Pidän valtion työntekijänä 6 viikon loman nyt kesällä. Olisiko sinulle mahdollista?
Nautin kunnon lomasta. Valtiolla on kiva olla töissä.
Virkafemme
Kommentit (55)
No olisi mahdollista, mutta mieluummin jaan lomat useampaan pätkään.
Opettajana pidän 8 viikkoa kesällä ja 4 muuten.
Ai, itse en ehdi pitämään kuin viikon.
Ja jos et viitsi pitää niin saat siitä rahallista kompensaatiota. Saatteko muuten siitäkin kompensaatiota kun hissi ei toimi ja joutu kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos et viitsi pitää niin saat siitä rahallista kompensaatiota. Saatteko muuten siitäkin kompensaatiota kun hissi ei toimi ja joutu kävelemään.
😂
AP
Itse olen viettänyt lomaa jo 50v putkeen ihan valtion kustannuksella, ikinä en ole töissä ollut enkä mene.
Pidän lomaa, mutta teen samalla töitä. Pieni yritys, ei juuri varahenkilöitä. Toisaalta työni on oma valinta, joten en valita.
Saisin vaikka koko kesän lomaa jos haluaisin.
Voin pitää lomaa koska vaan enkä ole valtiolla töissä enkä yrittäjä.
Nämä on aina hyvä muistaa kun valitetaan "huonoista palkoista".
Jos yksityisellä ottaa palkatonta lomaa siten, että pääsee julkisen (saati sitten opettajien) lomamääriin, niin yhtäkkiä se vuosipalkasta laskettu kk-tulo onkin ihan vertailukelpoinen.
Valtio on muutenkin paska työpaikka. Hyi olkoon.
Tämäkin asia tullaan saattamaan samalle tasolle yksityisen sektorin kanssa .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, palkkoja nostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viettänyt lomaa jo 50v putkeen ihan valtion kustannuksella, ikinä en ole töissä ollut enkä mene.
Työtön viettää tavallista arkea vuoden jokaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valtion työpaikka palkkoja nostamalla parane. Kysymys on paskoista ihmisistä ja vainoamisesta.
Tänä kesänä näyttää tulevan lomaa ihan koko kesän verran. Se on ihan kiva. Viime kesänä oli vain viikko lomaa.
Työt tosin tulevat usein lyhyellä varoajalla. Yleensä 1-2 viikkoa ennen töiden alkamista, joten varmuutta loman pituudesta ei ole.
Teen töitä vientiteollisuudessa 0-tuntisopimuksella ja työt sovitaan aina 1-3 kk pätkissä. Eli saattaa käydä niinkin että olen töissä kesäkuusta elokuulle tai vaikka vuoden loppuun asti. Tai loma saattaa jatkua koko vuoden loppuun. Palkka alallani on onneksi sellainen, että pidemmätkään lomapätkät eivät aiheuta taloushuolia.
Ei näitä etukäteen koskaan tiedä. Mutta nyt näyttää siltä, että kesä menee tänä vuonna loman merkeissä.
Älä valehtele. Olet syrjäytynyt pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valtion työpaikka palkkoja nostamalla parane. Kysymys on paskoista ihmisistä ja vainoamisesta.
Tottakai kompensoidaan. Pidemmät lomat on saatu korvaukseksi siitä ettei ollut varaa maksaa palkankorotuksia.
Ei olisi, meillä hyvinvointialueella joutuu tyytymään 4 yhtäjaksoiseen viikkoon ja nekin joutuu hieromaan tiimin kanssa. Siksi en yksinkertaisesti ole kesäisin käytettävissä, teen sopimukset syyskuulta toukokuulle. Max. Kertyneet lomat tulevat maksuun kesäkuun tiliin.
Sullehan jää vielä pari viikkoa jemmaan talveksi.