulle tällainen on sopinut

ja sitten itket julkisen hallinnon säästöistä. älä huoli kyllä valtionkin elätit laitetaan ojennukseen  

Vierailija
35/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valtion työpaikka palkkoja nostamalla parane. Kysymys on paskoista ihmisistä ja vainoamisesta. 

Tottakai kompensoidaan. Pidemmät lomat on saatu korvaukseksi siitä ettei ollut varaa maksaa palkankorotuksia.

Silti valtiolla on mediaanipalkat paremmat kuin yksityisellä.

Kuntien palkat sen sijaan ovat oikeasti heikoimmat kuin yksityisellä tai valtiolla.

Monessa ammatissa valtiolla tienaa enemmän kuin yksityisellä katso 50 alan lista https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008483460.html

Vierailija
36/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valtiolla kesän jälkeen syyloma, joululoma ja talviloma. Entä lomaltapaluurahat. 

Vierailija
37/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pari vuotta sitten pathaat palkat maksoi valtio, sitten yksityinen ja viimeisenä kunnat.

Nykyään valtio maksaa aika huonosti tai palkka ei kompensoi yksityisten palkkojen kanssa. Peruspalkka vaativissa asiantuntijatehtävissä on vähintäänkin 1000 euroa pienempi kuin vastaavan työn palkka yksityisellä. Valtion virastoissa kokemuslisät voi tuoda paljonkin extraa peruspalkan päälle, mutta itse ainakin yksityisellä työskennellessä nautin ettei tarvitse olla 10 vuotta työkokemusta ja silti saan enemmän liksaa kuin vastaava jantteri valtiolla saisi. Yksityiset maksaa firmasta riippuen myös hyviä bonuksia. Näinköhän valtio maksaa sellaisia?

Vierailija
38/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pitää kaikkia lomia putkeen. Olen lomalla toukokuussa viikon ulkomailla, heinäkuussa kaksi viikkoa, syyskuussa kaksi viikkoa ja jossain lämpimässä viikon marraskuussa. 

Vierailija
39/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."

Työmaa on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
40/55 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmaa on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi